Resident Evil : Από την απόλυτη δόξα στην απόλυτη παρακμή και μετά ξανά στην κορυφή

Το Resident Evil είναι ένα από τα πιο δημοφιλή franchise στην gaming βιομηχανία. Από τα πιο mainstream επίσης, καθώς άτομα που δεν ασχολούνται με το gaming μπορεί να την ξέρουν την σειρά (μέσα από τις τραγικές ταινίες που κυκλοφόρησαν). Ενόψει και της κυκλοφορίας του Resident evil 3 remake πάμε να θυμηθούμε λίγο το franchise, το οποίο πέρασε μέσα από πολλά κύματα για να φτάσουμε πλέον στο 2020 όπου επιτέλους έχει βρει την θέση που του αρμόζει. Σημειώνω εδώ ότι με παιχνίδια τύπου Dead aim ή Survivor δεν θα ασχοληθώ καθόλου (αυτά που ήταν τύπου House of the dead με lightgun). Θα αναφερθώ μόνο στις βασικές κυκλοφορίες της σειράς.

Resident evil

To Resident evil κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στις 1 Αυγούστου 1996. Ήταν από τα παιχνίδια (μαζί με το Tomb Raider) που έφεραν τότε την επανάσταση στην gaming βιομηχανία. Η Capcom δημιούργησε κάτι πρωτόγνωρο για την εποχή. Κάτι παρόμοιο βέβαια πήγε να κάνει και το Alone in the dark το 1992 της Infogrames, αλλά η πρόταση της Capcom ήταν πολύ πιο ολοκληρωμένη και ανώτερη σε όλους τους τομείς.

Όποιος δεν έζησε την εποχή δεν μπορεί να καταλάβει τις μοναδικές εμπειρίες που πρόσφερε αυτό το παιχνίδι.

Την εντυπωσιακή για τα τότε δεδομένα εισαγωγή του, τα cutscenes,τις ομιλίες (έστω και με το κακό voice acting του τότε), την ατμόσφαιρα, τον τρόμο. Αυτό το παιχνίδι μας άλλαξε όλους την ιδιοσυγκρασία μας ως gamers. Αφήσαμε στην άκρη τα πλατφορμ, τα fighting και τα beat’em’ups που ήταν σχεδόν η πλειοψηφία των παιχνιδιών ως τότε και καταλάβαμε ότι το μέλλον είναι αυτό.

Η υπόθεση του παιχνιδιού είναι γνωστή πλέον σε όλους. Ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο της Jill Valentine ή του Chris Redfield και προσπαθεί να δραπετεύσει από την έπαυλη του Spencer (ιδρυτή της Umbrella) όπου τους παρέσυρε το επίσης μέλος των STARS και προδότης Albert Wesker. Νομίζω ότι όλοι θυμούνται την χαρακτηριστική σκηνή με την εισαγωγή των Hunters στο παιχνίδι (επηρεασμένη από την εισαγωγή του πρώτου Halloween). Και φυσικά τον επιβλητικό Tyrant. Στις 10 Δεκεμβρίου του 1997 κυκλοφόρησε και η Director’s Cut έκδοση του παιχνιδιού, η οποία υποτίθεται θα είχε μέσα τις κομμένες σκηνές της κανονικής έκδοσης, αλλά δυστυχώς για κάποιον λόγο δεν τις είχε. Το ζουμί βέβαια ήταν ότι είχε και ένα Demo από το επερχόμενο Resident evil 2.

Resident evil 2

Το Resident evil 2 κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στις 29 Απριλίου 1998. Για την πλειοψηφία αυτό ήταν και το πιο αγαπημένο παιχνίδι της σειράς. Λόγω και της τεράστιας επιτυχίας που είχε κάνει το πρώτο παιχνίδι, το hype γι αυτό το παιχνίδι τότε ήταν ΤΕΡΑΣΤΙΟ. Από τα μεγαλύτερα hype που υπήρξαν στη βιομηχανία. Και πάλι θα πω αν δεν το ζήσατε δεν μπορείτε να το καταλάβετε. Θυμάμαι όταν είχαμε παίξει με την παρέα μου τότε το demo, ο ενθουσιασμός μας είχε χτυπήσει κόκκινο. Δεν κρατιόμασταν να βγει το παιχνίδι και να το λιώσουμε. Όπως και έγινε φυσικά.

Εδώ βέβαια να αναφέρω κάτι που είναι πολύ γνωστό. Ενώ το παιχνίδι ήταν κατά ένα μεγάλο ποσοστό ολοκληρωμένο, ο Shinji Mikami αποφάσισε ότι δεν του άρεσε το αποτέλεσμα και ξεκίνησαν να φτιάχνουν το παιχνίδι από την αρχή. Αυτή λοιπόν η αρχική έκδοση έχει μείνει γνωστή ως Resident evil 1.5 Εδώ αντί για την Claire υπήρχε η Elsa Walker, τα περιβάλλοντα γενικά ήταν πολύ πιο γκρίζα, υπήρχαν κάποια ζόμπι αστυνομικοί που ήταν πολύ χοντρά (αυτά βέβαια μπήκαν στο remake αργότερα), γενικά το αρχικό παιχνίδι δεν είχε καμία σχέση με αυτό που παίξαμε τελικά.

Στην τελική έκδοση του παιχνιδιού ο παίκτης αναλάμβανε τον ρόλο του Leon Kennedy, ενός rookie αστυνομικού που πηγαίνει στην πρώτη μέρα της δουλειάς του και της Claire Redfield (αδερφή του Chris) η οποία πηγαίνει στην Raccoon city ψάχνοντας για τον αδερφό της. Το παιχνίδι ήταν καταπληκτικό, τα λόγια είναι πολύ φτωχά για να το περιγράψουν. Το σύστημα δε με τα δύο σενάρια για κάθε χαρακτήρα του έδινε ένα τεράστιο replay ability καθώς για να δει κάποιος τα πάντα έπρεπε να το τερματίσει τέσσερεις φορές. Ο William Birkin είναι ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς κακούς της σειράς, ενώ υπήρχε και ο Mr. X ο οποίος καταδίωκε τον παίκτη στο δεύτερο σενάριο κάθε χαρακτήρα. Έπος πραγματικά.

Resident evil 3 Nemesis

To Resident evil 3 κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στις 21 Φεβρουαρίου 2000. Για μένα ήταν ένα από τα αδικημένα παιχνίδια της σειράς. Η Capcom είχε κάνει μία αποκλειστική συμφωνία με την SEGA να κυκλοφορήσει το επόμενο κεφάλαιο της σειράς μόνο στο καινούργιο τότε Dreamcast. Επειδή όμως είχε συμβόλαιο με την Sony για τρία παιχνίδια, αποφάσισαν να βγάλουν πριν από το Code Veronica το Resident evil 3 στο Ps1 για να ολοκληρωθεί έτσι το συμβόλαιο. Όταν λοιπόν κυκλοφόρησε το Resident Evil 3 πολλοί είχαν στο μυαλό τους ότι λίγους μήνες μετά θα κυκλοφορούσε η ουσιαστική συνέχεια της σειράς και μάλιστα στη νέα γενιά κιόλας, οπότε κατά κάποιον τρόπο το αντιμετώπισαν σαν σφήνα μέχρι να βγει το Code Veronica.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν έπαιξαν πάρα πολλοί το παιχνίδι ή ότι δεν ήταν καλό. Αντιθέτως ήταν καταπληκτικό και εφάμιλλο των προηγούμενων δύο. Αν και έχω την αίσθηση ότι ήταν ελαφρώς πιο δύσκολο ενώ έτεινε και κατά τι περισσότερο προς το action κομμάτι σε σύγκριση με τα δύο πρώτα. Εδώ ο παίκτης αναλάμβανε ξανά τον ρόλο της πολυαγαπημένης Jill Valentine (υπήρχε και ένα section που ο παίκτης αναλάμβανε τον Carlos Oliveira μέλος της U.B.C.S. που βοηθούσε την Jill) στην προσπάθειά της να δραπετεύσει από την Raccoon City πριν η πόλη εξαφανιστεί εντελώς από τον χάρτη. Όλοι βέβαια θυμόμαστε τον Nemesis, μία από τις πιο χαρακτηριστικές φιγούρες όλου του franchise όπως και την ατάκα της Jill στο τέλος “You want STARS? I’ ll give you STARS”. Σε αυτό το παιχνίδι έγινε η εισαγωγή του gunpowder με το οποίο ο παίκτης μπορούσε να φτιάξει διάφορους τύπους πυρομαχικών. Επίσης σε κάποια σημεία υπήρχαν δύο επιλογές, συνήθως όπου εμφανιζόταν ο Nemesis όπου ο παίκτης είχε την επιλογή είτε να τον πολεμήσει ή να κάνει κάτι άλλο. Αυτό ήταν και το τελευταίο παιχνίδι της σειράς που διαδραματιζόταν στη Raccoon City. Η πόλη εξουδετερώθηκε με βόμβα για να σταματήσει η εξάπλωση του ιού.

Resident Evil Code Veronica

Το Resident evil Code Veronica κυκλοφόρησε στις 26 Μαΐου 2000 αποκλειστικά στο Dreamcast αρχικά. Ήταν τότε η περίοδος που έδινα πανελλαδικές εξετάσεις. Άντε τώρα μία με νέο re και μία με το Euro 2000 να δώσεις εξετάσεις…Η μετάβαση της σειράς στη νέα γενιά έγινε με ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι, εφάμιλλο των προηγούμενων. Τα γραφικά ήταν πλέον πολύ καλύτερα καθώς τα πολύγωνα του ps1 είχαν εξαφανιστεί. Είχαν μειωθεί επίσης και τα loading times καθώς έμπαινες στα διάφορα δωμάτια. Όσων αφορά την υπόθεση, στο πρώτο μισό αναλάμβανες τον ρόλο της Claire Redfield, η οποία αναζητώντας τον αδερφό της καταλήγει στην Γαλλία και από εκεί φυλακίζεται από την Umbrella στο Rockford Island κάπου στον νότιο ειρηνικό ωκεανό. Στο δεύτερο μισό αναλάμβανες τον ρόλο του Chris Redfield, ο οποίος με την σειρά του αναζητεί την Claire. Στο τέλος κατέληγες στην Ανταρκτική, σε ένα εργαστήριο της Umbrella εκεί. Η υπόθεση του παιχνιδιού ήταν πολύ καλή. Ο παίκτης αυτή τη φορά ερχόταν αντιμέτωπος με την Ashford family (μία εκ των ιδρυτικών οικογενειών της Umbrella) και τόσο ο Alfred Ashford όσο και η αδερφή του Alexia Ashford ήταν πολύ ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Στο παιχνίδι υπήρχε επίσης ο Steve Burnside που βοηθούσε την Claire, ενώ έκανε την επιστροφή του και ο Albert Wesker. Ήταν μεγάλο σε διάρκεια 2 Cd στο Dreamcast. Λόγω της αποτυχίας της κονσόλας της Sega το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 14 Σεπτεμβρίου 2001 και στο PS2 με την έκδοση Resident Evil Code Veronica X. Η διαφορά σε σχέση με την έκδοση του Dreamcast είναι ότι υπήρχαν κάποιες επιπλέον σκηνές με τον Wesker.

Resident Evil Remake

Στις 22 Μαρτίου 2002 η Capcom κυκλοφορεί αποκλειστικά στο Gamecube της νιντέντο το remake του αρχικού Resident evil. Ο Mikami θεωρούσε ότι το αρχικό παιχνίδι δεν είχε γεράσει καλά και ότι με την νέα τεχνολογία θα έφτιαχνε κάτι πολύ πιο κοντά στο αρχικό του όραμα. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα παιχνίδι ανώτερο από το αρχικό σε όλους τους τομείς και πλέον αυτό είναι το σημείο αναφοράς στο πρώτο Resident evil. Υπήρχαν πολλές νέες προσθήκες όπως νέες περιοχές, νέα παζλ, καινούργιοι χαρακτήρες όπως η Lisa Trevor καθώς και ένας νέος τύπος ζόμπι τα crimson heads. Όσα ζόμπι σκότωνε ο παίκτης και δεν τα έκαιγε, με την πάροδο του χρόνου ανασταινόταν ως crimson heads που ήταν πολύ πιο γρήγορα και έκαναν πολύ μεγαλύτερο damage. Ευτυχώς τον Ιανουάριο του 2015 το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις κονσόλες της τωρινής γενιάς ενώ το 2016 κυκλοφόρησε και το Resident evil origins (που περιείχε αυτό και το Resident evil 0) και έτσι μπόρεσαν αυτά τα παιχνίδια να τα παίξουν πολλοί περισσότεροι, καθώς το Gamecube δεν τα είχε πάει πολύ καλά σε πωλήσεις.

Resident evil 0

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 7 Μαρτίου 2003 ως αποκλειστικός τίτλος στο Gamecube. Αρχικά το παιχνίδι ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει στο Nintendo 64 και μάλιστα υπάρχουν και βίντεο στο youtube με σκηνές από την αρχική έκδοση. Τελικά η Capcom αποφάσισε να το βγάλει στη νέα γενιά και στο Gamecube. Στην ουσία είναι ένα prequel του πρώτου παιχνιδιού όπου ο παίκτης αναλαμβάνοντας τον ρόλο της Rebecca Chambers και του Billy Coen ανακαλύπτει τι συνέβη και πως ξεκίνησε η διαρροή του T- Virus. Το παιχνίδι είχε δύο καινοτομίες. Η πρώτη ήταν ότι το κλασσικό item box δεν υπήρχε πλέον. Ο παίκτης μπορούσε να αφήνει αντικείμενα σε διάφορα δωμάτια και να γυρίζει να τα ξαναπάρει. Κάτι καθόλου βολικό, καθώς η οργάνωση που προσέφερε το item box ήταν πολύ καλύτερη. Η δεύτερη καινοτομία ήταν το switch system με το οποίο ο παίκτης πατώντας ένα κουμπί μπορούσε να αλλάζει χαρακτήρα έστω και αν αυτοί βρίσκονταν σε διαφορετικά σημεία. Υπήρχε έτσι ένα είδος συνεργασίας ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες, στο να λυθούν διάφοροι γρίφοι κλπ. Υπήρχε επίσης και το νέο leech zombie, ένας δύσκολος εχθρός που αντιμετωπιζόταν μόνο με φωτιά. Το παιχνίδι ήταν καλό, είναι όμως γεγονός ότι ένας κορεσμός είχε ήδη αρχίσει να διαφαίνεται στη σειρά.

Resident Evil Outbreak 1 & 2

To Resident evil outbreak  κυκλοφόρησε στο PS2 στις 17 Σεπτεμβρίου του 2004 και το δεύτερο μέρος στις 26 Αυγούστου 2005. Ήταν κάτι σαν spin off της σειράς με την καινοτομία ότι εκτός από single player mode υπήρχε και multiplayer όπου μπορούσαν να παίξουν πολλοί παίκτες ταυτόχρονα. Προσωπικά είχα παίξει μόνο το πρώτο, το οποίο μου είχε φανεί πολύ δύσκολο σε κάποια σημεία. Γενικά δεν θεωρώ ότι ήταν κάτι το ιδιαίτερο ως παιχνίδια. Δεν ήταν βέβαια και άσχημα αλλά ως εκεί.

Resident Evil 4

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 18 Μαρτίου 2005 για το Gamecube και στις 4 Νοεμβρίου 2005 για το PS2. Πολλοί το θεωρούν ως το καλύτερο παιχνίδι της σειράς, προσωπικά διαφωνώ κάθετα μαζί τους. Είναι μεν ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι, αλλά ταυτόχρονα για μένα είναι και η αρχή του κακού που οδήγησε στην καταστροφή του franchise. Η Capcom βλέποντας πως η σειρά φώναζε για μια ανανέωση αποφάσισε να κάνει πολλές αλλαγές στο παιχνίδι. Η fixed camera και τα tank controls έγιναν παρελθόν. Το παιχνίδι είναι πλέον σε προοπτική 3rd person over the shoulder. Το item box έγινε επίσης παρελθόν όπως και τα ink ribbons. Ο παίκτης μπορούσε να σώσει όπου υπήρχε γραφομηχανή αλλά χωρίς αυτά. Τα κλασσικά ζόμπι επίσης έγιναν παρελθόν. Πλέον αντιμετώπιζες ganados, ανθρώπους δηλαδή που μεταλλάσσονταν εξαιτίας ενός παρασίτου που λεγόταν las plagas.

Στην υπόθεση ο παίκτης αναλάμβανε τον ρόλο του Leon Kennedy ο οποίος ψάχνει να βρει την κόρη (Ashley Graham) του προέδρου των ΗΠΑ, η οποία έχει απαχθεί από μια οργάνωση που λέγεται Illuminati με αρχηγό τον Osmund Saddler. Ο Saddler  με την βοήθεια του παράσιτου las plagas έχει μετατρέψει όλους τους κάτοικους της ισπανικής περιοχής που διαδραματίζεται το παιχνίδι σε ακόλουθούς του. Ταυτόχρονα βέβαια υπάρχει και η Umbrella η οποία θέλει να κλέψει το las plagas για λογαριασμό της. Στο παιχνίδι επανεμφανίζεται επίσης και η Ada Wong από το re2. Το παιχνίδι για μένα ήταν πάρα πολύ καλό και ειδικά στα 2/3 του διατηρούσε μια πολύ καλή ατμόσφαιρα που ήταν πιστή στο survival horror στοιχείο της σειράς έστω κι αν η στροφή προς το action ήταν εμφανής. Στο τελευταίο μέρος όμως που διαδραματιζόταν σε ένα νησί, προσωπικά κατάλαβα ότι η σειρά κινδύνευε να χάσει την ταυτότητά της. Όταν βλέπεις τώρα να σου επιτίθεται σε re παιχνίδι ο εχθρός με το πούρο και το mini gun, ε καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πηγαίνει και τόσο καλά…

 

Resident Evil 5

To Resident evil 5 κυκλοφόρησε στις 13 Μαρτίου 2009 στην Ευρώπη. Οι φόβοι που μου είχαν δημιουργηθεί από το 4 δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο. Το συγκεκριμένο παιχνίδι δυστυχώς το μόνο κοινό που είχε με τη σειρά ήταν το όνομα και οι χαρακτήρες. Σε επίπεδο gameplay δεν υπήρχε τίποτα που να θυμίζει τα παλιά καλά παιχνίδια ή σε επίπεδο ατμόσφαιρας. Πλέον ξεκάθαρα μιλάμε για ένα action 3rd person shooter και τίποτα παραπάνω. Και μπορεί ως ένα action παιχνίδι να είναι καλό, αλλά εδώ μιλάμε για resident evil. Και ως resident evil είναι απαίσιο. Ο παίκτης αναλάμβανε τον ρόλο του Chris Redfield ο οποίος με την βοήθεια της Sheva Alomar καταδιώκει στην Αφρική τον Albert Wesker. Μιλάμε πραγματικά για μια καταστροφή. Ο Chris Redfield  από ένας κλασσικός χαρακτήρας της σειράς μετατράπηκε σε μια μισητή καρικατούρα που έδινε μπουνιές σε βράχους. Η πολυαγαπημένη Jill Valentine ξαφνικά έγινε ξανθιά και υπό την επιρροή του Wesker (ευτυχώς συμμετείχε λίγο στο παιχνίδι και διασώθηκε). Ο Wesker από κλασσικός κακός έγινε επίσης μια καρικατούρα κακού που έλεγε συνεχώς ηλίθιες ατάκες. Τα bosses δε του παιχνιδιού το 80% ήταν μία μαύρη μάζα από πλοκάμια. Έμπνευση μηδέν πραγματικά. Με λίγα λόγια κατάφερε η Capcom ότι σαχλαμάρα ήταν οι ταινίες που έβγαιναν στον κινηματογράφο, το ίδιο ακριβώς να καταντήσει και το παιχνίδι.

Resident Evil 6

To Resident evil 6 κυκλοφόρησε στις 2 Οκτωβρίου 2012. Μετά το κράξιμο που έφαγε η Capcom για το re5 υποτίθεται ότι άκουσε τους παίκτες και ήθελε με το re6 να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι που θα τους ικανοποιούσε όλους. Κι αυτούς που ήθελαν ένα πιο survival horror στοιχείο αλλά και αυτούς που ήθελαν το πιο action. Το παιχνίδι λοιπόν είχε τέσσερα campaigns. Ένα με τον Leon Kennedy και την Helena Harper το οποίο υποτίθεται ήταν το πιο survival horror, ένα call of duty campaign με τον Chris Redfield, ένα campaign με τον Jake Muller (γιο του Wesker) και την Sherry Birkin που είχε το χαρακτηριστικό της καταδίωξης από τον Ustanak και ένα campaign με την Ada Wong που υποτίθεται συνδύαζε survival horror με action. Φυσικά το παιχνίδι ήταν τραγικό όπως και το 5. Δεν είχε καμία σχέση και αυτό με ένα κανονικό re παιχνίδι. Είχαμε γελοιότητες του στυλ ζόμπι να πετάνε δυναμίτες…Αφήστε δε που με τα mutations πλέον περάσαμε σε επίπεδα transformers (ίσως επειδή ήταν και της μόδας οι ταινίες αυτές τότε). Χαρακτηριστικά ο κακός του παιχνιδιού Simmons αρχικά έγινε κάτι σαν τζάγκουαρ που έτρεχε, μετά έγινε δεινόσαυρος και κατέληξε να μετατραπεί σε μια τεράστια μύγα…Όπως καταλαβαίνετε το franchise είχε πιάσει πάτο και επίσημα.

Resident Evil revelations 1 & 2

To Resident evil revelations 1 κυκλοφόρησε αρχικά για το 3DS στις 27 Ιανουαρίου 2012 ενώ το δεύτερο μέρος κυκλοφόρησε για ps4 και Xbox στις 20 Μαρτίου 2015 σε retail (αρχικά το παιχνίδι βγήκε με τη μορφή επεισοδίων). Πρόκειται για spin off της σειράς, τα οποία δεν κατάφεραν να ξεφύγουν από το τέλμα στο οποίο είχε πέσει το franchise αν και δεν ήταν τόσο τραγικά όσο ήταν το re5 και το 6. Στο πρώτο ο παίκτης αναλάμβανε τον ρόλο της Jill Valentine και του Chris Redfield και στο δεύτερο το ρόλο της Claire Redfield και του Barry Burton. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι το δεύτερο μέρος είχε κάποια στοιχεία νοσταλγίας που θύμιζαν παλιότερους τίτλους της σειράς όπως ένα boss που θύμιζε πάρα πολύ τον Nemesis ενώ και η Alex Wesker (κακός του παιχνιδιού και αδερφή ή κόρη του Wesker δε θυμάμαι ακριβώς) θύμιζε αρκετά την Alexia Ashford από το code veronica. Αλλά σε γενικές γραμμές μιλάμε για παιχνίδια όχι κάτι το ιδιαίτερο που και να μην τα έχει παίξει κάποιος δεν θα έχανε και κάτι σπουδαίο.

 

Resident Evil 7

Βρισκόμαστε στο 2016. Η σειρά resident evil έχει πέσει εδώ και χρόνια σε βαθύ τέλμα. Πολλοί θεωρούν ότι το franchise είναι νεκρό πλέον καθώς ότι και να βγάλει η Capcom δεν έχει καμία σχέση με την σειρά που όλοι κάποτε αγάπησαν. Δεν υπήρχαν ούτε προσδοκίες ούτε τίποτα. Και ξαφνικά στην Ε3 το καλοκαίρι του 2016 η Capcom κάνει την μεγάλη έκπληξη. Ανακοινώνει το Resident evil 7 και από το trailer όλοι καταλαβαίνουν πως μετά από πάρα πολλά χρόνια είναι πολύ πιθανό να δούμε ένα κανονικό resident evil παιχνίδι. Και έτσι έγινε. Κυκλοφόρησε στις 24 Ιανουαρίου του 2017 και το Resident evil 7 είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της σειράς  και ένα από τα καλύτερα που έπαιξα στην τωρινή γενιά. Η Capcom επιτέλους άκουσε αυτό που φώναζαν οι φανς της σειράς τόσα χρόνια και έβγαλε ένα 100% survival horror τίτλο. Η προοπτική πλέον έγινε πρώτου προσώπου πράγμα που βοήθησε πάρα πολύ στο χτίσιμο της τρομακτικής ατμόσφαιρας του τίτλου. Επανήλθε το κλασσικό inventory, επανήλθε το item box, ενώ το κασετόφωνο αντικατέστησε την παλιά γραφομηχανή. Η υπόθεση του παιχνιδιού εισήγαγε νέους χαρακτήρες για τη σειρά και νέα τέρατα (δεν θα πω πολλά γιατί το παιχνίδι δεν είναι πολύ παλιό και δεν θέλω να κάνω spoiler). Έπαιζα το παιχνίδι και ήμουν τόσο χαρούμενος, πραγματικά δεν μπορούσα να πιστέψω ότι μετά από 10 και πλέον χρόνια έπαιζα ένα ολοκαίνουργιο καταπληκτικό resident evil παιχνίδι όπως ήταν και αυτά που έπαιζα παλιά στο ps1. Η ιστορία του Ethan, της Mia, της οικογένειας Baker και της Eveline έμεινε πραγματικά αξέχαστη σε όλους τους φανς της σειράς.

Resident Evil 2 Remake

To remake του Resident evil 2 (αγαπημένου της σειράς για τους περισσότερους) ήταν κάτι που οι φανς το ζητούσαν εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ήταν κάτι σαν όνειρο ζωής να ξαναδούν αυτό το παιχνίδι και να το ξαναπαίξουν με τις νέες δυνατότητες της σημερινής εποχής.

Μετά την κυκλοφορία του Resident evil 7 που έβγαλε το franchise από την αφάνεια και το επανέφερε στην κορυφή, η Capcom αποφάσισε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να βγάλει και το remake του 2. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 25 Ιανουαρίου 2019. Πρόκειται για ένα πραγματικά καταπληκτικό παιχνίδι. Η Re engine μετέφερε το παιχνίδι εκπληκτικά στην σημερινή εποχή. Η προοπτική έγινε 3rd person over the shoulder στο remake αλλά αυτό δούλεψε πολύ καλά και δεν αφαίρεσε τίποτα από την καταπληκτική ατμόσφαιρα του τίτλου. Η υπόθεση μεταφέρθηκε αυτούσια από το παλιό. Υπάρχουν κάποιες νέες τοποθεσίες που δεν υπήρχαν παλιά, ενώ τα τέρατα μεταφέρθηκαν σχεδόν αυτούσια στο remake (με εξαίρεση τις αράχνες που αντικαταστάθηκαν από τα G monsters). Κάποιοι εχθροί μάλιστα επανασχεδιάστηκαν σε πολύ καλύτερη μορφή όπως τα ζόμπι-φυτά που πείθουν πολύ περισσότερο από τα παλιά φυτά που περπατούσαν και ήταν κάπως χαζά. Υπάρχει και εδώ η μορφή με το Α και Β σενάριο σε κάθε χαρακτήρα αν και τα δεύτερα σενάρια είναι μικρότερα από ότι ήταν στο αρχικό παιχνίδι. Σε γενικές γραμμές μιλάμε για ένα υπέροχο remake αντάξιο των προσδοκιών των φανς της σειράς που διατήρησε σε κορυφαία επίπεδα το franchise.

 

Και κάπου εδώ τελειώνει το αφιέρωμα. Ελπίζω να θυμηθήκατε κι εσείς μαζί με εμένα και να αναπολήσατε τις στιγμές που μας προσέφερε στα τόσα χρόνια το resident evil. Σας χαιρετώ περιμένοντας με ανυπομονησία το remake του Re3.

Κείμενο: Στράτος Κοντεκάκης

One thought on “Resident Evil : Από την απόλυτη δόξα στην απόλυτη παρακμή και μετά ξανά στην κορυφή

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *