Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025
Blog

Οι 20+1 πιο σημαντικές στιγμές στην ιστορία του Playstation

  1. H SONY μόνη. Μετά το ναυάγιο των συζητήσεων με την Nintendo για την συνεργασία τους στο οποίο η Nintendo πρόδωσε τελευταία στιγμή την SONY ανακοινώνοντας ότι δεν θα χρησιμοποιήσει το cd rom της αλλά θα επιλέξει την Philips για να προχωρήσει, η SONY αποφασίζει να μη πάει χαμένη όλη η δουλειά που είχε γίνει και προχωρά στην δημιουργία της δικής της πρώτης κονσόλας! Η συνέχεια είναι γνωστή και ακούει στο όνομα PLAYSTATION

  2. Στηρίζει μεγάλο τμήμα της επιτυχίας της στα λεγόμενα Perfect Arcade Ports, φέρνοντας στο σπίτι παιχνίδια όπως το Ridge Racer!

  3. Χρήση του CD = Μεγαλύτερη χωρητικότητα. Η SONY χρησιμοποιεί ως μέσο το CD δίνοντας έτσι την δυνατότητα στους δημιουργούς να χωρέσουν στις περισσότερες περιπτώσεις το παιχνίδι του σε ένα CD.

  4. Η πρωτοτυπία των PLATINUM GAMES. Η εταιρία κάνει κίνηση ματ φέρνοντας τους πιο επιτυχημένους τίτλους της σε προσιτές τιμές, άρα σε περισσότερα σπίτια.

  5. Οποιοσδήποτε μπορεί να φτιάξει παιχνίδια. Το NET YAROZE παραμένει η καλύτερη υλοποίηση για προγραμματιστές δίνοντας τους μία κονσόλα όπου οποιοσδήποτε μπορεί να δημιουργήσει παιχνίδια για αυτή. Οι καλύτερες δημιουργίες θα δοθούν στο κοινό μέσα από το επίσημο Playstation περιοδικό μέσω των demo discs.

  6. Final Fantasy. H μόνη περίπτωση για να γίνει ακόμα πιο επική η σειρά FF, ήταν να κάνει το πέρασμα σε 3D και αυτό δεν μπορούσε να γίνει με cartridges. Έτσι μετακινείται στην SONY αφήνοντας την Nintendo που επέμενε στο παλιό format.

  7. Μοναδικές και πρωτότυπες διαφημίσεις. Η SONY δείχνει μέσα από τις διαφημίσεις της ότι το gaming δεν είναι για nerds και πιτσιρίκια μόνο.

  8. Just Dance. Μπορεί τα απλά πλαστικά χαλάκια να μην έφταναν τις μίνι πίστες των arcade μηχανημάτων αλλά για όποιον χόρευε στο σπίτι του πατώντας σε βελάκια, είχε μικρή σημασία. Ζήτω ο χορός!

  9. Το τέχνασμα του Swap Disk και το chip. Δύο από τους τρόπους να παίξεις παράνομα αντίγραφα παιχνιδιών, έπαιξαν τεράστιο ρόλο στην επιτυχία της κονσόλας αφού μπορούσες να παίξεις άπειρα παιχνίδια πολύ οικονομικά. Από τις περιπτώσεις που η πειρατεία βοήθησε.

  10. PS One. H μικρότερη έκδοση της κονσόλας έδινε την άνεση στην SONY να πουλάει φθηνότερα με μεγαλύτερο κέρδος. Επίσης υπέστη hack.

  11. GTA 3. Το GTA γίνεται πιο ρεαλιστικό από ποτέ δημιουργώντας ένα νέο είδος.

  12. Don’t hate the player, hate the GameBoy. Κάπως έτσι θέλησε να εκθρονίσει την Nintendo από το χώρο του φορητού gaming προσφέροντας ποιότητα σταθερής κονσόλας σε φορητή. Την πρώτη φορά με το PSP και την δεύτερη με το PSVita. Και οι δύο προσπάθειες απέτυχαν.

  13. Παίζει και DVD!!! Η δυνατότητα του PS2 να αναπαράγει και ταινίες DVD το μετατρέπει εκτός από παιχνιδομηχανή και στο πιο προσιτό DVD Player.

  14. EYE TOY. Η κάμερα που πρωτοσυστήθηκε στο κοινό με το PS2 και συνέχισε στο PS3 έδωσε τη δυνατότητα σε παρέες να χοροπηδούν, να τρέχουν και να χορεύουν στο σπίτι προσφέροντας πρωτοτυπία και διασκέδαση!

  15. Είναι πολλά τα $599! Δυστυχώς η κονσόλα με λογότυπο την γραμματοσειρά του Spiderman συνοδεύονταν από μία τιμή απαγορευτική για τους περισσότερους gamers δίνοντας χρυσή ευκαιρία στην Microsoft και το πιο προσιτό XBOX 360 να πάρει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.

  16. PSN σε λάθος χέρια! 17 Απριλίου 2011, 77 εκατομμύρια παικτών μαθαίνουν ότι έχουν υποκλαπεί τα προσωπικά τους στοιχεία από την υπηρεσία PSN. Η υπηρεσία πέφτει για αρκετές εβδομάδες και η SONY παίρνει ένα μεγάλο μάθημα ώστε να μην πάθει ξανά το ίδιο μέχρι σήμερα.

  17. PS Plus. Η αντίπαλος χρεώνει την υπηρεσία για on line gaming και έτσι η SONY το εκμεταλλεύεται για να προσφέρει δωρεάν διαδικτυακό παιχνίδι. Αυτό στο PS3 όμως. Στο PS4 η υπηρεσία γίνεται χρεώσιμη με γκρίνια στην αρχή, με περισσότερη γκρίνια στην συνέχεια αλλά και εκτίναξη των συνδρομητών και των κερδών.

  18. PS4 ΚΑΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ. Αγόρασε $100 φθηνότερα, παίξε και δάνεισε-αντάλλαξε παιχνίδια με τους φίλους σου. Με το slogan “This is for the players” καταφέρνει να κερδίσει την γενιά αφήνοντας πίσω Nintendo και Microsoft, ξεπερνώντας τα 100 εκατομμύρια πωλήσεων!

  19. Όλα τα Indies εδώ, φωνάζει η SONY δίνοντας στο κοινό πέρα από τα πολλά ΑΑΑ παιχνίδια και την Indie σκηνή και τίτλους όπως το Resogun, Grim Fandango κτλ.

  20. PSVR. Ίσως δεν πίστευες ποτέ ότι θα υπήρχε προσιτό VR για τον απλό gamer. Το PSVR φέρνει μία μοναδική εμπειρία στο σπίτι και δείχνει το μέλλον που έρχεται.

20+1. Η SONY ρισκάρει, ξοδεύει και τελικά κερδίζει με τους αποκλειστικούς της τίτλους. Με τους Bloodborne, Spiderman, GOW, Horizon Zero Dawn, GT Sport, Infamous, The Last Of Us, Death Stranding, Ratchet and Clank και πολλούς ακόμα τίτλους γίνεται η κονσόλα που προσφέρει και κερδίζει τα πάντα. Μαζί και την προτίμηση του κοινού.

Panos Retropolis

Μια σκέψη για το “Οι 20+1 πιο σημαντικές στιγμές στην ιστορία του Playstation

  • Σούπερ άρθρο… Να πω ΚΑΙ εδώ μερικά σχόλια (μιας και τα πήρα όλα σβάρνα)

    ”Στηρίζει μεγάλο τμήμα της επιτυχίας της στα λεγόμενα Perfect Arcade Ports, φέρνοντας στο σπίτι παιχνίδια όπως το Ridge Racer!”
    Δεν ισχύει αυτό. Η επιτυχία του Playstation είχε μεγάλη δόση από Platforming παιχνίδια όπως το Crash, το Gex, το Spyro και το Rayman. Η το FF όπως τονίζεις και το Silent Hill Τα Arcades ήρθαν σε πολύ δεύτερη μοίρα καθότι ήταν προς την δύση τους (βίωναν την τελευταία καλή 3ετία)

    ”Don’t hate the player, hate the GameBoy.”
    Το PSP δεν μπορώ να πω ότι απέτυχε. Πούλησε πάρα πολύ καλά, και ήταν πολύ καλύτερο σε δύναμη από τα αντίστοιχα της Nintendo. Το Vita δεν θα καταλάβω ποτέ γιατί απέτυχε. Δεν το άξιζε.

    ”Παίζει και DVD!!!”
    Μόνο μην παίξει πολλά γιατί το PS2 αν έπαιζε πολλά DVD χάλαγε. Επιβεβαιωμένο από πολλούς, και ένας λόγος τότε να προτιμήσω του Xbox..

    ”EYE TOY”
    Δεν νομίζω να το θυμάται κανείς… Δεν το χειρίστηκε σωστά η εταιρεία

    ”PS Plus”
    Η εκδίκηση των Xbox Users. Θυμάμαι πόσο με κορόιδευαν όλοι για το πληρωτέο live, πόσο γέλασα μαζί τους όταν τους χάκαραν (είχε πέσει για 10 μήνες και όχι για μερικές εβδομάδες για την ακρίβεια) και η Sony εκεί έχασε κυριολεκτικά τα πάντα σε εκείνη την γενιά. (βέβαια να κάνω και το πικρόχολο σχόλιο εδώ. Έλεγα στους φίλους μου ειδικά την χακαρισμένη περίοδο, ότι μην τους φανεί περίεργο αν στο μέλλον το κάνει και η Sony το πληρωτέο μοντέλο. Όλοι μου λέγανε ότι ΄΄δεν πρόκειτε αυτό να γίνει κλπ” και όταν έγινε πληρωτέο οι μισοί γκρίνιαζαν και οι άλλοι μισοί σφύριζαν αδιάφορα… Με λίγα λόγια: Έχει ο καιρός γυρίσματα) Ήταν το τελειωτικό χτύπημα και η σφράγιση της νίκης του Xbox. Ήταν όμως και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ γενιά. Μάχες στα ίσια για μια πενταετία από τους δύο γίγαντες, αποκλειστικές παιχνιδάρες και στα δύο μηχανηματα, και online παιχνίδι στο Ελλαδιστάν και με την βούλα…. Ευχαριστούμε Sony και Microsoft….

    ‘PSVR’
    Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί και αυτό δεν πήγε τόσο καλά. Πέρασε αδιάφορα. Τα VR παιχνίδια στην αρχή εντυπωσίασαν μεν, η τιμή ήταν προσιτή μετά, αλλά δεν είχαν να προσφέρουν κάτι. Ενδεικτικό ότι πριν λίγο καιρό στο τουίτερ ένας χρήστης xbox άσκησε κριτική στον Spencer για το VR που δεν υπάρχει στο Xbox και ο Spencer ενώ του έδωσε δίκαια του είπε ότι η Sony δεν δημοσιεύει τα νούμερα του VR γιατί δεν έχει πετύχει και δημοσιεύει μόνο τις επιτυχίες της (σωστή στρατιγική κιόλας αυτή να πω την αλήθεια γιατί δεν πληγώνει το δικό της όνομα)

    ”Η SONY ρισκάρει”
    Δεν θα το έλεγα ότι ρίσκαρε σε αυτήν την γενιά. Μπήκε μεν πληγωμένη λόγω της ήττας του PS3 και του χαμένου ps plus, αλλά ουσιαστικά το μόνο πράγμα που ρίσκαρε ήταν να βάλει πληρωτέο το online παιχνίδι της. Η γκρίνια όπως τόνισες παραπάνω υπήρξε, αλλά θυμάμαι χαρακτηριστικά να λένε πολλοί ότι ”τώρα πληρώνουμε και έχουμε ασφάλεια” συνεπώς πέρασε μόνο στην αρχή σαν γκρίνια. Λίγο όταν αυξήθηκε η τιμή του έπεσε γκρίνια αλλά γενικά ήσυχα.

    Γενικά. Μπράβο στην Sony. Εταιρεία με επιτυχίες που ξέρει να καλύπτει τις αποτυχίες της. Και τι εννοώ με αυτό; Το δωρεάν PS online gaming, το Backwards compatibility του 3 που έπαιζε απευθείας CD (δύο πρόχειρα παραδείγματα που έχω που τα θεωρώ λάθος χειρισμό) είναι σαν να μην συνέβησαν ποτέ! Σαν να έχουν εξαφανιστεί τα άρθρα από το ίντερνετ κλπ (όπως αντίστοιχα στην Microsoft έχουν ”κρύψει” το πρώτο Xbox και το ξέθαψαν το backwards compatibility του σε μια περίοδο που έπαιζε αρκετή γκρίνια για το backwards compatibility του 4 με τα παλαιά μηχανήματα) Ξέρουν να προωθούν οι άνθρωποι όπως και να το κάνουμε…. Μακάρι στην επόμενη γενιά να έχουμε ισχυρή μάχη με το Xbox. Ξέρουμε όλοι ότι θέλουμε και τους δύο ισχυρούς στο παιχνίδι γιατί είμαστε καταναλωτές….

    Σχολιάστε

Γράψτε απάντηση στο rocksoldier1990 Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 Zf5b9R{D.