Star Wars Outlaws – Review από τον Πάνο
Star Wars Outlaws – Review από τον Πάνο
Το Star Wars Outlaws είναι ένα open world παιχνίδι στο σύμπαν των αγαπημένων μας Star Wars ταινιών δημιούργημα της Ubisoft που μας έχει προσφέρει κυρίως την σειρά Assassin’s Creed. Από αυτό και μόνο το γεγονός και από τα πρώτα trailers που είχα δει όταν άρχισε να προωθείται το παιχνίδι στο κοινό, είχα τεράστια ανυπομονησία να παίξω τον τίτλο όταν γίνει διαθέσιμος.
Η Ubisoft και η CDMedia μου έδωσαν την ευκαιρία να ασχοληθώ με τον τίτλο πριν αυτός κυκλοφορήσει στα ψηφιακά και φυσικά ράφια των καταστημάτων και αυτή είναι η άποψη μου για το παιχνίδι.
Ένα εναλλακτικό AC ή κάτι διαφορετικό;
Η ιστορία διαδραματίζεται μεταξύ των ταινιών “The Empire Strikes Back” και “Return of the Jedi” . Η πρωταγωνίστρια λέγεται Kay Vess, είναι μία scoundrel όπως ο Han Solo και σκοπός της είναι να πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη ληστεία και να ξεφύγει από τον εγκληματία Sliro που την έχει επικηρύξει.
Μαζί της κουβαλά ένα ζωάκι τον Nyx που θα την βοηθήσει σε όλη τη διάρκεια, ανοίγοντας πόρτες, απασχολώντας τους αντιπάλους ή ακόμα και κάνοντας επίθεση σε αυτούς ώστε να ξεγλιστρήσετε από δύσκολες καταστάσεις αναλόγως την εντολή που θα δεχθεί από την Kay.
Το παιχνίδι ξεκινά με μία αρκετά μεγάλη σε διάρκεια εισαγωγή, μέχρι να δούμε τίτλους έναρξης, και θυμίζει έντονα Uncharted. Διάδρομοι, πυροβολισμοί, σκαρφάλωμα και σκηνές δράσης που σε προδιαθέτουν για το νέο Uncharted στο διάστημα. Μετά τους τίτλους έναρξης όμως δείχνει τον πραγματικό του χαρακτήρα που είναι αυτός του παιχνιδιού ανοικτού κόσμου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι κακό.
Τα γραφικά στο Playstation 5 που έπαιξα το παιχνίδι είναι σε σημεία εντυπωσιακά, παρουσιάζοντας λεπτομέρεια τόσο σε κλίμακα όσο και σε απόσταση. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι καλοσχεδιασμένα, όπως και των περιβαλλόντων που θα εξελιχθεί η ιστορία και σίγουρα σε κάνουν να νιώθεις ότι παίζεις μία ΑΑΑ παραγωγή χωρίς εκπτώσεις. Υπάρχουν διαθέσιμα δύο modes για την ποιότητα γραφικών και αυτά είναι το quality mode όπου θα έχουμε την καλύτερη απεικόνιση με περιορισμό όμως στα 30fps και το performance mode όπου θα έχουμε κάποιες υποχωρήσεις στην ποιότητα για χάρη των 60fps. Επίσης το παιχνίδι θέλοντας να προσδώσει μία μεγαλύτερη κινηματογραφικότητα, ξεκινάει με ένα κάδρο διαστάσεων 21:9. Αν δεν θέλουμε τις μαύρες μπάρες πάνω και κάτω στην οθόνη υπάρχει η επιλογή Fill Screen όπου θα γεμίσει χωρίς παραμόρφωση η οθόνη μας με το περιεχόμενο του παιχνιδιού.
Οι λεπτομέρειες είναι αυτές που θα μας μεταφέρουν πολύ κοντά στο κλίμα των ταινιών. Τα κοστούμια, τα όπλα, τα ρομπότ, οι εχθροί που είναι όλοι γνώριμοι και αναμενόμενοι και οι περιοχές που θα επισκεφθούμε σε 4 πλανήτες που υπάρχουν στο παιχνίδι όπως οι βάσεις, τα σπίτια, τα μπαράκια, τα διάφορα μαγαζάκια με τους εμπόρους κτλ δεν θα σας αφήσουν στιγμή να μη θέλετε να ψάξετε τα πάντα.
Στον ήχο η δουλειά που έχει γίνει είναι πραγματικά εκπληκτική. Τα ηχητικά εφέ είναι αψεγάδιαστα και η μουσική υπόκρουση είναι πάντα τόσο ταιριαστή με αυτά που συμβαίνουν στην οθόνη που πολλές φορές μπερδεύτηκα πιστεύοντας ότι παρακολουθώ άλλη μία ταινία Star Wars. Και σε αυτή την περίπτωση δίνονται αρκετές επιλογές όπως το να ακούμε όλους τους ήχους εξίσου ή μόνο τους critical. Να έχουμε αφήγηση στα cinematics καθώς και να προσαρμόσουμε τον ήχο σύμφωνα με την πηγή που τον ακούμε. Δηλαδή να επιλέξουμε Home theater – Ηχεία τηλεόρασης – Soundbar – Ακουστικά ή να το αφήσουμε στο Auto.
Σε ότι αφορά στο gameplay τώρα, η Kay έχει στη διάθεσή της ένα πιστόλι. Αυτό αναβαθμίζεται στην πορεία ενώ μπορεί να δανείζεται και τα όπλα των αντιπάλων της για σύντομο χρονικό διάστημα. Υπάρχουν δύο τρόποι να πυροβολήσουμε. Ο ένας είναι πατώντας τις δύο σκανδάλες, όπου η Kay παίρνει σωστή στάση σώματος κρατώντας το πιστόλι με δύο χέρια για βολή με μεγαλύτερη ακρίβεια και υπάρχει και η επιλογή να παραμείνουμε κρυμμένοι πίσω από κάποιο προστατευτικό αντικείμενο και να πυροβολούμε εκθέτοντας μόνο το δεξί μας χέρι με το όπλο να ρίχνει κυρίως βολές ανάγκης με τη χρήση μόνο της δεξιάς σκανδάλης. Και οι δύο τρόποι δίνουν ένα καλό αποτέλεσμα χωρίς όμως να νιώθουμε το βάρος των όπλων όπως συνέβαινε για παράδειγμα στο Avatar.
Η Kay σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, θα κληθεί να σκαρφαλώσει και να πηδήξει από πλατφόρμα σε πλατφόρμα αρκετές φορές. Εδώ θυμίζει έντονα Uncharted και Tomb Raider με τα πιο δύσκολα κρατήματα και άλματα να δείχνουν αρκετά εύκολα να πραγματοποιηθούν. Θα ήθελα να υπάρχει μεγαλύτερος ρεαλισμός σε αυτόν τον τομέα έστω και αν αυτός θα έμενε στο κομμάτι των animations μετά από κάθε επιτυχημένο άλμα. Όταν δηλαδή πηδάω σε απόσταση 5 μέτρων και από κάτω βρίσκεται μία τεράστια χαράδρα, να υπάρχει ένα animation τρελής ανακούφισης για το ότι τα κατάφερα και δεν σκοτώθηκα.
Σημαντικό είναι να αναφέρω ότι μιας και η πρωταγωνίστρια μας είναι στο ξεκίνημα της “καριέρας” της, προσπαθεί να χτίσει τη φήμη της ανάμεσα στις διάφορες φατρίες που θα συναντήσει στην πορεία της. Έτσι κάθε φορά που θα κάνουμε κάποιον διάλογο, οι απαντήσεις μας σε κρίσιμα ερωτήματα θα καθορίσουν το αν θα είμαστε συμπαθείς ή όχι σε κάθε φατρία. Το αποτέλεσμα το ξέρουμε από πριν, διότι μας λέει το παιχνίδι ότι η απάντησή μας θα έχει αυτό το αποτέλεσμα στις σχέσεις μας και αυτό είναι κάτι που θα το βρούμε μπροστά μας. Αν και όλο αυτό προσπαθεί να προσδώσει έναν RPG χαρακτήρα, έστω και επιδερμικό, δεν τα καταφέρνει. Όποια πλευρά και να επιλέξετε, όποιες συμπάθειες ή αντιπάθειες δημιουργήσετε, το αποτέλεσμα στο τέλος θα είναι το ίδιο.
Στο παιχνίδι συναντάμε κυρίως 4 τρόπους παιχνιδιού που μπαίνουν σε ένα μοτίβο και επαναλαμβάνονται μέχρι τέλους.
Ο πρώτος έχει να κάνει με την εξερεύνηση του χώρου και τη μετάβαση μας από το σημείο Α στο σημείο Β. Αυτός μπορεί να γίνει είτε με τα πόδια, είτε με το speeder που μοιάζει με ιπτάμενη μηχανή. Η αίσθηση της ταχύτητας του speeder είναι απολαυστική αλλά θέλει προσοχή καθώς αν πάρετε τα μάτια σας από την οθόνη έστω και για λίγο και τρακάρετε σε κάποιο εμπόδιο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να τραυματιστείτε και να χάσετε μέρος της ενέργειας σας.
Ο δεύτερος τρόπος παιχνιδιού είναι αυτός που βρισκόμαστε σε κάποιου τύπου κλειστή αρένα και καλούμαστε να σκοτώσουμε τους εχθρούς που υπάρχουν εκεί όπως πχ τους λατρεμένους storm troopers.
Τρίτος τρόπος είναι αυτός που το παιχνίδι μας αναγκάζει να παίξουμε σε stealth mode. Η αποστολή μπορεί να είναι να φτάσουμε από το σημείο Α στο σημείο Β χωρίς να γίνουμε αντιληπτοί. Έτσι θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε τόσο το περιβάλλον που βρισκόμαστε όσο και το μυαλό μας. Θα πρέπει να αξιοποιήσουμε αεραγωγούς που γεμίζουν το σημείο με καπνούς, σκάλες, πόρτες που οδηγούν σε αεραγωγούς ώστε να διανύσουμε αποστάσεις χωρίς να μας βλέπουν, προεξοχές σε επιφάνειες ώστε να σκαρφαλώσουμε πάνω από τους αντιπάλους και φυσικά να εκμεταλλευτούμε τον Nyx για να απασχολήσει τον αντίπαλο και να του επιτεθούμε χωρίς να μας δει. Το stealth είναι εύκολο στην υλοποίηση του και δεν φτάνει σε καμία περίπτωση αυτό του Metal Gear Solid. Προσωπικά όμως το θεωρώ θετικό στοιχεία καθώς είμαι από τους παίκτες που θεωρούν ότι έχει κρυφτεί καλά και την ίδια στιγμή με έχουν αντιληφθεί 4 αντίπαλοι. Το αρνητικό σε αυτό το stealth τμήμα του παιχνιδιού είναι ότι αν γίνεις αντιληπτός και ηχήσει ο συναγερμός της περιοχής, γυρνάς πίσω στην αρχή στην περιοχής και αυτό μπορεί να σημαίνει ακόμη και 20 λεπτά παιχνιδιού. Και το δεύτερο αρνητικό είναι κάτι που το έχουμε ξανά δει σε Ubisoft παιχνίδι. Αν μέσα στην περιοχή αυτή για οποιονδήποτε λόγο σκοτώσεις έναν αντίπαλο, τότε το σώμα του θα παραμείνει στο σημείο όπως και θα ήταν φυσικό να συμβεί. Αυτό που δεν είναι όμως φυσικό να συμβεί, είναι να βλέπουν οι σύμμαχοι του το πτώμα του και να μην υπάρχει η παραμικρή αντίδραση. Ένας πανικός, να ηχήσει ο συναγερμός, να ψάξουν να βρουν ποιος το έκανε. Τίποτα.
Τέταρτος και τελευταίος τρόπος παιχνιδιού είναι η μετακίνηση από πλανήτη σε πλανήτη και οι αερομαχίες. Το Trailblazer είναι το όχημα που θα μας βοηθήσει ώστε να μεταβούμε από τον έναν πλανήτη σε άλλον με ένα υποτυπώδη σύστημα πλοήγησης (πολύ πιο απλό από το StarWars Squadrons) το οποίο όμως δεν κουράζει καθόλου τον παίκτη.
Στην μετάβαση αυτή είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα συναντήσουμε εχθρικά αεροσκάφη. Οι αερομαχίες γίνονται με το Trailblazer το οποίο διαθέτει hp αλλά και σύστημα υπερθέρμανσης το οποίο χρειάζεται να το αφήνουμε να κάνει cooldown ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε να εξαπολύουμε τα πυρά μας καθώς και lock system για να είναι εύκολη η στόχευση μας.
Συμπερασματικά, το Star Wars Outlaws είναι ένα παιχνίδι που καταφέρνει τον σκοπό του χωρίς όμως να κάνει κάτι καλύτερα από τα παιχνίδια του είδους του που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια. Ίσως αυτό τελικά να είναι μία έξυπνη επιλογή για τη Ubisoft, μειώνοντας το ρίσκο επιτυχίας μίας τέτοιας ακριβής παραγωγής, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι ο παίκτης και ειδικά ο fan των Star Wars, θα περάσει καλά. Open world, εύκολος χάρτης χωρίς άπειρα σημαδάκια που φορτώνουν και αγχώνουν τον παίκτη, καλό shooting, 5 επίπεδα δυσκολίας και πολλές Accessibility επιλογές, το καθιστούν ένα παιχνίδι για όλες τις κατηγορίες παικτών.
Βαθμολογία 7.5/10
Ευχαριστώ πολύ τη CDMedia και τη Ubisoft για την εμπιστοσύνη τους και την παροχή του review code