Tuesday, December 3, 2024
Modern Reviews

Demon’s Souls Remake review

Έτσι ξεκίνησαν όλα

Το Demons souls είναι ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε το μακρινό πλέον 2009 ως αποκλειστικός τίτλος του ps3. Στην Ευρώπη ήρθε τον Ιούνιο του 2010. Με δυσκολία πήρε την έγκριση της σόνυ για να κυκλοφορήσει καθώς θεώρησαν ότι η δυσκολία του θα ήταν αποτρεπτική για το κοινό και ότι εν ολίγοις θα πήγαινε άπατο εμπορικά. Εμπορικά βέβαια όντως δεν πήγε καλά το παιχνίδι με αποτέλεσμα η σόνυ να κάνει και το μοιραίο λάθος (όπως αποδείχθηκε στην πορεία) να σταματήσει την αποκλειστικότητα των επόμενων souls τίτλων της From software.

Οι λίγοι όμως που έπαιξαν τότε το παιχνίδι είχαν καταλάβει ότι κάτι νέο και μοναδικό είχε γεννηθεί. Από στόμα σε στόμα στην ουσία το Demons souls είχε χτίσει μία βάση παικτών η οποία ήταν και η μαγιά γι αυτά που θα ακολουθούσαν. Τα χρόνια πέρασαν, τα Dark souls γιγαντώθηκαν στην πορεία και δημιούργησαν και την νέα κατηγορία των souls like παιχνιδιών και η From software καθιερώθηκε στον χώρο ως μία από τις καλύτερες εταιρείες. Πολλοί ζητούσαν ένα remake του αρχικού Demons souls καθώς αφενός μεν το παιχνίδι του 2009 είχε πλέον γεράσει αρκετά, αφετέρου δε πολλοί παίκτες που αγάπησαν το franchise στην πορεία δεν είχαν παίξει τον αρχικό τίτλο και είχαν την επιθυμία να τον δοκιμάσουν προσαρμοσμένο στην σύγχρονη εποχή. Έτσι λοιπόν η Bluepoint (μάστορας στα καλά remake) ανέλαβε να κάνει το remake του παιχνιδιού και κυκλοφόρησε το 2020 ως αποκλειστικός τίτλος του ps5 στο λανσάρισμά του.

Το Demons souls είναι πραγματικά η αρχή των πάντων για όλα τα παιχνίδια της σειράς Dark souls που κυκλοφόρησαν στην πορεία. Παίζοντας το παιχνίδι θα συναντήσετε περιοχές και bosses που σίγουρα μια παραλλαγή τους θα έχετε δει είτε στο πρώτο Dark souls είτε στο Dark souls 3 (όπως βλέπετε λείπουν οι επιρροές στο Dark souls 2, ακόμα ένα δείγμα του γιατί αυτό το παιχνίδι είναι λίγο ξένο σε σχέση με τα άλλα δύο). Η Boletaria θα σας θυμίσει το Undead burg του Ds1 και την πορεία προς τον Prince Lothric στο ds3. To Depraved Chasm είναι μια παραλλαγή της Blightown του ds1. Η Prison of hope θα σας φέρει στο μυαλό το Irythil Dungeon του ds3. Bosses όπως το Fools Idol και ο Storm King θα σας φέρουν στο μυαλό κάποια bosses από το ds3. Είναι διάχυτη η αίσθηση ότι σε αυτό το παιχνίδι μπήκαν οι βάσεις για όλα τα μετέπειτα. Εδώ ο Miyazaki υλοποίησε τις πρώτες του ιδέες τις οποίες εξέλιξε στα επόμενα παιχνίδια.

Ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού είναι καταπληκτικός. Πρόκειται για τον πιο όμορφο με διαφορά οπτικά souls τίτλο που θα έχετε παίξει ποτέ ως τώρα. Και προσωπικά έχω πολλές αμφιβολίες για το αν το επερχόμενο Elden ring που φτιάχτηκε με την ίδια μηχανή γραφικών της From που φτιάχτηκε και το dark souls 3 θα καταφέρει να ξεπεράσει σε αυτόν τον τομέα το remake του Demons souls.

Tο μισό παιχνίδι το έπαιξα στο performance mode (που είναι το default mode του παιχνιδιού) που έχει μειωμένη ανάλυση και σταθερά 60 fps και το άλλο μισό στο cinematic που ανεβάζει ανάλυση και έχει ray tracing αλλά ρίχνει τα fps. Η αλήθεια είναι ότι εγώ βέβαια δεν παρατήρησα κάποια ιδιαίτερη πτώση των fps σε αυτό το mode σε σημείο που να πω ότι μου χάλασε το gameplay. Πάντα βέβαια είμαι τύπος που προτιμάει τα γραφικά από τα fps.

Τα χρώματα, οι φωτισμοί και τα εφέ (όπως πχ το εφέ της φωτιάς) είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Όπως επίσης πολύ καλός είναι και ο ήχος με τις γνωστές επικές μουσικές στα boss fights.

Στο gameplay τώρα θα συναντήσετε την γνωστή αγαπημένη συνταγή της From software όπως και στα Dark souls. Δύο είναι οι βασικές διαφορές που υπάρχουν. Η πρώτη είναι το σύστημα Tendency που υπάρχει στο παιχνίδι. Κάθε περιοχή έχει το δικό της tendency που μπορεί να φτάσει από pure black έως pure white. Κερδίζοντας τα bosses κάθε περιοχής το tendency ανεβαίνει προς το white ενώ χάνοντας σε body form η σκοτώνοντας κάποιον NPC το tendency πέφτει προς το black. Συγκεκριμένα events σε κάθε περιοχή και συγκεκριμένοι NPCs εμφανίζονται είτε στο pure white tendency είτε στο pure black.

Η δεύτερη διαφορά αφορά στην αναβάθμιση των όπλων. Σε αντίθεση με το απλοποιημένο σύστημα που συναντήσαμε από το Dark souls 2 και μετά, εδώ έχουμε πάνω από 6 είδη διαφορετικών shards και chunks που χρησιμεύουν για την αναβάθμιση των διάφορων όπλων που θα βρείτε. Είπαμε κάποιες ιδέες ήταν ακόμα στο ξεκίνημα της υλοποίησής τους στο Demons souls.

Το μόνο αρνητικό που συνάντησα στο παιχνίδι ήταν ότι ώρες ώρες η ΑΙ κάποιων εχθρών συμπεριφερόταν λίγο περιέργα. Εύκολα πχ κάποιες φορές μπορείτε να κάνετε cheese έναν εχθρό και να καταλήξει να πέσει σε έναν γκρεμό.

Το Demons souls θεωρώ ότι είναι με διαφορά το πιο βατό παιχνίδι για να ξεκινήσει κάποιος και να μπει στον κόσμο των soulslike παιχνιδιών. Σίγουρα ως ένας παίκτης που έχει παίξει όλα τα παιχνίδια της From software έχω αποκτήσει πλέον την εμπειρία, αλλά δεν το λέω από αυτήν την σκοπιά. Είναι πραγματικά πιο εύκολο το παιχνίδι από τα υπόλοιπα. Και δεν το αναφέρω ως αρνητικό αυτό αλλά αντιθέτως ως κάτι θετικό και φιλικό σε κάποιον που θέλει να παίξει ένα τέτοιο παιχνίδι αλλά φοβάται ότι ίσως δεν θα μπορέσει. Με λίγη προσοχή δεν θα έχετε πρόβλημα να καταφέρετε να τερματίσετε το παιχνίδι. Τώρα βέβαια ίσως κάποιοι πολύ hardcore παίκτες που την έβρισκαν πχ με την απίστευτη δυσκολία του Sekiro ξινίσουν λίγο, αλλά εγώ προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα. Με την εμπειρία που έχω μου πήρε γύρω στις 25 ώρες να τερματίσω το παιχνίδι και χωρίς να έχω παίξει το παλιό.

Κλείνοντας εγώ το Demons souls το λάτρεψα όσο λάτρεψα και το Dark souls 3 και το Bloodborne. Θεωρώ ότι είναι ένας τίτλος που αξίζει κάποιος να πάρει ps5 για να τον παίξει και κυρίως είναι ένας τίτλος που μπορεί να σας βάλει στον κόσμο αυτών των παιχνιδιών και να σας ανοίξει έναν νέο ορίζοντα στο gaming μετά. Παρόλα αυτά λαμβάνοντας υπόψη και τα αρνητικά που ανέφερα ο βαθμός μου θα είναι ένα 9/10.

Θετικά

  • Οπτικοακουστικός τομέας αξεπέραστος.
  • Η γνωστή συνταγή της From software που όλοι αγαπήσαμε και πιο φιλική αυτή τη φορά.

Αρνητικά

  • Περίεργη ΑΙ των εχθρών κάποιες φορές.
  • Στους πολύ hardcore φανς ίσως φανεί πολύ εύκολο.

Μερικά tips για να ξεκινήσετε

  • Για να μην επηρεάζεται το tendency μιας περιοχής όταν χάνετε στο παιχνίδι μπορείτε να αυτοκτονείτε στο nexus και να παίζετε σε soul form. Παίζοντας σε soul form και να χάσετε δεν θα πέφτει το tendency προς το black. Παίρνοντας μάλιστα το cling ring που βρίσκεται στην πρώτη περιοχή του παιχνιδιού και αναπληρώνει ένα ποσοστό της υγείας που χάνετε σε soul form το έργο σας θα είναι ακόμα πιο εύκολο.
  • Στην περιοχή Ritual path ο Reaper είναι ο καταλληλότερος εχθρός για να φαρμάρετε στις αρχές σχετικά του παιχνιδιού. Σας δίνει 4000 περίπου souls κάθε φορά που τον σκοτώνετε και θα μπορέσετε έτσι να μαζέψετε πολλά souls για να κάνετε πιο γρήγορα upgrade τον χαρακτήρα σας. Σε ένα strength build πχ που είναι και το δημοφιλέστερο συνήθως πηγαίνοντας το Vitality στο 30, το Endurance στο 20-25 και το Strength στο 30 θα μπορέσετε να προχωρήσετε με άνεση στο παιχνίδι.
  • Κάποια bosses όπως τα Armoured Spider, Adjudicator και Maiden Astraea μπορείτε να τα σκοτώσετε με ασφάλεια από απόσταση με ένα τόξο (αναβαθμισμένο στο +6). Κερδίζετε και κάποια trophies έτσι μάλιστα.

 

Στράτος Κοντεκάκης

 Zf5b9R{D.