Like a Dragon : Infinite Wealth | Review by Zapdim
Η θρυλική σειρά Yakuza, του φημισμένου στούντιο Ryo Ga Gotoku επέστρεψε το 2024 με τον τελευταίο τίτλο της αειθαλούς από το 2005 σειράς παιχνιδιών, το Like a Dragon : Infinite Wealth. Το εν λόγω φραντσάιζ μετρά ήδη εννέα τίτλους και συνεχίζει να εκπλήσσει με τη σεναριακή έμπνευση καθώς επίσης και τη γκειμπλειακή ποικιλία που προσφέρει με κάθε επεισόδιο στο πιστό κοινό της. Οι τελευταίοι δύο τίτλοι έχουν ήδη μετονομαστεί σε Like a Dragon και αντικαθιστούν το ιστορικό όνομα της σειράς για τις προσεχείς κυκλοφορίες, από την αγαπημένη SEGA που είναι και η εκδότρια εταιρεία.
Το Like a Dragon : Infinite Wealth ακολουθεί την πεπατημένη ως προς το σχεδιαστικό κομμάτι. Είναι ένα action rpg, με έντονο το στοιχείο της εξερεύνησης και φυσικά της υπέρμετρης βίας. Η μαγεία του τίτλου, όπως και των περισσοτέρων της σειράς είναι πως παρά το μεγάλο όγκο αγνής βίας, λαϊκιστί ξύλο της αρκούδας, το μήνυμα παραμένει ειρηνικό, ανθρωπιστικό και ακραιφνώς αισιόδοξο. Οι ήρωές μας είναι μέλη της ονομαστής ιαπωνικής Yakuza, εν ολίγοις η μαφία της Ιαπωνίας. Οι περιπέτειές τους εκτυλίσσονται μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο πολυάριθμους εχθρούς αλλά και πιστούς συμμάχους. Συγκεκριμένα πρωταγωνιστικό ρόλο κατέχουν τόσο ο νεότερος ήρωας της σειράς ο Ichiban Kasuga όσο και ο μνημειώδης Kazuma Kiryu. Ο φόβος μου σχετικά με τη συνύπαρξη αφενός δύο τόσο έντονων προσωπικοτήτων κι αφετέρου τη σωστή διαχείριση του Kiryu μέσα από την ορθότητα ενός λογικού σεναρίου, κρίθηκε άνευ ουσίας. Το σενάριο είναι πολύ καλογραμμένο, δε λείπουν φυσικά τα κλισέ και οι υπερβολές, γνωρίσματα όμως όλων των τίτλων της σειράς. Τα συναισθήματα εναλλάσσονται με γοργούς ρυθμούς. Χαρά, λύπη, συγκίνηση, οργή, απελπισία, αγάπη, συμπάθεια και υπέρμετρο γέλιο και χιούμορ, κάτι καλοδεχούμενο από τους γνώστες της σειράς. Επιπροσθέτως έντονο είναι και το αίσθημα της νοσταλγίας, κάτι που θα κάνει την εμφάμισή του από τις πρώτες ώρες ενασχόλησης. Οι λάτρεις της σειράς θα διακρίνουν καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού έντονες συνδέσεις με το παρελθόν των ηρώων και γνώριμα πρόσωπα που θα παίξουν ρόλο στην ιστορία. Φυσικά όσο “βαρύς” κι αν είναι ο βασικός κορμός του σεναρίου, άλλο τόσο δε λείπει το χιούμορ και η παρωδία.
Η ιστορία μας λαμβάνει χώρα σε δύο μέρη ταυτόχρονα. Στην εξωτική Χαβάη και στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας, κάνοντας παράλληλα και σύντομα περάσματα από το γνωστό μας Καμουρότσο, όπου κι εκτυλίχτηκε η μέγιστη πλειοψηφία των τίτλων Yakuza. Βασικοί πρωταγωνιστές οι γνωστοί μας Ichiban Kasuga και ο Kazuma Kiryu. Ο πρώτος προσπαθεί να βρει το δρόμο του μετά την οριστική διάλυση των μεγάλων οικογενειών της Yakuza, Tojo Clan και Omi Alliance, βοηθώντας παράλληλα άλλους πρώην μαφιόζους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Ο δεύτερος βρίσκεται στη Χονολουλού για λογαριασμό της οργάνωσης Daidoji, η οποία τον βοηθά να μένει στην αφάνεια ως δηλωμένος νεκρός. Μέσα από την πορεία αυτών των δύο θα δούμε μια εντατική προσπάθεια εξιλέωσης, συγχώρεσης, οράματος και ελπίδας. Ο Kazuma σαν ζωντανός-νεκρός θρύλος της Ιαπωνικής μαφίας, ο Ichiban σαν νεότερο μέλος που όμως ήταν βασικός πρωταγωνιστής στη διάλυση των ιστορικών οργανώσεων που προαναφέραμε, γεγονότα που εξελίχθηκαν στο επεισόδιο Like a Dragon. Αρωγοί στο ταξίδι τους αυτό παλιοί γνωστοί, όπως ο Koichi Adachi ή ο Yu Nanba.
Η βασική ιστορία είναι πολύπλευρη αν και δεν ξεχωρίζει για την πρωτοτυπία της. Οι πλευρικές αποστολές είναι αρκετές και με μεγάλη ποικιλία περιεχομένου. Τα μηνύματα είναι πολλαπλά. Οικολογική ευαισθησία, διαπλοκή κυβερνητική, κατάχρηση εξουσίας, διαφθορά. Το ύφος τους είναι κλασικό, βαρύ με στόμφο στους διαλόγους και ταυτόχρονα το δένει με γελοιότητα, παρωδία, υπερβολή. Από το να σώσεις ένα ολόκληρο νησί μέχρι να μοιράσεις λεμονάδες σε πάρτι ή να προγραμματίσεις μια τεράστια ηλεκτρική σκούπα. Η φιλοσοφία της σειράς παραμένει συνεπώς, χωρίς να χάνει το γλυκόπικρο γράψιμο σεναρίου. Οι διάλογοι είναι επίσης καλογραμμένοι στην πλειοψηφία τους, δίνοντας μια αίσθηση ζωντάνιας και μοντέρνας προσέγγισης. Σε αυτό φυσικά βοηθά και η μετάβαση στη Χαβάη, αποδρώντας για λίγο από το γνώριμο μεν κορεσμένο σε κάποιο βαθμό δε σκηνικό της Ιαπωνίας. Κατά την περιήγησή μας στους δρόμους της πόλης θα ακούμε διαλόγους μεταξύ των ηρώων της ομάδας μας, η οποία αποτελείται από 4 ήρωες κάθε φορά, αυξάνοντας τη διάδραση μεταξύ τους και χαρίζοντας ζωντάνια.
Η μεγάλη ένστασή μου είναι η αλλαγή του συστήματος μάχης από αγνό action browler σε tactical fight system. Παρόλαυτα δεν είναι απαγορευτικό για κάποιον που δεν έχει μεγάλη επαφή με το συγκεκριμένο είδος. Υπάρχει η δυνατότητα να μεγαλώσεις το χρόνο αντίδρασης στις δικές σου κινήσεις και σε συνάρτηση με τις πολλές και πολυποίκιλες κινήσεις του κάθε χαρακτήρα της ομάδας σου η μάχη αποκτά ένα αυξημένο ενδιαφέρον για τον παίχτη. Σε αυτό βοηθούν και τα πολλαπλά γκατζετακια που χρησιμεύουν σαν όπλα. Σπαθιά, μαχαίρια, μαστίγια, αλλά και πιο ανορθόδοξα εργαλεία όπως ρόδες αυτοκινήτου, ομπρέλες και περιστέρια! Το επισημάναμε εξάλλου πως το στοιχείο της παρωδίας και της σάτιρας είναι έντονο καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Επιπροσθέτως υπάρχει δυνατότητα αναβάθμισης των όπλων και αλλαγής των στολών, οι οποίες ανεβάζουν τα χαρακτηριστικά μάχης του ήρωά μας και της ομάδας του. Η ποικιλία είναι τεράστια σε εξοπλισμό και το σύστημα συλλογής υλικών είναι αναγκαίο για να αναβαθμίζουμε ομαλά και για να προετοιμάζουμε βοηθήματα υγείας για τις πολλαπλές μάχες. Σε αυτό δε θα δυσκολευτεί ο παίχτης αφού η διαδικασία είναι φυσική όσο προχωρουν οι ιστορίες και η εξερεύνηση. Επιπλέον βοηθά και το ηλεκτρικό σκούτερ το οποίο έχουμε, για να κινούμαστε άνετα στην πόλη, πλην της δυνατότητας φαστ τράβελ με ταξί.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι καλογυαλισμένα και σέβονται την ηλικιακή εξέλιξη των ηρώων στο σχεδιασμό τους. Ο ήχος είναι επίσης ταιριαστός και το voice over εξαιρετικό όπως πάντα. Φυσικά στην ιαπωνική γλώσσα οι φωνές των βασικών ηρώων είναι πλέον εμβληματικές και καθηλωτικές. Τα χορευτικά των μαχών είναι τρομερά και με τεράστια φαντασία πίσω τους. Ειδικά στις σπέσιαλ κινήσεις των χαρακτήρων οι προγραμματιστές έχουν δώσει ρέστα, με τους δράκους πάντα να έχουν την τιμητική τους τιμής ένεκεν του προσδιορισμού του Kazuma ως Dojima Dragon. Τα εφέ δε γίνονται ακόμη πιο πολύπλοκα εφόσον οι δεσμοί των ηρώων είναι αρκετά ισχυροί, κάτι που χτίζεται μέσα από το παιχνίδι κατόπιν διαλόγων μετά από οινοποσίες και άπλετο ιαπωνικό φαγητό στα πολλαπλά εστιατόρια των χαρτών. Οι πόλεις είναι πολύ ζωντανές και με κίνηση, με πολυάριθμους βέβαια εχθρούς που εφόσον μας “λοκάρουν” μας οδηγούν σε μάχες. Το επίπεδό τους είναι αρκετά υψηλό στην αρχή του παιχνιδιού και θα πρέπει να γίνεται σωστά η επιλογή των αντιπάλων μας, όσο όμως ενδυναμώνουμε τις περισσότερες με τους αδύναμους εχθρούς θα τις τελειώνουμε αυτομάτως (σωτήρια δυνατότητα).
Πέραν της βασικής ιστορίας και του κλασικού τρόπου παιξίματος το παιχνίδι βρίθει mini games σε μικρότερη ή πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. Πέραν του κλασικού σε κάθε ιαπωνική παραγωγή ψαρέματος θα συναντήσουμε το διαμοιρασμό φαγητών, τη συλλογή σκουπιδιών ανακύκλωσης αλλά και τη δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας! Η φαντασία είναι ατέρμονη, ειδικά στο επίπεδο sandbox που προσφέρει το παιχνίδι, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα συνέχισης παιξίματος, ακόμη και μετά τον τερματισμό, σε πολύ πιο χαλαρό επίπεδο. Η βασική ιστορία μαζί με τις δευτερεύουσες και πολύ εξερεύνηση βάστηξε περίπου 80 ώρες. Σε κανένα σημείο ένιωσα ότι το παιχνίδι κάνει κοιλιά. Αντιθέτως σε παρωθούσε να εξερευνήσεις όλο και περισσότερο και να βγάλεις στην επιφάνεια ιστορίες χαρακτήρων και npc’s.
Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα για την αρτιότητα του τίτλου, σε συνάρτηση πάντοτε με την ιστορία του φραντσάιζ. Υπήρξε σεβασμός τόσο στο ιστορικό υπόβαθρο χαρακτήρων όσο και ομαλή ένταξη νέων ηρώων στο περιβάλλον των Yakuza. Σε τέτοιους πολύχρονους τίτλους υπάρχει το εξής παράδοξο. Ενώ προσπαθεί να ικανοποιήσει τους μακροχρόνιους πιστούς παίκτες, δίνοντας τους ένα εξελικτικό περιεχόμενο της ιστορίας, από την άλλη περιορίζει τη δυνατότητα νέων ενδιαφερόμενων μιας και για να ασχοληθεί κάποιος με τον τίτλο θα πρέπει να έχει μια ολοκληρωμένη γνώση των προηγούμενων επεισοδίων. Δίκοπο μαχαίρι. Το πόρισμα είναι άκρως θετικό και με υποσχέσεις για το μέλλον.