Sunday, December 22, 2024
Modern Reviews

Dragon’s Dogma 2 | Review από τον Όλα Λάθος



Γεννημένος Arisen. Έτσι αισθάνεσαι καθώς βυθίζεσαι στο μαγευτικό κόσμο του Dragon’s Dogma 2. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ή… σχεδόν από την αρχή. Το Dragon’s Dogma 2 αποτελεί sequel ενός sleeper hit της Capcom που κυκλοφόρησε το 2012. Δεν είναι ακριβώς sequel. Είναι μια ανεξάρτητη ιστορία η οποία όμως έχει πολλά κοινά στοιχεία με το πρωτότυπο. Εξάλλου και στην αρχική οθόνη του παιχνιδιού αναφέρεται μόνο ως Dragon’s Dogma παραλείποντας τον αριθμητικό προσδιορισμό.

Λίγη σημασία έχουν αυτά. Ξεκινάς την περιπέτεια, αφού έχεις δημιουργήσει το χαρακτήρα σου με τη βοήθεια ενός λεπτομερέστατου Character Creator’s tool. Είσαι φυλακισμένος και αδύναμος. Πολύ γρήγορα θα καταλάβεις τη βασική πλοκή του παιχνιδιού. Προσπαθείς να διεκδικήσεις το θρόνο του βασιλείου που δικαιωματικά σου ανήκει, αλλά στον έχουν σφετεριστεί. Η σύνδεση του Arisen με το δράκο είναι κομβικής σημασίας, αλλά είναι κάτι που θα ανακαλύψεις στην πορεία.

Επίσης οι πολιτικές δολοπλοκίες αλλά και η αντιπαλότητα μεταξύ των βασιλείων, χρωματίζει την υπόθεση και οδηγεί σε ανατροπές. Το σενάριο του παιχνιδιού αργεί να ξεδιπλωθεί. Σε πολλά σημεία θα ασχοληθείς με side quests που λίγη σχέση έχουν με την εξέλιξή του. Ωστόσο με την πάροδο του χρόνου καταλαβαίνεις πως σημασία δεν έχει τόσο ο προορισμός, όσο η διαδρομή. Ο κόσμος είναι εξαιρετικά διαμορφωμένος. Η μετακίνηση από μία περιοχή σε άλλη, κρύβει απρόβλεπτους κινδύνους. Θα ενθουσιαστείς, θα κουραστείς, θα βαρεθείς. Θα βοηθούσε η ύπαρξη fast travel; Η δυνατότητα αυτή υπάρχει αλλά είναι περιορισμένη. Γίνεται με τη χρήση ειδικών κρυστάλλων που σπανίζουν. Επίσης υπάρχουν και άμαξες αλλά με προκαθορισμένο δρομολόγιο, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις διακόπτεται από ενέδρες εχθρών. Μπορείς και να αγοράσεις αυτούς τους κρυστάλλους τηλεμεταφοράς. Τι νόημα όμως θα ‘χε; Θα έχανες όλη τη μαγεία της αναζήτησης, και ουσιαστικά το σημαντικότερο που έχει να σου προσφέρει το παιχνίδι. Θα ήθελα να υπήρχε περισσότερη ποικιλία στα NPCs. Είναι ένα συχνό παράπονο που έχω για τα παιχνίδια ανοικτού κόσμου. Όταν καλείσαι να παίξεις τόσες ώρες, η επανάληψη είναι κάτι που σε κουράζει.

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στα pawns. Σε συντροφεύουν στο ταξίδι και αποτελούν πολύ σημαντική βοήθεια για τις μάχες. Πρέπει να δώσεις προσοχή στο να επιλέξεις και να εξελίξεις το main pawn, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να αλλάζεις κατά περιόδους τα βοηθητικά pawns (αυτά δεν αναβαθμίζονται σε level). Το Dragon’s Dogma 2 είναι αρκετά απαιτητικό και σκληροπυρηνικό RPG. Δεν μπορείς να παίζεις μηχανικά. Δεν συγχωρεί. Σε αφήνει ελεύθερο να διαγράψεις την πορεία σου. Σε αρκετά σημεία θα αναρωτηθείς τι θα πρέπει να κάνεις. Χρειάζεται να δώσεις έμφαση στις συζητήσεις με τα NPCs. Ίσως χρειαστεί και να τα παρακολουθήσεις για να πάρεις στοιχεία για το πως θα συνεχίσεις. Ξενίζει ο μη διαχωρισμός σε main και side quests. Σίγουρα θα περιπλανηθείς, αμφισβητώντας για την πρόοδο που σημειώνεις στο παιχνίδι. Υπάρχει μόνο ένα save slot. Θα πρέπει να ξεκουράζεσαι συχνά σε πανδοχεία ώστε να έχεις κάποιο δίχτυ ασφαλείας. Εξάλλου κάποια λάθη μπορεί να σε οδηγήσουν πολύ πίσω… Το τέλος πολύ πιθανό να έρθει απότομα. Εκεί που δεν το περιμένεις. Πιθανότατα πριν χορτάσεις το παιχνίδι. Έχεις ήδη καταλάβει όμως την πρόθεση των δημιουργών. Αυτή δεν είναι να ζήσεις κάθε πτυχή του κόσμου που έχουν ετοιμάσει. Είναι να ζήσεις τη δική σου ιστορία η οποία θα είναι ξεχωριστή. Αν είσαι τυχερός και ζήσεις το true ending θα απολαύσεις την πραγματική ολοκλήρωση της ιστορίας.

Μεγάλες συζητήσεις έχουν γίνει για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τίτλου. Σίγουρα είναι καλοσχεδιασμένος. Συνάντησα αρκετά bugs, pop-ins αλλά και frame drops στο PS5. Το «κλείδωμα» στα 30fps βελτίωσε την κατάσταση. Το πρόβλημα όμως δεν λύθηκε. Τα 60 fps λείπουν και θα κάνανε το παιχνίδι πολύ πιο ξεκούραστο. Οι συχνές αναβαθμίσεις από τη μέρα της κυκλοφορίας, δείχνουν την πρόθεση της Capcom να βελτιώσει όσο γίνεται την κατάσταση.

Τί θα θυμάμαι από το Dragon’s Dogma 2; Όλη την περιπέτεια, τις αλληλεπιδράσεις με τα pawns, τις μονομαχίες με τους δράκους, ορισμένα εμπνευσμένα quests αλλά και την απρόσμενη σεναριακή τροπή. Το προτείνω σε όλους τους λάτρεις των RPG με μία μόνο συμβουλή. Σεβαστείτε της επιλογές των developers. Αποφύγετε οδηγούς και κόλπα να ξεγελάσετε το παιχνίδι για να οδηγηθείτε στο γρήγορο τερματισμό του. Θα έχετε χάσει το λόγο που το θεωρώ ένα από τα καλύτερα, αν όχι το καλύτερο, παιχνίδια της χρονιάς. Το ταξίδι!

Βαθμός: 9/10

Ευχαριστούμε τη CDMedia για το review code του παιχνίδιού.

 Zf5b9R{D.