Sunday, December 22, 2024
Modern ReviewsModern Reviews

Starfield – Multi Review

Starfield “μπαγκαρισμενο” Mini Review by Zapdim

Το Starfield ειναι ο πολυαναμενόμενος τίτλος της Bethesda για το X BOX που κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες ως αποκλειστικό για την κονσόλα και το Game Pass καθώς και για pc. Ένα sci-fi action rpg παιχνίδι μεγάλης κλίμακας, με έντονα τα στοιχεία crafting καθώς και της εξερεύνησης. Δύναται να παιχτεί κι ως πρώτου και ως τρίτου προσώπου, προσφέροντας συνάμα στο γκέιμερ πολυάριθμα εργαλεία δημιουργίας κι εξέλιξης του χαρακτήρα του.
Ο ήρωας μας τοποθετείται σε ένα πλανήτη του διαστήματος, εκεί όπου έχει μετοικήσει το ανθρώπινο είδος κι εκεί θα δραστηριοποιηθεί. Ο παίχτης έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί μεταξύ πολλών αστρικών συστημάτων όπου θα συναντήσει πλανήτες, είτε κατοικημένους και δομημένους σε πολιτείες, η κάθε μια με το δικό της χαρακτήρα είτε “άδειους” μεν κατάλληλους προς μεταλλευτική εκμετάλλευση δε. Έτσι ο παίχτης θα μπορεί να αναπτύξει, εφόσον το επιθυμεί, το χαρακτηριστικό της συγκομιδής σπάνιων γαιών και διαφόρων άλλων αντικειμένων κατάλληλα για αναβαθμίσεις εξοπλισμού.
Ταυτόχρονα στις πόλεις αλλά και στο διάστημα θα εξελιχθεί τόσο η κύρια ιστορία όσο και τα πολυποίκιλα side quests. Μεγάλη διαφοροποίηση όπλων, στολών, ναρκών και χειροβομβίδων, θα μας συνοδέψει στη μάχη και θα πρέπει να βρίσκουμε τα κατάλληλα κάθε φορά για να προχωρήσουμε. Οι εχθροί επίσης ξεχωρίζουν από πλανήτη σε πλανήτη κι από αστρικό σύστημα σε αστρικό σύστημα, απαιτώντας από τον παίχτη να σχεδιάσει άλλη στρατηγική αντιμετώπισης κάθε φορά. Πειρατές διαστήματος (όχι ο καπταιν Χάρλοκ πάντως), θρησκευτικοί ζηλωτές, αντάρτες κι αυτονομούμενοι συν διάφορες εξωγήινες μορφές “ζώων” και τεράτων θα γίνουν οι στόχοι μας προκειμένου να ανεβάσουμε στατιστικά και να προχωρήσουμε την ιστορία.
Ο κάθε πλανήτης έχει κάποια υποτυπώδη βαθμονόμηση που μας δίνει μια γενική εικόνα της δύναμης των εχθρών που προτιθέμεθα να αντιμετωπίζουμε και να είμαστε προετοιμασμένοι κατάλληλα. Το σύστημα αναβάθμισης ικανοτήτων του χαρακτήρα είναι αρκετά ομαλό και εστιάζει σε τομείς όπως η δύναμη, ο καλύτερος χειρισμός όπλων, η καλύτερη πλοήγηση του αστρόπλοιου, μη διαφέροντας σε λογική από παλιότερα παιχνίδια της Bethesda όπως το Fallout και το Skyrim. Επιπροσθέτως υπάρχει ποικιλία διαστημοπλοίων και δυνατότητα τόσο αναβάθμισης τους όσο και “χτισίματός” τους, μια λειτουργία όμως αρκετά δυσνόητη και επίπονη. Η αναβάθμιση της μηχανής του αστρόπλοιου θα μας επιτρέψει να κάνουμε άμεσες μετακινήσεις σε πλέον απομακρυσμένα αστρικά συστήματα, χωρίς ενδιάμεσες στάσεις. Η βελτίωση των όπλων και της ασπίδας του θα μας δώσει την απαιτούμενη δύναμη για τις μάχες με εθρικούς στόλους.
Το παιχνίδι παίχτηκε σε Series S και η ενασχόληση μου μαζί του βάστηξε κοντά στις 65 ώρες. Δυστυχώς λόγω ενός bug δεν είχα τη δυνατότητα να ολοκληρώσω την κυρίως αποστολή, παρόλαυτα τελείωσα τις πολύ ενδιαφέρουσες δευτερεύουσες αποστολές των κυριότερων φατριών του περιβάλλοντός μας καθώς επίσης κι αρκετές ήσσονος σημασίας “αγγαρείες”. Η UI του παιχνιδιού είναι μη εξυπηρετική και ειδικά στις πρώτες ώρες ενασχόλησης θα δημιουργήσει ανασφάλεια. Τα γραφικά είναι ικανοποιητικά αν και η μηχανή γραφικών δείχνει τετριμμένη σε πολλές περιπτώσεις. Οι πόλεις είναι “ζωντανές” και οι npc χαρακτήρες καλογραμμένοι με προσεγμένους διαλόγους. Οι βασικοί χαρακτήρες που θα μας συνοδεύσουν στην περιπέτεια έχουν αρκετά καλό σεναριακό υπόβαθρο, δίνοντας στον παίχτη το ενδιαφέρον που απαιτείται. Η κυρίως ιστορία, μέχρι του σημείου που μου επέτρεψε να φτάσω το παιχνίδι, ήταν ικανοποιητική. Η συνολική εμπειρία με τον κόσμο ήταν πολύ θετική, δημιουργώντας μου την επιθυμία για εξερεύνηση και διεπαφή. Το κάθε στενό, η κάθε βόλτα στην πόλη θα αποκαλύψει μια ιστορία κι ένα ερέθισμα εξερεύνησης.
Στα αρνητικά, πλην του εκνευριστικού bug που με ανάγκασε να αναμένω ένα ενδεχόμενο patch προς ολοκλήρωση του όμορφου ταξιδιού στον κόσμο του Starfield, τα πολλά κρασαρίσματα. Μέτρησα πρόχειρα πάνω από 40 στις ώρες ενασχόλησής μου, γι αυτό ενδείκνυται συχνό manual save σχεδόν πριν κάθε αποστολή. Συνάμα τα σύντομα μεν πολλαπλά όμως loadings που έχει σε ανοίγματα πορτών, στην ίδια “πίστα”. Σίγουρα έχουμε αφήσει πίσω μας τα αιώνια loadings του Skyrim, παρόλαυτα δημιουργεί απορία. Τα σπασίματα στα γραφικά και τα μικρά glitses είναι στο πρόγραμμα για τόσο μεγάλο σε έκταση και πολυπλοκότητα παιχνίδι. Η AI των αντιπάλων δεν είναι μνημειώδης, εκτελούν παρόλαυτα αναμενόμενες κινήσεις, ώστε να έχουμε μια σχετική αληθοφάνεια στην αντιμετώπιση τους. Στο normal επίπεδο που παίχτηκε το παιχνίδι, πλην εξαιρέσεων δεν αντιμετώπισα δυσκολία, ειδικότερα αν μετά το αδυσώπητο looting τα health packs είναι πλούσια.
Η ετυμηγορία για το παιχνίδι είναι άκρως θετική, ικανοποιώντας πλήρως κάποιον φανατικό της φιλοσοφίας των παιχνιδιών της Bethesda. Όμορφα σχεδιασμένος κόσμος, δυνατότητα ενασχόλησης με τον τίτλο για υπερβολικά πολλές ώρες, ποικιλία σε περιβάλλοντα κι εχθρους, θα αφήσει θετικότατη επίγευση στον παίχτη. Δε λείπουν τα λάθη που προαναφέραμε, θα συναντήσουμε κι επανάληψη σε κάποιες δομές ή ενδεχομένως απλοϊκές αποστολές που απλά θα τρώνε λίγο χρόνο. Το επιμύθιο του Starfield είναι σύντομο και περιεκτικό. Παιχνίδι που θα ικανοποιήσει διάφορετικα γκειμινγκ γούστα, θα επιτρέψει στον κάθε παίχτη να σχεδιάσει τη δική του ιστορία και να διευρύνει τους προσωπικούς ορίζοντες εξερεύνησης κι ανακάλυψης. Με τον καιρό μόνο βελτίωση θα επιδέχεται αυτός ο μεγάλος τίτλος της Microsoft.

Μία δεύτερη γνώμη από τον Panos Retropolis

Ξεκίνησα το παιχνίδι day 1 μιας και είχα την χαρά να παραλάβω τον review code από την Bethesda 5 μέρες πριν την κυκλοφορία του. Τα περισσότερα που ήθελα να γράψω σχετικά με το τι μπορείς να κάνεις στο παιχνίδι, τα έγραψε παραπάνω ο Zapdim, οπότε με τη σειρά μου θα σας γράψω πως βίωσα συνολικά την ενασχόληση μου με τον τίτλο.

Αρχικά να αναφέρω ότι το Starfield το έπαιξα στο XBOX Series X. Τελείωσα το main story στις 50 και κάτι ώρες και συνάντησα 2 glitches και κανένα crash. Το αναφέρω καθώς ο Zapdim στην Series S κονσόλα του είχε αρκετά προβλήματα.

Πάμε να δούμε τι θα συναντήσεις αν ξεκινήσεις το Starfield.

Έφτιαξες τον χαρακτήρα σου μέσα από το character creation σύστημα του παιχνιδιού στο οποίο μπορείς να κάνεις κυριολεκτικά τα πάντα και αν θέλεις ο χαρακτήρας να θυμίζει τον εαυτό σου ή διάφορες διάσημες προσωπικότητες. Ασχολήθηκα 15 λεπτά. Όσο χρειάστηκε δηλαδή για την δημιουργία ενός basic χαρακτήρα ίσα ίσα για να ξεκινήσω το παιχνίδι. Το παιχνίδι σε ξεκινά με μία εισαγωγή που θυμίζει Skyrim αλλά στο μέλλον και αφού ολοκληρωθεί αυτή, μιλάς με τους πρώτους βοηθητικούς χαρακτήρες που θα σε ακολουθούν σε όλο το παιχνίδι. Εκεί ακριβώς παθαίνεις και το πρώτο αρνητικό σοκ καθώς τα πρόσωπα των χαρακτήρων αυτών θυμίζουν αρχές προηγούμενης γενιάς στην καλύτερη περίπτωση. Αρχίζεις όμως να αντιλαμβάνεσαι ότι μάλλον τα γραφικά δεν θα είναι το δυνατό χαρτί του παιχνιδιού και λες μέσα σου τις δικαιολογίες του στυλ ¨στα Bethesda παιχνίδια δεν μας νοιάζουν πρωτίστως τα γραφικά¨, όπως λένε οι φίλοι των soul games. Ευτυχώς στην πορεία η εικόνα αυτή αλλάζει όχι εντυπωσιακά αλλά υποφερτά. Οι εσωτερικοί χώροι είναι προσεγμένοι όπως και οι στολές των χαρακτήρων με κάθε λεπτομέρεια και φωτοσκιάσεις στο καλύτερο δυνατό βαθμό που επιτρέπει η ανανεωμένη αλλά και γερασμένη μηχανή γραφικών της Bethesda.

Επόμενο στάδιο η γνωριμία σου με το σκάφος σου, τους χώρους του και τους μηχανισμούς του. Το παιχνίδι πραγματικά δεν σου δίνει καμία βοήθεια. Βρες τα όλα μόνος σου και αν δεν τα καταφέρεις δεν πειράζει. Ή θα δεις βίντεο στο youtube ή θα τερματίσεις το παιχνίδι χωρίς να έχεις κάνει χρήση όλων των μηχανισμών. Ξεκινάω την πρώτη μου διαστημική περιπέτεια σύμφωνα με την καρτέλα των main quests και ψάχνω να δω που βρίσκεται ο χάρτης. Αμ δε! Χάρτης δεν υπάρχει. Υπάρχει μία απεικόνιση του γαλαξία και μπορείς να επιλέξεις να πετάξεις μέχρι το σημείο που σου υποδεικνύει η κύρια αποστολή σου. Αρχίζεις σιγά σιγά να μπαίνεις στο κλίμα της πλοήγησης αλλά παραμένεις προβληματισμένος γιατί νιώθεις ότι είσαι ακόμη μία γενιά πίσω.

Κάπου εδώ θα προσγειωθείς στον πρώτο εξερευνήσιμο πλανήτη ο οποίος μάλιστα έχει κατοικηθεί από κόσμο και νιώθεις σιγά σιγά ότι το παιχνίδι κάνει και κάποια πράγματα καλά. Αρκετός κόσμος στους δρόμους με οκ κίνηση, όχι κάτι εκπληκτικό αλλά βρίσκεις τον πρώτο βοηθητικό χαρακτήρα ο οποίος θα σου αναθέσει μία αποστολή και θα αρχίσει το παιχνίδι. Στο μεταξύ έχεις πατήσει αρκετές φορές το πλήκτρο εναλλαγής από κάμερα τρίτου προσώπου στην πιο μακρινή κάμερα τρίτου προσώπου και σε αυτή του πρώτου. Προσωπικά με βόλεψε στην εξερεύνηση η κάμερα τρίτου προσώπου και στις μάχες έπαιξα μόνο με πρώτου προσώπου.

Αρχίζεις πλέον να μαζεύεις όπλα και σφαίρες και γενικότερα εξοπλισμό κάνοντας ουσιαστικά μία αρχή στο ανελέητο looting/συλλογή αντικειμένων που υπάρχει στο παιχνίδι. Και εκεί αν θες να ψάξεις το loot σου ώστε να αποφασίσεις τι θα κρατήσεις, τι θα πουλήσεις και τι θα πετάξεις, ναι μπορεί να αναγκαστείς να πετάξεις καθώς αν το loot σου σε έχει επιβαρύνει πολύ με βάρος, ο χαρακτήρας σου θα κουράζεται εύκολα χάνοντας οξυγόνο και επίσης το fast travel θα το ξεχάσεις γρήγορα, τότε πάλι θα δυσκολευτείς να καταλάβεις πως θα τα κάνεις όλα αυτά. Δεν σου κάνει εύκολη τη ζωή σε κανένα σημείο το παιχνίδι. Θα μπορούσε πχ να σε ειδοποιεί ότι ένα όπλο το έχεις 5 φορές ώστε να σταματήσεις να το μαζεύεις ή απλά να κρατά ένα όπλο και να προσθέτει μόνο  τις σφαίρες από τα υπόλοιπα του ίδιου μοντέλου. Βρέθηκα κάποια στιγμή να έχω το ίδιο αυτόματο όπλο 7 φορές.

Ξεκίνησες όμως το παιχνίδι και τα δύσκολα πέρασαν. Έκανες τους συμβιβασμούς σου και είσαι έτοιμος να βιώσεις την καλύτερη Bethesda εμπειρία. Ε, λοιπόν θα τη ζήσεις. Το παιχνίδι θα σου προσφέρει τόσο περιεχόμενο που όρεξη να έχεις να ασχοληθείς, θα χρειαστείς άπειρες ώρες για να γνωρίσεις κάθε πτυχή του παιχνιδιού. Το main story θα σε κάνει να θέλεις τελειώνοντας τη μία αποστολή, να πας κατευθείαν στην επομενη.  Θα ξεκινάς για μία ώρα χαλαρού gaming και θα καταλήγεις να κοιτάς το ρολόι σου και θα έχουν περάσει 5. Έχει έναν τρόπο να σε σπρώχνει η ιστορία να θες να δεις τη συνέχεια της. Θα περιπλανηθείς σε όσους πλανήτες πρέπει και σε όσους θέλεις. Δεν έχει τέλος το ταξίδι αν δες θέλεις να έχει. Οι κατοικίσιμοι πλανήτες έχουν όπως είναι αναμενόμενο ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Θα ξεκινήσεις από την New Atlantis, την πρωτεύουσα των United Colonies και εκεί θα περάσεις από τα κεντρικά γραφεία του Stafiled’s Constellation. Αργότερα θα επισκεφθείς την Akila City, την πρωτεύουσα των Freestar Collective. Χτισμένη πάνω στην έρημο θα σε ωθήσει να πατήσεις αρκετές φορές το share button ώστε να φωτογραφίσεις τοπία. Επόμενη περιοχή και πιο τολμηρή από όλες είναι η Neon City, η πόλη των παθών και της παρανομίας. Το ναρκωτικό του μέλλοντος λέγεται Aurora και πωλείται νόμιμα μόνο στη Neon City. Μπαράκια, χοροί, υπόκοσμος, όλα θα τα συναντήσεις εδώ. Επόμενη περιοχή η Cydonia. Μην τρομάξεις αλλά είναι ότι έχει απομείνει από το δικό μας τωρινό ηλιακό σύστημα. Εδώ είναι πλέον ο κατάλληλος προορισμός για ανελέητο mining και συλλογή ορυκτών. Και η τελευταία περιοχή είναι η The Key. Ουσιαστικά όλη η περιοχή είναι ένας διαστημικός σταθμός. Εδώ θα βρεις τους πειρατές, Starfield Crimson Fleet pirates. Αν θες να γίνεις πειρατής με ότι συνεπάγεται αυτό, η περιοχή Κλειδί είναι αυτή που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείς.

Σε κάθε περιοχή μπορείς να κάνεις τόσο εχθρούς όσο και συμμάχους και να πάρεις κόσμο ως πλήρωμα για το διαστημόπλοιο σου. Πάμε στο διαστημόπλοιο. Μπορείς και αυτό να το αλλάξεις. Μπορείς να αγοράσεις κατευθείαν νέο διαστημόπλοιο ή να προσθέτεις κατασκευές σε αυτό που σου δίνει το παιχνίδι στην αρχή. Να προσθέσεις νέους χώρους, νέες μηχανές, νέα όπλα και η φαντασία σου να είναι το μόνο εμπόδιο. Εντάξει είναι και τα χρήματα καθώς όλα αυτά απαιτούν να ξοδέψεις χρήματα για να αγοράσεις ότι κρίνεις απαραίτητο. Για αυτό θα πουλήσεις τα πολύτιμα αντικείμενα του loot σου ή θα πειρατεύσεις άλλα διαστημόπλοια ώστε να έχεις το όχημα που θα καλυψει τις ανάγκες σου.

Πάμε τώρα στην ιστορία χωρίς να πούμε για την ιστορία. Ένα καλό RPG παιχνίδι πρέπει να έχει και καλή ιστορία η οποία να προσαρμόζεται στις επιλογές που κάνει ο παίκτης και να έχει ένα τέλος που προκύπτει από τις επιλογές αυτές. Αυτό πραγματοποιείται με απόλυτη επιτυχία και οι επιλογές σου έχουν βαρύτητα. Οι γραμμές διαλόγου είναι καλογραμμένες και η ιστορία μπορεί να έχει τρομερή διαφοροποίηση από παίκτη σε παίκτη. Καλοί διάλογοι, καλή ηθοποιία και καλά quests συνθέτουν ένα αριστούργημα για τους λάτρεις του είδους.

Θα σε κάνει το παιχνίδι να νιώσεις αστροναύτης; Σίγουρα. Από την έλλειψη βαρύτητας μέχρι τους πλανήτες που θα εξερευνήσεις και τα οχήματα που θα πετάξεις, θα νιώσεις από την πρώτη στιγμή αστροναύτης. Η συλλογή ορυκτών είναι μία διαδικασία που γίνεται με το μηχάνημα που λέγεται cutter και κάνει αυτό που λέει το όνομά του. Κόβει από επιφάνειες τα ορυκτά ώστε να τα συλλέξεις. Αυτός ο μηχανισμός μπορεί να γίνει άκρως εθιστικός και πριν καν ασχοληθείς με την κύρια ιστορία να επιδοθείς σε ένα κυνήγι ορυκτών σε πολλούς πλανήτες ώστε να κατασκευάσεις μετά τη δική σου περιοχή με outposts και μονάδες γενικά που θα διευκολύνουν τη ζωή σου. Για κάποιους αυτό το collecting θα είναι ένα παιχνίδι από μόνο του. Στο παιχνίδι θα μάθεις και τους μηχανισμούς της έρευνας που μπορεί να πιάσει τομείς από έρευνα για φάρμακα μέχρι έρευνα για τις τροφές ώστε να δίνουν περισσότερη ενέργεια και να είναι πιο αποδοτικές. Άλλος ένας τομέας που κάποιοι παίκτες ίσως το δουν σαν ξεχωριστό παιχνίδι. Άρα μέχρι τώρα έχουμε αρκετά παιχνίδια μέσα στο Starfield και το ερώτημα είναι κατά πόσο αυτά είναι θετικά ή αρνητικά για το παιχνίδι. Τα κάνει όλα από λίγο αλλά μέτρια ή τα κάνει όλα σωστά και έχουν νόημα. Περισσότερο θετικά θα πω και θα σας αφήσω να αποφασίσετε αν θα τα δοκιμάσετε ή θα τα προσπεράσετε. Πάντως απαραίτητα για να τελειώσετε την κύρια ιστορία, δεν είναι.

Το σύστημα μάχης που είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού είναι ικανοποιητικό. Δεν φτάνει τα επίπεδα της id software στο doom αλλά δεν σε απογοητεύει κιόλας. Τα όπλα έχουν μεγάλη ποικιλία και η αίσθηση είναι καλή. Επίσης η επιλογή του σωστού όπλου μπορεί να διευκολύνει απίστευτα πολύ τη ζωή σας αν κολλήσετε σε κάποια περιοχή. Η ai των αντιπάλων στο normal επίπεδο δυσκολίας είναι ικανοποιητική και προς το τέλος με δυσκόλεψε αρκετά.

Ο ήχος από την άλλη είναι απλά εξαιρετικός και επικός όπως αρμόζει στο έπος της Bethesda.

Αν σας έγραφα το story σίγουρα θα έγραφα άλλο τόσο και θα εκφραζόμουν μόνο θετικά. Αλλά κάτι τέτοιιοι θα ήταν καταστροφικό για την δική σας εμπειρία καθώς η ιστορία αλλάζει αρκετά κατά τη διάρκεια και θα το χαλάσω αν την αναφέρω. Καλύτερα να τη ζήσετε!

Η εξερεύνηση, η ιστορία και η γενικότερη αίσθηση που μου άφησε το παιχνίδι ήταν η καλύτερη. Σχεδόν 60 ώρες ενασχόλησης και κυρίως η επιθυμία να επιστρέψω σπίτι για να συνεχίσω το ταξίδι, δεν μου αφήνουν πολλά περιθώρια από το να κρίνω τελικά θετικά στο σύνολό του το παιχνίδι και να το βαθμολογήσω με 8/10.

 


Μία τρίτη γνώμη από τον Focko.

Πριν αρχίσω να σας γράφω για την εμπειρία μου στο παιχνίδι θα  ;ήθελα να σας ενημερώσω πως ποτέ άλλοτε δεν είχα ξαναπαίξει παιχνίδι της Bethesda συνεπώς η εμπειρία που θα σας γράψω παρακάτω είναι με βάση ενός ανθρώπου χωρίς πολλές εμπειρίες και χωρίς να ξέρει την λογική αυτού του είδους των παιχνιδιών.  Είχα μεγάλη προσδοκία πριν αρχίσω το παιχνίδι να δω κάτι μεγάλο, κάτι επικό και ο λόγος είναι ναι  μεν  το περιεχόμενο του διαστήματος που πάντοτε με συνάρπαζε  (λόγω κυρίως ταινιών Starwars  και λιγότερο τις σειρές Startrek) αλλά και τα βίντεο preview της Microsoft στα διάφορα event που μας προετοίμαζαν για ένα παιχνίδι που θα άλλαζε τα δεδομένα του gaming. Το μεγάλο περιβάλλον, οι εξωγήινοι πολιτισμοί οι διαστημικές μάχες ήταν  αυτά που περίμενα πως και πως…

 Τελικά το παιχνίδι ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μου;

 Το αρχικό menu και οι αρχικές εντυπώσεις με προδιάθεσαν ευχάριστα. Η μουσική του παιχνιδιού ταιριάζει απόλυτα στο μοτίβο του  ενώ μου άρεσε  και η εισαγωγή. Η ιστορία μας αρχίζει το 2330  μέσα σε ένα ορυχείο  και ένω σκάβω για ορυκτά  βλέπω  ένα όραμα και μετά κατευθύνομαι  σε μία ομάδα η οποία μου αναθέτει αποστολές. Μαζί μου έχω ένα πλήρωμα που ανήκουν σε αυτή την ομάδα  και μπορώ να πάρω και έναν  από αυτούς μαζί μου έξω από το σκάφος και  να πολεμάει μαζί μου (ή μάλλον να πολεμάει αντί για μένα στην δικιά μου περιπτωση).

 Πολλές φορές μη μπορώντας να ανταποκριθώ στη μάχη άφηνα τον NPC  (τον συνπολεμιστή μου) να σκοτώνει τους αντιπάλους για μένα και  άλλες φορές περνούσα τις πίστες γρήγορα πηγαινοντας στην επόμενη πόρτα ξεπερνώντας τους.  Αυτό με οδήγησε να περάσω πολλές αποστολές χωρίς να έχω την αναμενόμενες αναβαθμίσεις (level up) με αποτέλεσμα στις τελευταίες αποστολές να τα έχω βρει σκούρα και συγκεκριμένα σε μια αερομαχία. Σε καμία περίπτωση δε λέω ότι φταίει το παιχνίδι. Φταίω καθαρά  εγώ αλλά όπως είπα στην αρχή παραθέτω  την εμπειρία μου.

Αυτό που μου έκανε ευχάριστη εντύπωση στο παιχνίδι είναι ότι ο κόσμος  του έχει μνήμη. Αν αφήσω ένα αντικείμενο σε έναν πλανήτη αυτό δε θα εξαφανιστεί αλλά θα υπάρχει καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού και ας είναι χαώδης ο κόσμος. Δυστυχώς συνάντησα 2 bugs, τα οποία αν δεν είχα κρατήσει save από πριν και δεν αφιέρωνα χρόνο για να το ξεκολλήσω θα σταματούσα το παιχνίδι πριν την μέση και αυτός είναι ο λόγος που θα του αφαιρέσω 2 βαθμούς στο τέλος. Το πρώτο bug ήταν πως δε μπορούσα να βγω από τη βάση της φυλακής και αφιέρωσα κυριολεκτικά 8 ώρες για να το ξεκολλήσω παίζοντας ξανά και ξανά την ιδια λούπα και το δεύτερο bug δε θυμάμαι ακριβώς έχει κάτα κάποιο τρόπο διαγραφεί από την μνήμη μου.

 Μπορώ άνετα να παρομοιάσω το παιχνίδι αυτό με τη ζωή…δηλαδή μπορώ να πάω σε οποιαδήποτε ομάδα θέλω,  να κάνω τον πειρατή, τον καλό, τον ηθικό, τον ανήθικο. Κάθε απόφαση επηρέαζει  την έκβαση του παιχνιδιού (δεν έχω συναντήσει ποτέ  αυτό σε τέτοιο βαθμό σέ άλλο παιχνίδι). Επίσης καθώς δελεάστηκα με τους πειρατές πήγα με αυτούς και αφού ολοκλήρωσα ένα κάρο πειρατικές αποστολές, πήγα να συνεχίσω το main quest και μου τα έψαλε κάποιος captain. Πρακτικά μου κλείδωθηκαν οι κύριες αποστολές  και δε μπορούσα να συνεχίσω. Στην αρχή το θεώρησα bug αλλά μετά κατάλαβα ότι το παιχνίδι αυτό είναι η ζωή όπως έγραψα πριν… δεν έφταιγε το παιχνίδι αλλά εγώ, οποτε γύρισα πίσω σε ένα save πριν αρχίζω να κάνω τις «λαμογιές» μου και  συνέχισα την αποστολή μου ως ηθικός πολίτης του διαστήματος. Εξαιτίας αυτού θα προσθέσω στη τελική βαθμολογία του παιχνίδιου μισό βαθμό.

 Καθώς προχωρούσα στο παιχνίδι  μάθαινα περισσότερες πληροφορίες  για το κόσμο του παιχνιδιού και για το τι έγινε στη γη μετά. Μάλιστα πήγα και στη γη και την είδα, πήγα σε ένα κτήριο της NASA που πραγματικά απογείωσε τον κόσμο του παιχνίδιού μπροστά στα μάτια μου.

 Σε ότι αφορά τις  αερομαχίες  και την κίνηση με το αστρόπλοιο, με απογοήτευσε καθώς ούτε η απογειωση ούτε η προσγείωση του σκάφους γινόταν από μένα αλλά έβλεπα απλά  cutscenes.  Επίσης το σκάφος δεν είχε καύσιμο η μάλλον είχε, αλλά κάτα κάποιο τρόπο ανανεωνόταν. Εμένα με  βόλεψε αυτό οπότε δε θα του αφαιρέσω βαθμό αλλά  θα το θεωρούσα πιο ρεαλιστικό να είχε κάποιου είδους fuel. Επίσης μια αερομαχία προς το τέλος με δυσκόλεψε τόσο πολύ που αναγκάστηκα να κάνω πολλές δευτερεύουσες αποστολές για να αναβαθμίσω το σκάφος (μάλλον στην δικιά μου περίπτωση να πάρω νέο). Στο τέλος το έβγαλα με πραγματικό επικό τρόπο έχοντας ελάχιστη ζωή στο διαστημόπλοιο. Η κακή εμπειρία μου με το αστρόπλοιο με αναγκάζουν να αφαιρέσω μισό βαθμό στην τελική βαθμολογία.

 Όσο αφορά στη μάχη αυτή καθ αυτή θα ήθελα ο NPC-συνπολεμιστής-  που έχω μαζί μου να σκοτώνεται αλλά αντί αυτού πληγωνόταν και μετά από 2 λεπτά σηκωνόταν. Εναλλακτικά  μπορούσα να του δώσω health, όμως ποτέ δε του έδωσα αφού τα κρατούσα για μένα. Θεωρώ θα ήταν προτιμότερο  όποτε  σκοτωνόταν να μου έβγαζε ένα health item. Θα το θεωρούσα πιο ρεαλιστικό έτσι – χρησιμοποίησα πολλές φορές τον συμπολεμιστή μου ως ασπίδα για να μη πεθάνω εγώ, περιμένοντας σε μια γωνία αφήνοντας τον να μου βγάλει όλη τη δουλειά.

Πολύ ωραία προσθήκη το jetpack όπως επίσης η ποικιλία όπλων στολών κοκ, ήταν κάτι που μου με κάλυψε.

Τα γραφικά του παιχνιδιου μου άρεσαν, το ίδιο και τα όπλα αλλά βρήκα αρκετα πολύπλοκο τον τρόπο διαχείρισης των όπλων και του εξοπλισμού.  Θα ήθελα έναν ποιο αυτοματοποιημένο τρόπο. Επίσης η έλλειψη tutorial με οδήγησε πολλές φορες να χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο και να νευριάζω με το παραμικρό… με τα ορυκτά δεν ασχοληθηκα γιατί δεν ηξερα πως να κάνω βάσεις και φυσικά το θεώρησα βαρετό. Η μουσική όπως προείπα είναι τέλεια και ταίριαζε απόλυτα με το περιβάλλον και με το ύφος του παιχνιδιού.

Συνοψίζοντας ως μη γνώστης αυτού του είδους παιχνιδιού,  πέρασα καλά και θα περνουσα ακόμα καλύτερα αν υπήρχαν οδηγίες και να μη περίμενε το παιχνίδι να ξέρω από πριν κάποιους μηχανισμούς. Τα bugs που συνάντησα είναι η βασικη αιτία να του κατεβάσω βαθμολογία ενώ και η στατική κίνηση στο διάστημα καθώς η κίνηση  ουσιαστικα γινόταν με cutscenes και μου γκρέμισε αυτό που περίμενα πριν  αρχίζω να παίζω το παιχνίδι. Μετά από ολη αυτή την εμπειρία σκέφτομαι πολύ σοβαρά να ασχοληθώ και με άλλο παιχνίδι της εταιρίας.

 Τελικός βαθμός 8/10 

 Zf5b9R{D.