Silent Hill εμπειρίες

    Η σειρά Silent Hill είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αγαπημένα franchise της gaming βιομηχανίας. Δυστυχώς το franchise από το 2012 και μετά είναι νεκρό μετά την κατρακύλα της Konami, η οποία πλέον δεν έχει καμία σχέση με την εταιρεία που μεσουρανούσε κάποτε. Οι αθεόφοβοι δεν έβγαλαν ούτε καν έστω μία συλλογή με τα παλιά Silent Hill στις κονσόλες αυτής της γενιάς (νομίζω τα Silent Hill του PS3 και Xbox360 είναι από τα ελάχιστα παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς που δεν υπάρχουν και στην τωρινή).

    Πρόσφατα όμως οι φανς της σειράς χαμογέλασαν και πάλι. Κατά πάσα πιθανότητα και με την βοήθεια της Sony στη νέα γενιά θα δούμε επιτέλους ένα καινούργιο Silent Hill και μάλιστα από τα μέλη της Team Silent. Και ποιος ξέρει με βάση και τις νέες δυνατότητες των κονσολών τι θα μας περιμένει…

    Με αφορμή αυτά τα νέα αποφάσισα να γράψω ένα μίνι αφιέρωμα για τη σειρά και να το στείλω στον φίλο μου τον Πάνο για να θυμηθούμε λίγο τα αγαπημένα μας παιχνίδια. Θα αναφερθώ βέβαια μόνο σε αυτά τα οποία έπαιξα εγώ.

    Silent Hill 1

    Το πρώτο παιχνίδι κυκλοφόρησε για το ps1 στις 23 Φεβρουαρίου του 1999. Ήταν για πολλούς η απάντηση της Konami στην σειρά Resident Evil της Capcom που έκανε τεράστια επιτυχία τότε. Βέβαια όταν είδαν το παιχνίδι, ακόμα και από το artwork, όλοι κατάλαβαν ότι η μία σειρά δεν είχε καμία σχέση με την άλλη εκτός από τους μηχανισμούς στο gameplay. Το Silent Hill δεν είχε καμία σχέση με το B-movie ύφος των Re. Εστίαζε 100% στην ατμόσφαιρα και στον ψυχολογικό τρόμο.

    Ο παίκτης αναλάμβανε τον ρόλο του Harry Mason ο οποίος ψάχνει να βρει στην πόλη την χαμένη του κόρη Cheryl. Και σταδιακά ανακαλύπτει το τι συμβαίνει σε αυτήν την καταραμένη πόλη. Η σειρά Silent Hill έχει ένα καταπληκτικό και τεράστιο lore. Τα πάντα συμβολίζουν κάτι σε όλα τα παιχνίδια. Από τα απλά τέρατα μέχρι τα bosses. Θα ήθελα να αναφερθώ λίγο παραπάνω στο lore του πρώτου παιχνιδιού. Στο Silent Hill υπήρχε μία αίρεσηπου λεγόταν The Order τα μέλη της οποίας λάτρευαν έναν δαίμονα που λεγόταν Samael. Ήταν ένα είδος θεού γι αυτούς. Μέλος της αίρεσης ήταν και η Dahlia Gillespie η οποία είχε μία κόρη την Alessa. Η Alessa ήταν ένα παιδί με χαρίσματα και δυνάμεις. Έτσι λοιπόν η αίρεση αποφάσισε ότι μέσο της Alessa θα μπορούσε να γεννηθεί ο Samael τον ερχομό του οποίου περίμεναν σε όλη τους τη ζωή. Για να γεννηθεί όμως ο Samael θα έπρεπε η Alessa να περάσει μέσα από φρικτό πόνο και βασανιστήρια. Η Alessa δεν ήταν καθόλου πρόθυμη να συμμετέχει σε όλο αυτό που σχεδίασε η μητέρα της. Γι αυτό η Dahlia την κλείδωσε στο σπίτι και έβαλε φωτιά με σκοπό να την κάψει ζωντανή και έτσι να ολοκληρωθεί η θυσία. Δυστυχώς για το The Order, η Alessa τότε χώρισε την ψυχή της στα δύο. Η ίδια έμεινε ζωντανή παρότι κάηκε εντελώς (μέσα στο παιχνίδι υπάρχουν συγκλονιστικές περιγραφές γι αυτό) και το άλλο μισό της ψυχής της πήγε σε ένα μωρό, το οποίο αργότερα υιοθέτησε ο Harry Mason και ήταν η Cheryl. Για να ολοκληρωθεί η τελετή και να γεννηθεί ο Samael έπρεπε η Alessa να ενωθεί με την Cheryl. Όταν ο παίκτης φτάνει στο τέλος και γίνεται η ένωση, ο Dr. Kaufmann πετάει μία φιάλη με aglaophotis (ένα είδος υγρού εξορκισμού) στην Alessa με αποτέλεσμα να βγει από μέσα της ο Samael αλλά αποδυναμωμένος και όχι ολοκληρωμένος. Στο τέλος ο Harry τον σκοτώνει και η Alessa τον βοηθάει να αποδράσει δίνοντάς του ένα καινούργιο μωρό (η Heather στο Silent Hill 3).

    Το παιχνίδι ήταν καταπληκτικό με μοναδική ανατριχιαστική ατμόσφαιρα. Σε ρουφούσε στην κυριολεξία μέσα στον κόσμο του. Μια από τις πιο δυνατές στιγμές του ήταν όταν αποκαλύφθηκε το τι συμβαίνει στην Lisa Garland (την οποία όλα τα ελληνικά περιοδικά της εποχής έλεγαν ότι είναι ίδια η Cameron Diaz).

    Silent Hill 2

    Το Silent Hill 2 κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στις 23 Νοεμβρίου του 2001. Ήταν η μετάβαση της σειράς στην νέα γενιά των 128 bit. Η υπόθεση του παιχνιδιού ήταν ανεξάρτητη από το πρώτο. Εδώ ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο του James Sunderland ο οποίος λαμβάνει ένα γράμμα από την γυναίκα του Mary (η οποία πέθανε 3 χρόνια πριν) στο οποίο του ζητάει να πάει να την συναντήσει στο Silent Hill. Το παιχνίδι ήταν ένα αριστούργημα σε όλους τους τομείς. Και όλοι οι χαρακτήρες είχαν ένα τόσο μεγάλο ψυχολογικό υπόβαθρο που δεν νομίζωότι υπήρξε σε άλλο παιχνίδι. Από την Angela που έπεφτε συνεχώς θύμα βιασμού από τον πατέρα της, τον Eddie που το μπούλινγκ που δεχόταν λόγω της εμφάνισής του τον οδήγησε εκεί που τον οδήγησε, μέχρι την αινιγματική Maria (η οποία στην επανέκδοση του παιχνιδιούείχε ένα δικό της mini story). Φυσικά εδώ έκανε την πρώτη του εμφάνιση ο Pyramid Head ο οποίος έγινε το σήμα κατατεθέν της σειράς. Προσωπικά δεν θα ξεχάσω ποτέ τη σκηνή του θανάτου της Angela.Ήταν η πρώτη φορά που συγκινήθηκα σε παιχνίδι.

    Silent Hill 3

    To Silent Hill 3 κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στις 23 Μαΐου του 2003. Ήταν η συνέχεια του πρώτου Silent Hill. Έστω και για ένα μικρό κλικ αυτό ήταν το πιο αγαπημένο μου από όλα. Εδώ ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο της Heather Mason, κόρης του Harry Mason από το πρώτο. Και προσπαθεί να ξεφύγει από τα δίχτυα του The Order το οποίο με αρχηγό αυτή τη φορά την Claudia Wolf θέλει να φέρει εις πέρας αυτό που δεν κατάφεραν να κάνουν στο πρώτο Silent Hill. Να δώσουν γέννηση μέσο της Heather (η οποία γνωρίζουν ότι προήλθε από την Alessa ενώ η ίδια δεν το γνωρίζει) στον θεό που λατρεύουν. Θυμάμαι είχα μείνει άφωνος τότε με τα γραφικά αυτού του παιχνιδιού. Ήταν ότι καλύτερο είχα δει στο PS2 μέχρι τότε. Και από σκηνές τι να πρωτοθυμηθώ. Την σκηνή με τον καθρέφτη στο υπόγειο του νοσοκομείου; Το ξαφνικό χτύπημα του τηλεφώνου με το Happy Birthday; Το λούνα παρκ; Το στοιχειωμένο σπίτι; Τους τοίχους της εκκλησίας που έσταζαν αίμα; Παίξτε το ακόμα και τώρα αν μπορείτε. Δεν θα χάσετε.

    Silent Hill 4 The room

    Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στις 17 Σεπτεμβρίου του 2004. Ανεξάρτητο και αυτόαπό τα υπόλοιπα. Εδώ ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο του Henry Townshend ο οποίος είναικλειδωμένος μέσα στο δωμάτιο 302 το οποίο είναι στοιχειωμένο. Ο Henry μπορεί να βγαίνει στον έξω κόσμο μόνο μέσο μίας μαύρης τρύπας που βρίσκεται στον τοίχο του μπάνιου. Σκοπός του παίκτη είναι να σταματήσει τον Walter Sullivan ο οποίος θέλει να δολοφονήσει 21 ανθρώπους για να κάνει την τελετή “21 Sacraments” νομίζοντας ότι έτσι θα φέρει ξανά στη ζωή την μητέρα του που τον εγκατέλειψε. Ο Walter Sullivan αναφέρεται και σε ένα αρχείο που βρίσκει ο παίκτης στο Silent Hill 2 το οποίο γράφει για την δολοφονία δύο μικρών αδελφών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Τα οποία είναι στο Silent Hill 4 το τέρας με τα δύο κεφάλια, ένα από τα πιο ανατριχιαστικά τέρατα όλης της σειράς. Θυμάμαι με είχε ψιλοχαλάσει λίγο στο παιχνίδι ότι από τη μέση και μετά ξαναπήγαινες στα ίδια μέρη και ότι ήταν πιο δύσκολο από όλα τα άλλα. Και πάλι όμως μιλάμε για ένα πολύ καλό παιχνίδι με καταπληκτική ατμόσφαιρα. Ειδικά αυτό που συνέβαινε με τα hauntings στο δωμάτιο 302 ήταν ότι πιο creepy. Ο τρόμος στα ύψη πραγματικά.

    Silent Hill Homecoming

    Το παιχνίδι αυτό ενώ κυκλοφόρησε στην Αμερική στις 30 Σεπτεμβρίου του 2008 για κάποιο λόγο στην Ευρώπη κυκλοφόρησε στις 27 Φεβρουαρίου του 2009. Εγώ είχα παραγγείλει την αμερικάνικη έκδοση και έπαιξα το παιχνίδι τον Νοέμβριο του 2008. Ευτυχώς έπαιξε χωρίς προβλήματα στο ευρωπαϊκό PS3 που είχα. Εδώ ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο του Alex Shepherd ο οποίος ψάχνει να βρει τον χαμένο μικρό του αδερφό. Η αναζήτηση αυτή θα τον οδηγήσει εν τέλει στο Silent Hill όπου θα ανακαλύψει πάλι τα σχέδια του The Order που αυτή την φορά περιλάμβαναν τη θυσία κάθε πρωτότοκου παιδιού από τα μέλη των τεσσάρων μεγάλων οικογενειών του Shepherd’s Glenn με σκοπό να ικανοποιήσουν τον θεό τους και να μην στραφεί εναντίον τους.Το συγκεκριμένο παιχνίδι για κάποιο λόγο που ποτέ δεν κατάλαβα έφαγε ένα τεράστιο hate. Επειδή ήταν το πρώτο χωρίς την Team Silent; Επειδή μάλλον ήταν της μόδας τότε να θάβουντα survival horror παιχνίδια; Δεν ξέρω. Διάβαζα σχόλια του τύπου η πόλη μοιάζει πολύ όπως ήταν στην ταινία Silent Hill λες και αυτό ήταν κάτι κακό. Τέλος πάντων. Για μένα ήταν ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι, με πολύ ωραία υπόθεση και προσωπικά το ευχαριστήθηκα στο έπακρο. Και φυσικά η Scarlet ήταν ένα από τα καλύτερα και πιο τρομακτικά bosses της σειράς.

    Silent Hill Downpour

    Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 30 Μαρτίου το 2012 στην Ευρώπη και είναι το κύκνειο άσμα της σειράς μέχρι και σήμερα. Εδώ ο παίκτης έχει τον ρόλο ενός φυλακισμένου, του Murphy Pendleton, ο οποίος άθελα του μπλέκεται από τον κακό αστυνομικό Sewell στην δολοφονία ενός καλού αστυνομικού του Frank Coleridge. Στην πορεία η αστυνομικός Anne Cunningham (κόρη του Frank) κηνυγάει τον Murphy για να τον εκδικηθεί κλπ κλπ κλπ. Κλείνω έτσι με την υπόθεση γιατί είναι γεγονός ότι πρόκειται για την πιο αδύναμη υπόθεση που εμφανίστηκε ποτέ σε Silent Hill παιχνίδι. Μπερδεμένη σε πολλά σημεία, άλλοτε με ασάφειες. Ακόμα και ο Boogeyman, ένα από τα καλά στοιχεία του παιχνιδιού, δεν καταλαβαίνεις τελικά πλήρως τον ρόλο του.Γενικά αυτό είναι το πιο αδύναμο παιχνίδι της σειράς. Κακό βέβαια και πάλι δεν το λες ούτε καν μέτριο. Είναι ένα καλό παιχνίδι που το παίζεις ευχάριστα αλλά για μένα δεν μπόρεσε να φτάσει το επίπεδο των προηγούμενων. Μερικά side quests (κάτι πρωτοεμφανιζόμενο στη σειρά) ήταν πιο ενδιαφέροντα από την κύρια ιστορία του παιχνιδιού. Όπως πχ το side quest με το γραμμόφωνο το οποίο ήταν καταπληκτικό. Και φυσικά να μην ξεχάσω να αναφέρω το easter egg από το Silent Hill 4. Όταν σκαρφάλωνες σε κάποιο σημείο σε ένα μπαλκόνι και από εκεί έμπαινες μέσα στο κλασσικό Room 302.

    Αυτές ήταν οι δικές μου εμπειρίες από τα παιχνίδια Silent Hill. Το Silent Hill Origins δυστυχώς αν και ήθελα δεν μπόρεσα να το παίξω ποτέ. Το PS2 μου τότε δεν δούλευε και μετά όταν αγόρασα το PS3 είχε σταματήσει να παίζει πλέον τα παιχνίδια του PS2. Από ότι είδα πάντως πρέπει να ήταν ένα πολύ καλό παιχνίδι. Δεν έπαιξα επίσης ποτέ το Shattered Memories του Wii.

    Σας χαιρετώ λοιπόν με την ελπίδα σύντομα να απολαύσουμε ακόμα ένα υπέροχο νέο Silent Hill.

    Στράτος Κοντεκάκης

One thought on “Silent Hill εμπειρίες

  • 24/03/2020 at 10:48 pm
    Permalink

    Μπράβο, πολύ καλή περίληψη. Θα συμφωνήσω για το homecoming, ήταν αρκετά καλό και στο πνεύμα των προηγούμενων παιχνιδιών. Σίγουρα η σειρά χρειάζεται μια επανεκκίνηση, ίσως από ένα καινούργιο στούντιο που θα σεβαστεί την ιστορία του ονόματος.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *