Sunday, November 24, 2024
Modern Reviews

God of War Ragnarök – Multi Review

Το 2018 ζήσαμε μία μοναδική στιγμή που εξελίχθηκε σε μία μοναδική εμπειρία στο σύνολο της. Η Santa Monica Studio πήρε το πράσινο φως ώστε να αλλάξει το God Of War και από ένα καθαρόαιμο hack n slash να γίνει μία κινηματογραφική εμπειρία τύπου Last Of Us, Uncharted κτλ σε ότι αφορά στις σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων και το χτίσιμο αυτών ώστε να δεθεί ο κόσμος μαζί τους, κρατώντας παράλληλα το hack n slash στοιχείο. Το ρίσκο της βγήκε θετικά, τόσο για τη Santa Monica Studio, όσο και για τη Sony σε μία εποχή που το GOW έδειχνε κουρασμένο και μονότονο μετά το GOW Ascension.

Το God of War Ragnarök σε ότι έχει να κάνει με την ιστορία, μας μεταφέρει 5 χρόνια μετά το προηγούμενο παιχνίδι όπου Κράτος και Ατρέας προσπαθούν να συνεχίσουν την πορεία τους και να αποτρέψουν το Ragnarök και τις συνέπειες του. Φυσικές καταστροφές και θανάτωση πολλών θεών.
πηγη: https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%AC%CE%B3%CE%BA%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%BF%CE%BA
Πιο πολλά για την ιστορία δεν θα ήθελα να γράψω καθώς οτιδήποτε διαβάσετε θα είναι αναπόφευκτα spoiler και δεν θα ήθελα να χαλάσω στο ελάχιστο αυτή την μοναδική εμπειρία που θα ζήσετε.

Αν δεν έχετε παίξει το πρώτο παιχνίδι του 2018, υπάρχει μία επιλογή στο αρχικό μενού με τίτλο ¨Αναδρομή στο GOD OF WAR¨ στην οποία θα σας δείξει με σκηνές τι έχει συμβεί σε εκείνο το παιχνίδι για να μπείτε στο κλίμα του παιχνιδιού. Αν έχετε ασχοληθεί με το παιχνίδι του 2018, τότε θα είναι σαν να μη πέρασε μία μέρα καθώς το παιχνίδι σας ξεκινά με τους ίδιους μηχανισμούς, το ίδιο inventory και γενικά θα νιώσετε πολύ άνετα και οικεία.
Στις ρυθμίσεις του παιχνιδιού θα βρείτε 5 βαθμούς δυσκολίας για να επιλέξετε όποιον σας κάνει πιο ευχάριστη την εμπειρία και μάλιστα θα μπορείτε να τους εναλλάσσετε εύκολα ακόμη και μέσα στο παιχνίδι όποτε το θελήσετε.
Σημαντική λεπτομέρεια στην οποία θα σταθώ είναι οι επιλογές προσβασιμότητας όπου έχουμε επιλογές για Προσβασιμότητα όρασης, ακοής, κινητικότητας και περιορισμένης κίνησης όπου θα έχουμε αλλαγές ως προς το κείμενο και την προβολή υψηλής αντίθεσης, μεγάλους υπότιτλους και λεζάντες, ονόματα ομιλητών και ενδείξεις κατεύθυνσης, εξομάλυνση κινηματογραφικών σκηνών, μειωμένη ταλάντευση κάμερας και υποβοήθηση διέλευσης , αυτόματο τρέξιμο και ρυθμίσεις παραλυτικού αρπάγματος χρησιμοποιώντας λιγότερα πατήματα κουμπιών. Μπράβο λοιπόν στη SONY και τη Santa Monica Studio για τις επιλογές αυτές που θα βοηθήσουν περισσότερους gamers να ζήσουν την εμπειρία του God of War Ragnarök.

Γραφικά

Το παιχνίδι αν και 4 χρονιά μετά τον προκάτοχο δείχνει να μην κάνει τη μεγάλη διαφορά και να μην ρίχνει σαγόνια όπως ίσως θα θέλαμε. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι πανέμορφο, εκθαμβωτικό και άξιο θαυμασμού. Είναι όλα τα παραπάνω αλλά σε σχέση με το προηγούμενο, έχει απλά γυαλιστεί για την PS5 έκδοση. Έχοντας τη δυνατότητα να παίξω το παιχνίδι και στην PS4pro έκδοσή του, μπορώ να πω ότι δεν διέκρινα μεγάλες διαφορές.
Τα βασίλεια που μπορούμε πλέον να επισκεφθούμε είναι 9 στον αριθμό με μεγάλη ποικιλία στο περιβάλλον και την αρχιτεκτονική. Τόσο η βλάστηση όσο και τα βράχια ή τα χιόνια αποδίδονται εκπληκτικά με λίγο πιο εντυπωσιακή απεικόνιση, αυτή της βλάστησης.
Παρά όμως τα παραπάνω, εξακολουθώ να θεωρώ το Horizon Forbidden West, το ομορφότερο παιχνίδι που έχω δει μέχρι σήμερα.
Ιδιαίτερη μνεία θα κάνω στις εκφράσεις των προσώπων οι οποίες είναι άριστες. Ένα μειδίαμα, ένα σήκωμα φρυδιού, ένα ξεφύσημα, σου λένε τόσα πολλά που δεν χρειάζεται να μιλήσει ο χαρακτήρας. Κάποτε βλέπαμε κινηματογραφικές στιγμές σαν και αυτές και λέγαμε ότι είναι ηθοποιάρα ο άτιμος! Τώρα νιώθουμε το ίδιο για ψηφιακούς χαρακτήρες. Εκπληκτικό πραγματικά!

Ήχος

Ο ήχος είναι εντυπωσιακός. Τα ηχητικά εφέ διαδέχονται το ένα το άλλο σε άριστη πιστότητα των όσων βλέπουμε να συμβαίνουν στην οθόνη μας. Οι μουσικές που ακούσαμε στο παιχνίδι του 2018 υπάρχουν και εδώ με τις απαραίτητες βελτιώσεις και προσθήκες. Είναι τόσο ταιριαστές με ότι βλέπουμε να διαδραματίζεται, είτε σε σκηνές δράσης είτε σε σκηνές διαλόγων που πραγματικά αισθάνεσαι ότι βλέπεις και ακούς μία ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΗ. Θα προσδώσουν ένταση, αγωνία, θλίψη, συγκίνηση και ότι άλλο απαιτούν οι καταστάσεις με τον καλύτερο τρόπο. Το soundtrack στο σύνολο του δεν πρέπει να λείπει από καμία συλλογή gamer.

Το παιχνίδι το έπαιξα όλο στην ελληνική γλώσσα με ενεργοποιημένους και τους ελληνικούς υπότιτλους και έχω να πω ότι αν στηρίζουμε την ελληνική γλώσσα, θα έχουμε και σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα από παιχνίδι σε παιχνίδι. Η δουλειά που έχει γίνει και στον υποτιτλισμό και στην μεταγλώττιση καθώς και στην μετάφραση του μενού είναι αψεγάδιαστη.
Οφείλουμε να στηρίξουμε την ελληνική γλώσσα και να πούμε ένα μεγάλο μπράβο τόσο στη Sony Hellas όσο και στους ηθοποιούς για το εκπληκτικό αποτέλεσμα.

Τις φωνές στους χαρακτήρες δάνεισαν οι ηθοποιοί :
Δημήτρης Χαβρές: Kratos
Γιώργος Μαντάς: Atreas
Αλέξανδρος Λούτας: Thor
Θανάσης Τότσικας: Tyr
Λητώ Αμπατζή: Angrboda
Τηλέμαχος Κρεβαϊκας: Mimir
Τάσος Τζιβισκός: Durlin
Αγγελική Δημητρακοπούλου: Freya
Βασίλης Μήλιος: Brok
Δημήτρης Παπαδάτος: Sindri

Gameplay

Το gameplay είναι αναπόσπαστο χαρακτηριστικό των hack n slash παιχνιδιών και όταν πρόκειται για το GOD OF WAR, οφείλει να είναι άριστο. Είναι όμως; Με μία λέξη ΝΑΙ.
Το ταξίδι συνεχίζεται έχοντας στην κατοχή μας το τσεκούρι Leviathan και τις λεπίδες του χάους όπου και τα δύο σταδιακά αναβαθμίζονται ώστε να γίνεται ευκολότερη η μάχη όσο οι εχθροί γίνονται πιο ζόρικοι. Το νέο όπλο αυτή την φορά είναι το ακόντιο που θα αποκτήσουμε, με το οποίο μπορούμε να σημαδεύουμε και να πετυχαίνουμε εχθρούς σε απόσταση, να το καρφώνουμε σε σημεία και να προκαλούμε την έκρηξή του, προκαλώντας φυσικές καταστροφές (πχ να ανοίγουμε δρόμους φραγμένους με βράχια) ή να το καρφώνουμε σε σημεία για να μας βοηθήσει σε άλματα ή στην αναρρίχηση.
Κάθε όπλο προκαλεί και διαφορετική ζημιά σε κάθε αντίπαλο, οπότε θα πρέπει να μάθουμε ποιος είναι ευάλωτος σε κάθε όπλο ώστε να τα εναλλάσσουμε γρήγορα και σωστά μέσα στη μάχη. Γρήγορα και εντυπωσιακά είναι και τα combos που θα εκτελείτε στις μάχες ενώ οι χορογραφίες είναι και αυτές μαεστρικές.
Ο Κράτος και ο Ατρέας έχουν ξεχωριστό skill tree αναβαθμίσεων ενώ και οι αγορές που κάνετε είναι ποικίλες και καλύπτουν όλες τις ανάγκες που θα προκύψουν στο παιχνίδι. Πέρα από αγορές αντικειμένων, ρούχων κτλ μπορείτε και να πουλήσετε αντικείμενα ώστε να αποκτήσετε χρήματα για αγορές όπως σε κάθε rpg.
Το παιχνίδι θα τολμήσω να πω ότι είναι δύσκολο από την αρχή. Στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας θα τα βρείτε σκούρα πολλές φορές και θα αντιληφθείτε ότι θα πρέπει να κάνετε και side quests εκτός από το main story. Ευτυχώς τα side quests έχουν ενδιαφέρον και θα θέλετε να κάνετε όσα πιο πολλά μπορείτε.

Σε όλες τις μάχες παίζει σημαντικό ρόλο το parry με την ασπίδα σας το οποίο πραγματοποιείται με μονό ή διπλό πάτημα του L1 και αυτό σας υποδεικνύεται με χρωματιστούς κύκλους πριν την επίθεση του αντιπάλου σας.

Τέλος επιστρέφει το ταυτόχρονο πάτημα των L3 και R3 κουμπιών που προκαλούν το rage του Κράτους ή το healing. Αυτό πραγματοποιείται όταν γεμίσει η αντίστοιχη μπάρα που υπάρχει στην οθόνη μας. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και όταν χειριζόμαστε τον Ατρέα.
Τι έγινε; Ποιον χειριζόμαστε;
Θα το δούμε στην επόμενη ενότητα του review.

Επιστροφή έχουμε και για τους περιβαλλοντικούς γρίφους σε διάφορες μορφές και για διάφορους λόγους. Πχ για να ανοίξουμε ένα σεντούκι που έχει 3 σύμβολα τα οποία πρέπει να βρούμε στο περιβάλλον και να αλληλοεπιδράσουμε ή να πρέπει να χρησιμοποιήσουμε βέλη ώστε να ανοίξουμε κλειστές περιοχές. Το πρόβλημα με αυτούς τους γρίφους είναι η επανάληψη τους και η δυσκολία υλοποίησης τους κάποιες φορές ενώ έχεις βρει τη λύση τους. Τέλος θεωρώ ότι η πολλαπλή εμφάνιση τους ρίχνει τον ρυθμό του παιχνιδιού και σπρώχνει τον παίκτη να συμβουλευτεί το youtube απλά για να ξεμπερδεύει με τον αδιάφορο-βαρετό γρίφο και όχι γιατί κόλλησε στην λύση του.

Χαρακτήρες

Ο κεντρικός χαρακτήρας μας είναι ο Κράτος όπως ήταν αναμενόμενο. Στο God of War Ragnarök όμως, σημαντικό χρόνο στο walkthrough του παιχνιδιού αποκτά και ο Ατρέας τον οποίο χειριζόμαστε τόσο ως συνοδευτικό χαρακτήρα όσο και ως κύριο χαρακτήρα που ζει τις δικές του στιγμές. Θυμίζει λίγο από Witcher 3 με Gerald και Ciri και από LOU2 με Ellie και Abby.
O Ατρέας έχει ως όπλο του το τόξο του με το οποίο εξαπολύει βέλη διαφόρων μορφών και δυνατοτήτων, ενώ μπορεί να το χρησιμοποιήσει και για κοντινές επιθέσεις σαν να κρατά ένα σπαθί ή ρόπαλο.
Και ο Ατρέας κάνει ταυτόχρονη χρήση των L3 και R3 με τα οποία μεταμορφώνεται σε μορφές ζώων που και πάλι δεν θα σας πω σε τι ακριβώς για να μην σας χαλάσω την έκπληξη.
Στο Ragnarök όμως δεν θα συναντήσετε το παιδί Ατρέα. Ο Ατρέας έφηβος πια, θα πάρει πρωτοβουλίες. Θα τολμήσει. Θα πράξει μυστικά. Θα υποστεί τις συνέπειες. Θα αμφισβητήσει αλλά και θα μάθει από τον πατέρα του. Όπως κάθε έφηβος θα ψάξει τη δική του αλήθεια με κάθε τίμημα. Είτε προβλέψιμο, είτε απρόβλεπτο. Και θα μάθει. Θα ωριμάσει και θα είναι τολμηρός και ριψοκίνδυνος.

Οι νάνοι Brok και Sindri δηλώνουν παρών και σε αυτό το παιχνίδι με τις προσωπικότητες τους και τις ατάκες τους να χαρίζουν στιγμές γέλιου και να σας βοηθούν προτείνοντας αναβαθμίσεις στο όπλο και τη πανοπλία σας.
Η Freya είναι επίσης εδώ για να πάρει εκδίκηση από τον Κράτο για τον θάνατο του γιού της Baldur.
Ο Mimir, σας χρωστά την απελευθέρωση του και στέκεται πλάι σας σαν πραγματικός φίλος. Οι ιστορίες που έχει να σας διηγηθεί είναι πολλές και ενδιαφέρουσες, αρκεί να τον αφήσετε να τις ολοκληρώσει.
O Odin, ο Thor, o Tyr σας περιμένουν να σας για να φλερτάρετε με την ιδέα να είστε φίλοι ή εχθροί. Έχουν τον τρόπο τους.

ΓΕΝΙΚΑ

Το studio έδειξε ότι άκουσε τον κόσμο και τα παράπονα που είχε. Έτσι είδαμε πληθώρα από bosses όσο και από mobs. Είδαμε όμως και επανάληψη πχ το πέτρινο boss Stone Ancient που είχαμε συναντήσει και στο πρώτο παιχνίδι, εμφανίζεται και στο Ragnarök τουλάχιστον 4 φορές. Είδα εκπληκτικές σκηνές δράσης ειδικά στα boss fights όπου επιστρέφουν τα πανοραμικά πλάνα που είχαμε συνηθίσει στα παλιά GOW και ειδικα στο GOW 3 , είδα και έζησα όμως και απίστευτες σκηνές βαρεμάρας με γρίφους και μηχανισμούς που με κούρασαν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο μηχανισμός που πρέπει να καρφώσω το ακόντιο μου σε βράχο ώστε να το χρησιμοποιήσω ως μέσο για να πιαστώ σε αυτό και να συνεχίσω το άλμα μου. Από την πρώτη γωνία θέασης του δεν πετυχαίνετε και πρέπει να πάω γύρω από έναν βράχο ώστε να ευθυγραμμιστώ με τον στόχο και να ρίξω το ακόντιο. Ακριβώς το ίδιο πρέπει να κάνω κάθε μα κάθε φορά που απαιτείται αυτή η χρήση του ακοντίου μου.
Στο σύνολό του το παιχνίδι είναι ένα ΕΠΟΣ που πρέπει να παίξει ο κάθε gamer είτε έχει playstation κονσόλα είτε όχι. Αρκεί να δανειστεί μία για να ζήσει αυτή την εμπερία.
Έχει όμως και τα αρνητικά του στοιχεία τα οποία δεν μπορείς να παραβλέψεις. Το παιχνίδι κάνει κοιλιά, κουράζει αλλά στο τέλος σε αποζημιώνει με κορύφωση της δράσης, της εξέλιξης του σεναρίου και της συναισθηματικής επιρροής που έχει πάνω σου.
Με 3 λέξεις το παιχνίδι είναι ΤΑΙΝΙΑΡΑ – ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΑ – ΕΠΟΣ.

Αν έπαιζα το God of War Ragnarök χωρίς να έχω παίξει το προηγούμενο παιχνίδι του 2018 θα το βαθμολογούσα σίγουρα με 10/10 με το που θα έβλεπα τους τίτλους τέλους.

Έχοντας παίξει όμως αυτό του 2018, έχοντας προσδοκίες που δικαίως μου γέννησε η Santa Monica Studio και λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, ο βαθμός που θα βάλω στο God of War Ragnarök είναι
8,5/10.

Η SONY HELLAS μου παραχώρησε το review code και την ευχαριστώ πάρα πολύ για τη δυνατότητα να δοκιμάσω το παιχνίδι τόσο στην έκδοση του PS5 όσο και στην έκδοση του PS4.


Το mini review του Βασίλη

Τι «ανάλυση» θα ταίριαζε στο God Of War Ragnarok?

Είναι ένα παιχνίδι που πρέπει να αναλωθούμε για το πως τρέχει στο ps4 ή στο ps5; Ποιες ρυθμίσεις πρέπει να κάνει ο παίκτης στο μόνιτορ του για να βιώσει τη μέγιστη εμπειρία αλληλεπίδρασης παίκτη/βιντεοπαιχνιδιού?

Είναι δεδομένο ότι τα παραπάνω ερωτήματα είναι πολύ σημαντικά διότι είναι ένας μοχλός πίεσης προς τα studios να ξεπερνούν κάθε φορά τα όριά τους, να πρωτοτυπούν και να προσπαθούν να αξιοποιήσουν όσο το περισσότερο δυνατόν γίνεται τις τρέχουσες διαθέσιμες τεχνολογίες σε hardware και software.

Είναι επίσης δεδομένο ότι τα τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν με το λανσάρισμα του βιντεοπαιχνιδιού, με διάφορα updates σιγά σιγά θα διορθωθούν και σε ένα εύλογο βάθος χρόνου δεν θα έχει τέτοιου είδους βαρίδια για να συζητηθούν σε μία μελλοντική και αποστασιοποιημένη ανάλυση.

Παρ’ όλα αυτά αξίζει να σημειώσουμε ότι τα 9 βασίλεια που ταξιδεύει ο Κράτος με τον Ατρέα και την υπόλοιπη παρέα του είναι καλοφτιαγμένα με υπέροχα γραφικά που σου προσφέρουν την αίσθηση αλλά και την αισθητική του κάθε «είδους» που ζει σε αυτά ακολουθώντας τη πετυχημένη συνταγή του προκατόχου του. Τα ηχητικά εφέ είναι ζωντανά και δένουν άψογα με την εικόνα, ενώ η μουσική καταφέρνει να δώσει την απαραίτητη ένταση στα συναισθήματα που βιώνει ο παίκτης.

Με λίγα λόγια είναι ένα παιχνίδι ΑΑΑ που τιμάει επάξια τη σειρά GOW, ένα άρτιο τεχνικά βιντεοπαιχνίδι που θα ευχαριστηθεί ο καθένας συνεχίζοντας την ιστορία του θεού του πολέμου στην μακρινή Σκανδιναβία. Δηλαδή περιέχει όλα τα εχέγγυα για να χαρακτηριστεί ως ένα «must play» τίτλος.

Άλλωστε, αν διαβάσετε τους πηχυαίους τίτλους από ιστοσελίδες του «χώρου» και διάφορα σχόλια παικτών είναι ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται απλά για ένα «must play» παιχνίδι αλλά για ένα έπος.

Τι είναι αυτό που το καθιστά όμως έπος; Τι καινούργιο προσφέρει σε σχέση με το πρώτο αψεγάδιαστο μέρος της σκανδιναβικής ιστορίας του θεού του πολέμου και λαμβάνει από παντού θετικά/διθυραμβικά σχόλια;

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι η ενσυναίσθηση. Η ενσυναίσθηση σε ένα τόσο σημαντικό κοινωνικό θέμα όπως ο δεσμός πατέρα/γιου και γενικότερα η σχέση γονέα με παιδί.

Αν τα ομηρικά έπη στην αρχαία Ελλάδα, εκτός από ένα ψυχαγωγικό σκοπό είχαν συγχρόνως και έναν διδακτικό/διαλεκτικό σκοπό με τον αναγνώστη, μπορούμε να πούμε ότι το GOW είναι ένα σύγχρονο έπος που αγγίζει πολλά σημαντικά κοινωνικά, ψυχολογικά θέματα που προφανώς σε κάθε παίκτη ανάλογα με τις εμπειρίες του διαφοροποιούνται η ένταση τους ή ακόμη και αναγνώρισή τους.

Αυτές τις νέες πτυχές του franchise, το GOW RAGNAROK τις ανέπτυξε με μία ανεπιτήδευτη  ωριμότητα. Η εξέλιξη των χαρακτήρων και των σχέσεων μεταξύ τους έδωσε μία ώθηση στο βιντεοπαιχνίδι, όπου ο παίκτης  είναι σε θέση να βιώσει με απόλυτη ενσυναίσθηση από την μία το ρόλο του πατέρα και από την άλλη το ρόλο του υιού.

Ένα σημαντικό κριτήριο/χαρακτηριστικό που κάνει ένα βιντεοπαιχνίδι ξεχωριστό είναι η επίγευση του. Είναι σημαντικό να περιμένεις πως και πως να ξαναμπείς στο κόσμο του βιντεοπαιχνιδιού και να απολαύσεις την ιστορία του αλλά πιο σημαντικό είναι αυτό το παιχνίδι να καταφέρει να καρφωθεί μέσα στο μυαλό σου και στη καρδιά σου αφού το «τερματίσεις». Το παιχνίδι που θα σε κάνει να το ανατρέξεις ξανά και ξανά με το μυαλό σου και κάθε φορά να ανακαλύπτεις κάτι καινούργιο. Το «μέσα» σου να επεξεργάζεται το βιντεοπαιχνίδι και να αναδύονται νέες γεύσεις και αρώματα. Το βιντεοπαιχνίδι που θα καταφέρει όχι απλά να σε κερδίσει αλλά να φτιάξει ένα μοναδικό υποκειμενικό δεσμό μαζί σου. Για να μην μακρηγορούμε το GOW RAGNAROK είναι ένα τέτοιο παιχνίδι που μπορεί να σε επηρεάσει και να σε σημαδέψει.

Πόσα βιντεοπαιχνίδια, ταινίες, έργα τέχνης καταφέρνουν να σε βάζουν σε σκέψεις και μπορούν να επηρεάζουν πραγματικά τη συμπεριφορά σου προσπαθώντας να «χτίσεις» πάνω στις αρχές και στις αξίες που μας μεταλαμπαδεύουν.

Η φωνή του κράτος και του Ατρέα θα είναι μέσα στο μυαλό του παίκτη και θα του θυμίζουν να επιστρέφει στο δρόμο της αρετής με κύριους γνώμονες την αγάπη και την εμπιστοσύνη προς τους συνανθρώπους του αντιμετωπίζοντας όχι θεούς και δαίμονες όπως στο βιντεοπαιχνίδι αλλά τις προκλήσεις της καθημερινότητας σε μια πραγματικότητα που μετατρέπεται όλο και περισσότερο σε δυστοπία.


To mini review του Akikou

Στην αρχή το παιχνίδι με απογοήτευσε. Ελάχιστη πρόκληση, επαναλαμβανόμενα animation και φλύαρα cutscenes με ελάχιστες διαφορές με τα προήγουμενα. Eξαίρεση το αρχικό cutscene με το Thor και τον Odin.

Σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχουν puzzle και γρίφοι που επαναλαμβάνονται με σκοπό να γεμίσουν ώρες παιχνιδιού. Δεν είναι δύσκολοι και το παιχνίδι σου πετάει λεκτικά ανά χρονικά διαστήματα για να σε βοηθήσει. Κάποιες φορές έχασα την αίσθηση του χώρου και επέστρεφα πίσω (κακό level design). Το πεδίο δράσης δίνει την αίσθηση ότι είναι μεγάλος, αλλά είναι απλώς μια ψευδαίσθηση εξαιτίας των εξαιρετικών γεμάτα κίνηση background που διαθέτει το παιχνίδι. H αλληλεπίδραση με το περιβάλλον είναι είναι μικρή καθώς γίνεται σε συγκεκριμένα σημεία που έχουν ορίσει οι developers και την ντύνουν συνήθως με animations. Γραμμική πλοκή με κάποια side quest να την σπάνε.

Το δυνατό σημείο του παιχνιδιού είναι η μάχη. 3 βασικά όπλα που τα αναβαθμίζεις και αρκετοί συνδυασμοί βοηθημάτων. Ο κάθε παίκτης θα βρει αυτά που του ταιριάζουν και θα επενδύσει πάνω τους. Σεναριοσκηνοθετικά είναι αρκετό ωραίο. Ο Kratos είναι πιο ώριμος από πότε και ο Ατρέας αναλαμβάνει πρωτοβουλίες

Το παιχνίδι απογειώνεται τη τελευταίές 2 ώρες. Φοβερά γραφικά και πρόκληση στη μάχη. Στο αρχικό PS4 δεν θα απογοητεύσει ακόμα και στη δόνηση του χειριστηρίου.

Η μετάφραση στα ελληνικά είναι σε ικανοποιητικά σημεία με λίγα σημεία να μην έχει γίνει σωστή μεταφορά των λέξεων

Με 3 λέξεις θα περίγραφα το παιχνίδι ως:
Επικότητα, Επαναληψιμότητα, Πρόκληση

Βαθμολογία 9.4/10


 

 Zf5b9R{D.