Marvel’s Spiderman 2 | Review by Panos Retropolis
Το Marvel’s Spiderman 2, η νέα δημιουργία του πιο παραγωγικού στούντιο της SONY, της Insomniac, ήρθε προσπαθώντας να καλύψει μία ολόκληρη χρονιά ως η μοναδική first party κυκλοφορία της SONY μέσα στο 2023. Λαμβάνοντας υπόψη μόνο αυτό, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι το χρέος που κουβαλούσε ήταν τεράστιο. Κάλυψε άραγε τις προσδοκίες τόσο των φίλων του αραχνανθρώπου όσο και των φίλων του PS5 στο οποίο το παιχνίδι κυκλοφορεί αποκλειστικά;
Η εισαγωγή του παιχνιδιού ξεκινά με τον Peter και τον Miles σε μία μέρα της καθημερινότητάς του στο σχολείο με διαφορετικούς όμως ρόλους για τον καθένα. Ένα περίεργο φαινόμενο θα γεμίσει με άμμο τη Νέα Υόρκη και αυτό γίνεται η αφορμή οι δυο τους να μεταμφιεστούν σε Spiderman και Spiderman και να ξεχυθούν στο κυνήγι της περιπέτειας που θα ζήσετε τις επόμενες 20 με 30 ώρες.
Ως συνήθως και για αποφυγή spoilers τη συνέχεια της ιστορίας θα σας αφήσω να την ανακαλύψετε παίζοντας.
Ας ξεκινήσουμε με τα γραφικά του παιχνιδιού μιας και είναι διαθέσιμο μόνο στο PS5 αφήνοντας πίσω την προηγούμενη γενιά πράγμα που από μόνο του υπόσχεται next gen περιεχόμενο.
Τα γραφικά του παιχνιδιού δίνουν τις εξής επιλογές:
• Fidelity Mode: 30 καρέ – 4k ανάλυση με Ray Tracing
• Performance Mode: 60 καρέ – 1080p ανάλυση έως 1440p με Ray Tracing
• VRR: Διαθέσιμη επιλογή για τηλεοράσεις και μόνιτορ που την υποστηρίζουν με επιμέρους επιλογές για Smoothed με σταθερά καρέ και Uncapped το οποίο θα μειώσει την ανάλυση προκειμένου να επιτύχει περισσότερα καρέ
• 120 Hz: Σε αυτή τη περίπτωση τα καρέ θα φτάσουν τα 120hz εφόσον η τηλεόρασή μας το υποστηρίζει. Και εδώ δύο περιπτώσεις, το Fidelity Mode που στοχεύει στα 40 καρέ και το Performance Mode στα 70 με 80 καρέ.
Το παιχνίδι διαθέτει πανέμορφα γραφικά και μάλιστα χωρίς αντικείμενα να πετάγονται ξαφνικά στην οθόνη μας, όσο γρήγορα και αν κινούμαστε ή αιωρούμαστε στην πόλη. Οι λεπτομέρειες στα κεντρικά μοντέλα είναι απίστευτες και ξεχωρίζουν τόσο για τις υφές τους όσο και για τον συνολικό σχεδιασμό τους.
Τα σκηνοθετικά πλάνα ειδικά σε σκηνές δράσης όπου καταδιωκόμαστε από αντιπάλους είναι τόσο καλοφτιαγμένα που σε βάζουν μέσα στο παιχνίδι και νιώθεις ότι όντως εκείνη τη στιγμή είσαι ο Spiderman. Είναι αυτό το κινηματογραφικό στυλ της SONY γενικότερα που όσο και αν έχει χλευαστεί πολλές φορές, τόσο γίνεται καλύτερο για να κλείνει στόματα. Για το αν τα γραφικά είναι next gen θα πω μόνο ότι προς το τέλος υπάρχουν κάποια πλάνα της Νέας Υόρκης που μπερδεύτηκα και νόμιζα ότι γύρισα κατά λάθος την τηλεόραση σε κάποιο πρόγραμμα που έτυχε να δείχνει τη Νέα Υόρκη. Το Ray Tracing κάνει τη δουλειά του και θα εντυπωσιάσει ανά περίπτωση καθώς και θα απογοητεύσει σε σημεία που απουσιάζει.
Στον ήχο θα ακούσετε αυτό που περιμένετε. Ηχητικά εφέ με πιστότητα, ακρίβεια και συγχρονισμό. Αν παίξετε με ακουστικά μη ξεχάσετε να ενεργοποιήσετε το 3d sound ή το dolby atmos για να απολαύσετε τους ήχους που θα σας κυκλώνουν. Η μουσική πατάει στα προηγούμενα παιχνίδια και είναι πιο μεστή και γεμάτη.
Στο gameplay θα πρέπει να σταθώ περισσότερο καθώς το παιχνίδι έχει αρκετούς μηχανισμούς για να κάνει την εμπειρία μας όσο πιο ευχάριστη γίνεται. Πρώτα απ όλα η πλοήγηση στην πόλη γίνεται μέσω των ιστών κλασικά με πολύ γρήγορο τρόπο και χωρίς να διακόπτεται η κίνηση μας ακόμα και αν τρακάρουμε σε κάποιο κτήριο. Ο χάρτης έχει γίνει διπλάσιος από το πρώτο παιχνίδι καθώς περιλαμβάνει περιοχές όπως το Harlem και το Queens και να για καλυφθούν αυτές οι μεγάλες αποστάσεις έχουν προστεθεί τα αραχνοφτερά τα οποία εμφανίζονται αν πατήσουμε το Δ στο χειριστήριο μας και η πτήση γίνεται με τον αναλογικό μοχλό. Μάλιστα αν ακολουθήσουμε τα ρεύματα του αέρα προς τη κατεύθυνση του, τότε εμφανίζονται κάτι πράσινα δαχτυλίδια. Αν περάσουμε μέσα από αυτά αποκτούμε επιτάχυνση μέχρι να φτάσουμε στο τελευταίο δαχτυλίδι. Είχα να δω κάτι τέτοιο από το Superman 64 στο N64.
Ο χάρτης είναι καλοφτιαγμένος, δεν μπερδεύει και μπορείς να κάνεις fast travel σε οποιοδήποτε σημείο αστραπιαία, αρκεί να το έχεις ενεργοποιήσει μέσα από τα side quests που θα ολοκληρώσεις.
H μάχη είναι πλούσια και οι βασικές κινήσεις χωρίζονται σε δύο ομάδες οι οποίες ενεργοποιούνται πατώντας το L1 και τα κουμπιά ΔOXO ή το R1 με τα κουμπιά ΔΟΧΟ. Έτσι έχουμε 8 διαφορετικές επιλογές για χτυπήματα ή ενεργοποίηση των διαφόρων gadgets που θα αποκτήσουμε συν το ταυτόχρονο πάτημα των L1 – R1 για να τραβήξουμε κουβάδες, μεταλλικά καπάκια, σχάρες και ότι άλλο μπορεί να εκτοξευθεί προς τους αντιπάλους μας. Επιπλέον την ώρα της μάχης και αφού έχουμε πλακώσει ανελέητα όποιον βρίσκουμε μπροστά μας, θα δούμε ότι το παιχνίδι μας παροτρύνει να πατήσουμε τον συνδυασμό Δ Ο ώστε να κάνουμε ένα special move και να αποτελειώσουμε τον αντίπαλο. Αν η ζωή μας είναι χαμηλή, προκύπτει το εξής δίλλημα.
Special move ή ανάκτηση μέρους της ζωής μας; Το συγκεκριμένο δίλλημα μου άρεσε πολύ καθώς καλείσαι να πάρεις τη σωστή απόφαση και μάλιστα γρήγορα μέσα σε έναν χαμό που συμβαίνει στην οθόνη σου.
Skill Tree υπάρχουν 3. Ένα για κάθε Spiderman και ένα για την συνεργασία των δύο. Έτσι θέλει σύνεση και σκέψη για το που θα ξοδέψεις τα skill points σου ώστε να κάνεις το παιχνίδι πιο βατό.
Οι αντίπαλοι πέρα από τους μεγάλους κακούς είναι καλοσχεδιασμένοι αλλά επαναλαμβάνονται συνεχώς πράγμα που μου χάλασε αρκετά την εμπειρία καθώς δεν έχει κανέναν ρεαλισμό το να βλέπω 50 φορές τον ίδιο αντίπαλο σαν να έχει προκύψει από κλωνοποίηση. Θεωρώ ότι θα μπορούσαν με random αξεσουάρ να κρύψουν τα πρόσωπα τους και να είχαμε καλύτερο αποτέλεσμα. Υπάρχουν οι εχθροί που τους βγάζεις εκτός μάχης εύκολα, οι πιο απαιτητικοί που θα χρειαστεί να κάνεις χρήση των παραπάνω κινήσεων για να τους νικήσεις και υπάρχουν και οι πιο δύσκολοι που συνήθως έχουν ασπίδα και βγαίνουν μόνο αν καταφέρεις να κάνεις άμυνα στον σωστό χρόνο με το L1 ώστε να έχεις μία ευκαιρία να τους επιτεθείς. Όλα μαθαίνονται και κανείς δεν είναι υπερβολικά δύσκολος. Δυσκολία θα συναντήσετε μόνο σε boss fights όπως είναι αναμενόμενο.
Εντυπωσιακός είναι ο τεράστιος αριθμός animations που έχουν δημιουργήσει για κάθε χτύπημα και συνδυασμό χτυπημάτων με χρήση αργής κίνησης και άλλων τεχνικών ώστε να αντιληφθείς καλύτερα τη δύναμη του χτυπήματος και την αποτελεσματικότητα του. Animations έχουμε και για συνδυαστικά χτυπήματα των δύο spiderman όταν συνεργάζονται.
Και μιας που τους ανέφερα, τι γίνεται ; Με ποιον παίζουμε περισσότερο και πως γίνεται η εναλλαγή ; Μπορούμε σε συγκεκριμένα σημεία να επιλέξουμε αν θα παίξουμε με τον Peter ή τον Miles και να πάμε στο σημείο ενδιαφέροντος που προκύπτει, ενώ υπάρχουν και αποστολές που ολοκληρώνονται μόνο με έναν καθώς είναι απαραίτητο για την εξέλιξη της ιστορίας.
Η ιστορία δεν ανακαλύπτει τον τροχό. Είναι μία super hero ιστορία με τους γνωστούς μας ήρωες και είναι απόλυτα προβλέψιμη. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν είναι ευχάριστη ή ότι είναι αδιάφορη. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά εκτός από ένα σημείο. Η εξιστόρηση της γίνεται σε μεγάλο βαθμό μέσα από τηλεφωνικές κλήσεις προς τον Peter ή τον Miles. Την ώρα της δράσης όμως σημαντικό μέρος της ιστορίας χάνεται ακόμα και αν έχουμε ελληνικούς υπότιτλους καθώς πρέπει να παίζεις και να διαβάζεις ταυτόχρονα ή να ακούς ταυτόχρονα με χίλιους ήχους από την πόλη και τις μάχες.
Συνοψίζοντας
Το νέο παιχνίδι της Insomniac είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του είδους. Δεν πάει πολλά βήματα μπροστά όχι μόνο το είδος αλλά ούτε καν το franchise. Δεν θα έπρεπε όμως να ζητάμε αυτό. Ας μη φορτώνουμε σε κάθε στούντιο την υποχρέωση να πάει μπροστά. Μία παρόμοια εμπειρία που θα εκμεταλλεύεται τα τεχνικά χαρακτηριστικά της γενιάς είναι υπέρ αρκετό για να είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι στο τέλος. Και εδώ έχουμε μία περίπτωση που τα πήγε περίφημα. Αν νομίζατε ότι στο Ratchet and Clank rift apart πήραμε μία ιδέα για το τι μπορεί να κάνει η Insomniac, εδώ το απογείωσε και μάλιστα στις πρώτες ώρες του παιχνιδιού, έστω και αν γίνεται ξεκάθαρα για λόγους εντυπωσιασμού.
Ο βαθμός που θα βάλω στο παιχνίδι είναι ένα 9/10 γιατί τα μικροπροβλήματα σε σενάριο και λεπτομέρειες δεν μπορούν να χαλάσουν την εμπειρία που κράτησε 25 ώρες και πλέον συνεχίζω να καθαρίζω τον χάρτη και τις επιμέρους αποστολές. Παιχνίδι που σε κάνει να θες να γυρίσεις και να παίξεις και άλλο ενώ δεν είσαι trophy hunter, τότε αξίζει και με το παραπάνω το 9.
Πάνος Retropolis
To review code μας δόθηκε από την Playstation Greece και την ευχαριστούμε πολύ για την εμπιστοσύνη που δείχνει στην Retropolis.