Η εταιρεία παραγωγής Funko Pop παραδέχεται ότι αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα
Η Funko προειδοποίησε τους επενδυτές ότι ενδέχεται να μην επιβιώσει για ακόμη ένα χρόνο, αφού κατέγραψε απότομη πτώση στις πωλήσεις και εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τη χρηματοοικονομική της σταθερότητα.
Ο κολοσσός συλλεκτικών ειδών πίσω από τη μάρκα Pop Vinyl ανακοίνωσε καθαρές πωλήσεις ύψους 250,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2025 —μειωμένες κατά 14% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι— και καθαρές ζημιές περίπου 1 εκατομμυρίου δολαρίων, σύμφωνα με την τελευταία χρηματοοικονομική του έκθεση. Η εταιρεία απέδωσε την πτώση στη μειωμένη ζήτηση, στους αυξημένους δασμούς και στα περιορισμένα αποθέματα των λιανοπωλητών, χαρακτηρίζοντας την αγορά ως ένα «δύσκολο περιβάλλον λιανικής».
Τα προβλήματα της Funko ακολουθούν χρόνια εκρηκτικής ανάπτυξης, που τροφοδοτήθηκε από τα βινυλικά συλλεκτικά της, τα οποία κάποτε κυριαρχούσαν στα ράφια των Walmart, Target και καταστημάτων κόμικς. Ωστόσο, η υπερπαραγωγή που κατέκλυσε την αγορά και η μείωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών οδήγησαν σε κατάρρευση τα κάποτε σταθερά κέρδη της εταιρείας. Αναφορές από την εταιρεία ανάλυσης ICv2 δείχνουν ότι οι πωλήσεις της Funko στις Ηνωμένες Πολιτείες μειώθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση, αντιπροσωπεύοντας το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής πτώσης των εσόδων της.
«Σοβαρές αμφιβολίες» για το μέλλον της Funko
Στην τελευταία της κατάθεση προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC), η Funko δήλωσε ότι υπάρχει «σοβαρή αμφιβολία σχετικά με την ικανότητά μας να συνεχίσουμε ως βιώσιμη επιχείρηση για τους επόμενους 12 μήνες», αναγνωρίζοντας ότι χωρίς νέα χρηματοδότηση ή εξαγορά, ενδέχεται να παραβιάσει τους όρους των δανείων της και να αθετήσει τις υποχρεώσεις της. Η εταιρεία έχει συνολικό χρέος περίπου 250 εκατομμυρίων δολαρίων και έχει ήδη τροποποιήσει δύο φορές το πιστωτικό της συμβόλαιο μέσα στο 2025 για να εξασφαλίσει χαλάρωση των όρων.
Η Funko δηλώνει ότι θα επικεντρωθεί σε μικρότερες σειρές προϊόντων, όπως τα Bitty Pops, τα blind-box collectibles και τα Pop Yourself kiosks, ενώ ταυτόχρονα θα «εξετάσει στρατηγικές εναλλακτικές λύσεις», συμπεριλαμβανομένης και μιας πιθανής πώλησης. Από μια εταιρεία-κολοσσό αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων στον χώρο των προϊόντων ποπ κουλτούρας, η Funko αντιμετωπίζει πλέον τη πιο αβέβαιη χρονιά της μέχρι σήμερα.
