Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Retroπολιτες

Clair Obscur Expedition 33 – Μία γνώμη από τον Zapdim

Διαβάζεις παντού εσχάτως για το Clair Obscur Expedition 33, ένα νέο παιχνίδι από το επίσης νέο γαλλικό στούντιο Sandfall Interactive κι εκδόθηκε από την Kepler Interactive. Λίγα άτομα στο ντιβελοπινγκ , μετρημένα λόγια, μετριασμένο προμόσιον κι εν γένει άγνωστο στο ευρύ κοινό. Το είδος δύσκολο και απευθυνόμενο σε συγκεκριμένους παίχτες. Turn based μάχη με αυξημένη, έως πολύ αυξημένη θα μπορούσα να πω δυσκολία. Περισσότερο η απορία του θορύβου με κίνησε να το δοκιμάσω μιας και ήταν στο Game Pass διαθέσιμο από την πρώτη μέρα. Η πρώτη ώρα, ο πρόλογος, ήταν εκπληκτική εμπειρία. Οπτικοακουστική πανδαισία. Ένα εναλλακτικό Παρίσι, κανονικός πίνακας ζωγραφικής της μπελ επόκ, γεμάτος μπαρόκ αισθητική και μια μουσική που ταίριαζε εκπληκτικά με τα όσα βλέπαμε. Κάπου εκεί αποφάσισα να το προχωρήσω αν και το είδος των τύπου JRPG δε με θέλγει. Δικαιώθηκα απόλυτα για τις 65 περίπου ώρες που αφιέρωσα.
Τρομερός σχεδιασμός χαρακτήρων, πανέμορφο αγγλικό voice over με χολυγουντιανά ονόματα όπως του Andy Serkis και του Charlie Cox να κάνουν εντύπωση για μια άσημη indie παραγωγή. Τα γραφικά στο Series X είναι πολύ ικανοποιητικά, τα περιβάλλοντα στις διάφορες πίστες που θα κινηθούμε καλοσχεδιασμένα, οι εχθροί πολυποίκιλοι. Λίγα ατοπήματα στα γραφικά, κακός συγχρονισμός μεταξύ φωνής και χειλιών, κάποια θολούρα είναι μερικά σχεδιαστικά πλημμελήματα του τίτλου. Η φαντασία και το μεράκι ξεχειλίζει σε υπέρμετρο βαθμό. Η μουσική ένδυση της εξερεύνησης καθώς και των μαχών είναι απλά εκπληκτική. Πάνω από 6-7 ώρες ποικιλίας κομματιών γραμμένα για το παιχνίδι. Προσωπικά είχα από το Nier Automata να ικανοποιηθώ τόσο με μουσική υπόκρουση που συνάδει απόλυτα με τα όσα βλέπουμε και ζούμε ως παίχτες. Τα κοστούμια των παιχτών είναι αρκετά και θα δώσουν μια ευχάριστη νότα αλλαγής κατά τη διάρκεια της εξερεύνησής μας. Και οποία έκπληξις, είναι μέρος του παιχνιδιού χωρίς να απαιτείται κάποιο χρηματικό αντίτιμο.

Οι διάλογοι είναι μετρημένοι και σοβαροί σε μέγιστο βαθμό, εκπέμποντας μια διαρκή συναισθηματική παλέτα. Το σενάριο στιβαρό και δομημένο αριστοτεχνικά. Απελπισία, θυμό, χαρά, ματαιότητα, πόνο, φόβο αλλά και στοχευμένο-οξυδερκές χιούμορ, θα μεταλαμπαδευτούν με καλλιτεχνικό τρόπο στον παίχτη. Η εξερεύνηση έρχεται φυσικά και χωρίς να πιέζει τον παίχτη. Η ποικιλία των κόσμων που θα ταξιδέψουμε είναι άκρως ικανοποιητική. Η μάχη, ειδικότερα για κάποιον που αρέσκεται στο είδος turn based είναι με στοχοπροσήλωση την ελευθερία δημιουργίας μαχητή. Πολύ μεγάλος αριθμός από όπλα, στοιχεία δύναμης και αναβάθμισης, θα δώσουν κίνητρο για πολύωρη ενασχόληση με τον τίτλο. Οι μάχες είναι απαιτητικές στο normal επίπεδο. Πέραν της κλασικής turn based μάχης απαιτεί από τον παίχτη γρήγορα αντανακλαστικά και στην επίθεση και κυρίως στην άμυνα μιας και το parry και το dodge είναι βασικά όπλα για περαίωση της εκάστοτε αντιμαχίας. Έτσι αυξάνει το action στοιχείο και δίνει κίνητρο σε κάποιον που θέλει ενέργεια και ένταση στη μάχη του. Φυσικά ο σχεδιασμός και το σωστό στήσιμο των χαρακτήρων είναι προαπαιτούμενο, μιας και το ιδανικό build του κάθε ήρωα θα μας ευκολύνει κατά πολύ τη ζωή και θα μειώσει το χρόνο που θα απαιτεί η κάθε μάχη. Το μεγαλύτερο κίνητρο όμως για εμένα, έναν παίχτη με κάκιστα αντανακλαστικά και ικανότητα για σωστά parries και dodges ήταν η δυνατότητα του να ρίχνω τη δυσκολία σε πιο εύκολο επίπεδο καθόλη τη διάρκεια εξερεύνησης, κάτι που με παρώθησε να ολοκληρώσω το παιχνίδι και να απολαύσω ένα εκπληκτικό σενάριο κι ένα εξαιρετικό γράψιμο διαλόγων. Εξάλλου σε ένα πολυδιάστατο δημιούργημα καθένας μπορεί να θαυμάζει διαφορετικές πτυχές, χωρίας να χάνεται η συνολική εικόνα.

Ο σκοπός μου δεν ήταν να γράψω ένα αναλυτικό ριβιού. Αυτό μπορούμε να το διαβάσουμε από άτομα που είναι τρομερά εξοικειωμένα με το είδος και αντιλαμβάνονται σε υπέρμετρο βαθμό το βάθος και την πολυπλοκότητα του τίτλου ως ένα δυτικό JRPG. Η φιλοδοξία μου είναι να εκθέσω τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις που αποκόμισα από ένα είδος παιχνιδιού “ξένου” προς εμένα και η ευκολία με την οποία με αγκίστρωσε σε ένα φανταστικό και καλοσχεδιασμένο περιβάλλον. Λίγα είναι τα παιχνίδια εξάλλου που μπορούν να μείνουν στο μυαλό ενός παίχτη για καιρό. Προφανέστατα δε δύναμαι να πω πομπώδεις απόψεις όπως το “καλύτερο όλων των εποχών” ή “το καλύτερο του είδους”. Αναμφίβολα όμως είναι ένα από τα καλύτερα των τελευταίων ετών σε ένα δύσκολο “παιχτικά” είδος που αν μη τι άλλο αξίζει να δοκιμαστεί από παίχτες που έχουν όρεξη για gaming ανακαλύψεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 Zf5b9R{D.