Like a Dragon : Ishin | Mini Review by Zapdim
Tο Like a Dragon : Ishin αποτελεί τη νέα δημιουργία του γνωστού από τη σειρά παιχνιδιών Yakuza, studio Ryu Ga Gotoku. Είναι ένα παιχνίδι που πρωτοεκδόθηκε το 2014 αποκλειστικά για την Ιαπωνία που όμως εν έτη 2023 δέχθηκε ολικό ριμέηκ, με νέα πρόσωπα, νέα μηχανή γραφικών, εμπλουτισμένο με το γνωστό από τα Yakuza σύστημα μάχης.
Η ιστορία μας λαμβάνει χώρα το 19 αιώνα στα τέλη της Edo περιόδου, όπου και γίνεται προσπάθεια εκσυγχρονισμού τόσο της κρατικής όσο και κοινωνικής δομής της Ιαπωνίας. Στο πολιτικό σκηνικό κυριαρχεί η ατέρμονη δολοπλοκία μεταξύ επίσημων στρατιωτικών μονάδων, όπως οι Shinsegumi και οι Bakufu καθώς και παραστρατιωτικών οργανώσεων που όλες έχουν σα σκοπό είτε την εδραίωση του αυτοκράτορα, είτε τη διατήρηση του Shogun στην ιεραρχία των σαμουράι είτε τη μεταφορά της πρωτεύουσας στο Kyoto. Πρωταγωνιστής είναι ο Sakamoto Ryoma, ιστορικά υπαρκτό πρόσωπο, όπως αληθινά είναι και τα τεκταινόμενα που εξιστορούνται στη ροή του παιχνιδιού. Ο Ryoma, τον οποίο υποδύεται ο γνωστός από τα Yakuza KAzuma Kiryu, είναι ένας σαμουράι πολύ χαμηλής τάξης, όπου στη φεουδαρχική Ιαπωνία η μοίρα του είναι προδιαγεγραμμένη. Αυτή την κοινωνική αδικία και τον εκ γενετής άδικο διαχωρισμό των ανθρώπων με βάση την κάστα τους, ο Ryoma θα προσπαθήσει μέσα από συμμαχίες και αντιδικίες να καταρρίψει. Συνάμα θα παρατηρήσουμε και την εισχώρηση της Βρετανικής Αυτοκρατορίας τόσο στα πολιτικά δρόμενα, όσο και στα στρατιωτικά, όπου και ευνοούν με σύγχρονα όπλα τους κατά συνθήκη συμμάχους τους. Σε γενικές γραμμές η ιστορία είναι άκρως ενδιαφέρουσα κι όμορφα αποτυπωμένη στο παιχνίδι, ειδικότερα για κάποιον που τυγχάνει να είναι γνώστης λεπτομερειών αυτής της πολυτάραχης περιόδου της Ιαπωνίας
Το παιχνίδι ακολουθεί τα χνάρια των Yakuza. Μια πόλη, εν προκειμένω το Κιότο, όπου ο πρωταγωνιστής μας θα συναντήσει κι άλλους γνωστούς από την προαναφερθείσα σειρά χαρακτήρες, που όμως στο Ishin υποδύονται άλλους ήρωες. Στην αρχή αυτό θα ξενίσει κάποιον λάτρη των Yakuza, μιας και είναι δύσκολο να συνδέσεις κάποια πρόσωπα με άλλες προσωπικότητες που έχουν ήδη ταυτιστεί με συγκεκριμένους ρόλους. Παρολαυτά δημιουργείται αμέσως μια οικειότητα και η ενασχόληση με το παιχνίδι γίνεται ευνοϊκότερη για τον παίχτη. Η κύρια ιστορία, συνεπικουρούμενη από πολλαπλές παράπλευρες, άλλες ουσίας άλλες απλούστερες έως κι “ελαφρές” που όμως είναι κάτι αναμενόμενο από το συγκεκριμένο στούντιο και το χαρακτήρα που θέλει να αποδώσει στο κάθε παιχνίδι του. Θα μπορούσα να ισχυριστώ πως το Ishin διατηρεί μια μεγαλύτερη σοβαρότητα, παρότι δε λείπει κι από αυτό μια νότα ιλαρότητας, ίσως λόγω της βαρύτητας του θέματος.
Το σύστημα μάχης είναι απολαυστικό. Ο ήρωας μπορεί να χειριστεί τόσο σπαθί και πιστόλι όσο και γροθιές ή κοντάρι. Οι αντίπαλοι καραδοκούν σε κάθε γωνία της πόλης, κάτι όμως που θα επιτρέψουν στον παίχτη να ανεβάσει τα στατιστικά του ήρωα και να τον ενδυναμώσει, ξεκλειδώνοντας νέες κινήσεις και δυνατότητες. Επιπροσθέτως έχουμε κάποιες κάρτες παράλληλης βοήθειας στις μάχες που είτε μας αυξάνουν την υγεία, είτε πετυχαίνουν καίρια χτυπήματα στους εχθρούς, είτε βελτιώνουν την άμυνά μας. Επίσης σαν γνήσιο action rpg, έχει σύστημα αναβάθμισης του εξοπλισμού μας. Έχουν δώσει και στοιχεία διαχείρισης της οικίας του σαμουράι ήρωά μας, όπου μπορούμε να αναβαθμίσουμε την οικοσκευή, προκειμένου να παράγουμε καλύτερα φαγητά προς βοήθεια μας όταν έχουμε ανάγκη για υγεία ή ακόμα και βελτίωση του κήπου προκειμένου να παράγουμε πρώτες ύλες για τα πιάτα που ετοιμάζει ο Ryoma. Επίσης το ψάρεμα δε θα μπορούσε να λείπει από ένα γνήσιο ιαπωνικό game.
Δε θα πρέπει να παραλείψουμε την πληθώρα των mini games που είναι διασκορπισμένα στο χάρτη, μερικά ευφάνταστα κι αστεία. Κοκοροδρομίες, Καραόκε, διαγωνισμός χορού κι άλλα, θα κάνουν λίγο πιο ενδιαφέρουσα την περιήγηση του Ryoma στην πόλη. Οι αγαθοεργίες και οι ενασχόληση με τις ανάγκες των συμπολιτών μας θα μας επιτρέψουν να μαζέψουμε πόντους αρετής προκειμένου να πετύχουμε αναβάθμισης τόσο του ίδιου του χαρακτήρα, όπως η ικανότητα να μεταφέρουμε παραπάνω πράγματα όσο και η εξέλιξη της οικίας του Ryoma. Σε γενικές γραμμές είναι μια ζωντανή πόλη που σε κάθε γωνία κρύβει και μια διαφορετική ιστορία.
Συνοψίζοντας μπορώ να πω ότι το Like a Dragon : Ishin αποτελεί έναν ικανοποιητικό τίτλο της σειράς Yakuza, που όμως ξεχωρίζει για το ιστορικό υπόβαθρο και τη βαρύτητα των προσωπικοτήτων των ηρώων του. Ευχάριστο σύστημα μάχης, αγαπημένα πρόσωπα έστω και σε διαφορετικούς ρόλους και μακρείς πομπώδεις διάλογοι θα γεμίσουν ένα 30ωρο για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με την κύρια ιστορία συν κάποια side missions. Δεν κρύβονται τα χρόνια του παιχνιδιού σε ότι έχει να κάνει με τη δομή του, είναι όμως δημιουργημένο σε νέα μηχανή γραφικών, κάτι που το κάνει πολύ ομαλό στο μάτι ενός παίχτη που αγαπά τα σύγχρονα παιχνίδια. Η πλάστιγγα γέρνει θετικά για το Like a Dragon : Ishin και είναι ένας ακόμη καλός τίτλος από ένα θρυλικό ιαπωνικό στούντιο.