Medieval dynasty | Mini review από τον Στέλιο Ανδρακάκο
Το medieval dynasty είναι ένα παιχνίδι της toplitz Productions και η ημερομηνία κυκλοφορίας ήταν τον Σεπτέμβριο του 2022. Είναι ένα παιχνίδι πρώτου και τρίτου προσώπου επιβίωσης και σκοπό έχει την ανάπτυξη της δυναστείας, όχι βέβαια κάτω από εύκολες συνθήκες. Προς το παρόν είναι single player για κονσόλες και περιλαμβάνεται και στο gamepass και έχει βγει και το Co-op online κομμάτι του στο steam. Eμείς θα μιλήσουμε για το πρώτο κομμάτι. Μόλις μπούμε στον κόσμο του medieval dynasty βλέπουμε την ιστορία του 18χρονου ήρωα μας, Racimir στην φάρμα των γονιών του να μας διηγείται τη ζωή του. Μας λέει ότι μέσα σε ένα βράδυ τα έχασε όλα και για να τον σώσει ο πατέρας του, τον έδιωξε από την κοιλάδα για να ζήσει. Ο Racimir θυμήθηκε τις ιστορίες για έναν μακρινό θείο του και πήγε στην κοιλάδα να τον αναζητήσει. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι σε ερώτηση προς τους δημιουργούς γιατί δεν γίνεται να κάνεις create τον χαρακτήρα, ανέφεραν ότι κάτι τέτοιο θα άλλαζε την ιστορία. Το βίντεο τελειώνει και βλέπουμε τον πρωταγωνιστή μας να έχει φτάσει στην κοιλάδα.
Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχουν τα main και τα side quests. Στα main κάνουμε διάφορες αποστολές με τα npcs, πρώην συντρόφους του θείου μας, ώστε να ανακαλύψουμε τι άνθρωπος ήταν αλλά και πως πέθανε. Το τελευταίο quest έχει πολλές επιλογές αλλά δεν επηρεάζει την ιστορία. Πάμε όμως στο μαγευτικό μέρος του παιχνιδιού, το χτίσιμο. Μπορεί να μην υπάρχει η λογική του να κατασκευάζουμε ελεύθερα τα κτήρια στο σχήμα τους και να είναι προκαθορισμένο αλλά αυτό το κάνει real time strategy game. Ετσι αν επιλέξουμε να χτίσουμε ένα σπίτι, όλα τα μεγέθη θα έχουν την ίδια όψη εξωτερικά. Επίσης στο παιχνίδι θα στρατολογήσουμε και θα φροντίσουμε npcs που ζουν σε άλλα χωριά της κοιλάδας. Το κάθε ένα έχει τα δικά του skills που τον βοηθούν να αποδίδουν περισσότερο στο είδος εργασίας που θα του ορίσουμε στο δικό μας χωριό. Στο παιχνίδι υπάρχουν 4 εποχές και πρέπει να φροντίσουμε τόσο τον εαυτό μας όσο και τους κατοίκους του χωριού μας να για φαγητό, να μην κρυώνουν κτλ. Ο Racimir θα πρέπει να φτιάξει ειδικές αποθήκες που θα αποθηκεύονται εκεί το φαγητό, το νερό και αυτά που θα βγάζουν οι npcs από τις δουλειές που τους έχουμε ορίσει. Το μόνο καθήκον μας πλέον είναι να τους φτιάχνουμε τα εργαλεία της δουλειάς τους.
Πάμε τώρα και στα αρνητικά που έχω βρει. Στην αρχή και προς το μέσον του παιχνιδιού(πριν την αυτοματοποίηση των κατοίκων), απαιτείται πολύ farm για την ανάπτυξη του χωριού μας, σε σημείο να μην μπορούμε να εξερευνήσουμε τον χάρτη καθώς οι κάτοικοι έχουν διαρκές ανάγκες. Το δεύτερο που εντόπισα είναι ένας χάρτης με διάφορα χωριά το καθένα στημένο διαφορετικά και κάποιοι ληστές που καραδοκούν για να μας ληστέψουν στον δρόμο αλλά μου θυμίζει ένα ίδιο μοτίβο χωρίς ιδιαίτερες άλλες δραστηριότητες. Τα quest είναι σχεδόν τα ίδια, επαναλαμβανόμενα(φέρε μου ένα παπούτσι, σκότωσε 5 λύκους, κόψε 5 δέντρα).
Ο οπτικός τομέας για μένα είναι άριστος, με πολύ όμορφα τοπία(ρυάκια, ποτάμια και βουνά) που δεν βαριέσαι να κάνεις βόλτα και να χάνεσαι στην ομορφιά τους. Ο ήχος είναι κ αυτός πολύ όμορφος αν και βαρύς σε μερικά σημεία(για παράδειγμα τα ζώα που ετοιμάζονται να σου επιτεθούν ακούγονται δίπλα σου όσο μακριά και να είναι). Κάθε εποχή που αλλάζει σου δίνει τον ήχο που θες όπως τον χειμώνα για παράδειγμα ακούγεται ο αέρας.
Εν κατακλείδι είναι ένα παιχνίδι που θα λατρέψετε την κάθε ώρα και θα χαθείτε στην ομορφιά και στην ζωή του μεσαίωνα, έχει κάποια bugs, όχι ενοχλητικά κατά την γνώμη μου. Μέσα σε όλα αυτά να αναφέρω ότι πρόκειται για μια πάρα πολύ καλή προσπάθεια αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι και μια indie παραγωγή που προσπαθεί να ξεφύγει από τα κλασικά survival games. Η δικιά μου βαθμολογία είναι 8.5/10.