Gris – Mini Review by Zapdim
Το Gris είναι ένα indie παιχνίδι τριών-τεσσάρων περίπου ωρών που αναπτύχθηκε το 2018 από τη Nomada Studios. Το αντικείμενο με το οποίο καταπιάνεται είναι η ψυχολογία και ο αγώνας που δίνει η ηρωίδα μας να ξεπεράσει τους συναισθηματικούς σκοπέλους του μυαλού και της ψυχής της. Η έναρξη του παιχνιδιού γίνεται όταν ο κορίτσι το οποίο ελέγχουμε, δείχνει να χάνει τη φωνή της. Από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα θα επιδοθεί σε ένα δύσκολο και κοπιαστικό, συναισθηματικά, ψυχικά και σωματικά αγώνα, για να ξαναβρεί τη λαλιά της.
Το νόημα της υπόθεσης είναι γεμάτο αλληγορίες. Πόνος, απώλεια, φόβος, οργή, κατάθλιψη είναι κάποια από τα έντονα συναισθήματα με τα οποία θα αντιπαρατεθεί κατά τη διάρκεια της περιπέτειας η ηρωίδα μας. Μέσα από όμορφα δημιουργημένους κόσμους όπου κυριαρχεί η χρωματική παλέτα του κάθε συναισθήματος που θέλει να τονιστεί, ο παίχτης θα προσπαθήσει να επαναφέρει το χρώμα στη ζωή της νεαρής κοπέλας και να ενώσει τα κομμάτια της ψυχής της. Γκρι, κόκκινο, μαυρο, μπλε κυριαρχούν σε πίστες που προσιδιάζουν σε πίνακα ζωγραφικής. Ζητούμενο να φτάσουμε στη χαρά και την ελπίδα, να κατανικήσουμε τους φόβους και να ξεπεράσουμε την οδύνη.
Το gameplay είναι απλοικό. Πλατφόρμινγκ, με λίγες κινήσεις στη φαρέτρα μας, κι εύκολους γρίφους, με χαλαρωτική διάθεση περισσότερο, παρά το βαρύ θέμα. Τα σκηνικά όπως προείπαμε είναι πανέμορφα, μεταδίδοντας στον παίχτη τα συναισθήματα που βιώνει η ηρωίδα. Σε αυτό φυσικά συμβάλει σε τεράστιο βαθμό η μουσική υπόκρουση, που μας ταξιδεύει μέσα στον κόσμο που οι προγραμματιστές έχουν σχεδιάσει.
Εύκολο παιχνίδι, χαλαρωτικό για ενασχόληση που θέλει συνάμα να μεταλαμπαδεύσει προβληματισμούς για ψυχολογικά ζητήματα αρκετά σοβαρά. Δε τα καταφέρνει σε απόλυτο βαθμό, παρόλαυτα είναι αξιόλογη προσπάθεια