Assassins Creed Shadows | Review by Panos
Πέντε χρόνια μετά την κυκλοφορία του AC Valhalla, η Ubisoft κυκλοφορεί το νέο της AC ως συνέχεια της σειράς που ξεκίνησε με το Origins, ακολούθησε το Odyssey, το Valhalla και πλέον το νέο της παιχνίδι AC Shadows. Ενδιάμεσα φρόντισε να μην αφήσει το κοινό χωρίς τίτλο και κυκλοφόρησε το Mirage το οποίο κάλυψε έστω και χωρίς μεγάλη επιτυχία το κενό.
Το AC Shadows πέρασε από χίλια κύματα, πήρε αναβολή, κατηγορήθηκε για την επιλογή ενός μαύρου σαμουράι και τελικά έφτασε η μέρα που κυκλοφορεί το παιχνίδι. Καταφέρνει να επιστρέψει στην συνταγή που τουλάχιστον άρεσε στον κόσμο όπως συνέβη με το AC Origins ή όχι;
Ας ξεκινήσουμε με το σενάριο του παιχνιδιού.
Βρισκόμαστε στην Ιαπωνία το έτος 1579. Η χώρα βρίσκεται σε μία βάναυση πορεία προς την ενοποίηση με ηγέτη τον Oda Nobunaga. Καθώς όμως ο χρόνος περνά, νέοι συνασπισμοί δημιουργούνται στο εσωτερικό της χώρας και επιπλέον πολλοί ξένοι εισβάλλουν σε αυτή. Μετά τη βίαιη εισβολή στην ειρηνική επαρχία Iga, μία νεαρή Shinobi ξεκινά ένα ταξίδι για να εκπληρώσει μία αδύνατη υπόσχεση εκδίκησης και ένας θρυλικός σαμουράι βρίσκει νέο σκοπό ζωής αντιμετωπίζοντας τους δαίμονες του πολύπαθου παρελθόντος του. Στο AC Shadows θα ζήσετε τις αλληλένδετες ιστορίες της Naoe, μίας έμπειρης δολοφόνου Shinobi από την επαρχία Iga και του Yasuke, ενός αφρικανού σαμουράι.
Με φόντο την ταχαρώδη ύστερη περίοδο Sengoku, αυτό το αξιοσημείωτο δίδυμο θα ανακαλύψει το κοινό τους πεπρωμένο καθώς θα εγκαινιάζουν μία νέα εποχή για την Ιαπωνία.
Γραφικά – Ήχος
Αρχικά στον πίνακα που ακολουθεί βλέπουμε πως τρέχει σε PS5 – PS5 PRO – XBOX Series S και X.
Πέρα από τις αναλύσεις όμως, αυτό που βιώνει οπτικοακουστικά ο παίκτης μπορεί να αποδοθεί απόλυτα με την λέξη ΥΠΕΡΘΕΑΜΑ. Ο οπτικός τομέας δίνει ρέστα με μία Ιαπωνία χάρμα οφθαλμών, με τη φύση να είναι λεπτομερέστατη, τις εποχές να απεικονίζονται εξαιρετικά, τα εφέ του ανέμου αλλά και της βροχής που θα την συναντήσουμε αρκετές φορές στο ταξίδι μας, να είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. Επιπλέον υπάρχει αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και τα σκηνικά διαλύονται ειδικά σε μάχες.
Ο ήχος είτε επιλέξετε να τον ακούτε από τα ηχεία της τηλεόρασης, την ηχόμπαρα ή τα ακουστικά σας, θα σας αφήσει απόλυτα ικανοποιημένους καθώς έχουν ενσωματώσει κάθε ήχο που μπορεί να υπάρξει στη φύση. Από τον παφλασμό των κυμάτων, το θρόισμα των φύλλων των δέντρων, έως και τον τρυποκάρυδο που βρίσκεται κρυμμένος σε κάποιο από αυτά. Οι μουσικές μελωδίες συνοδεύουν το καλό σύνολο με ταιριαστές ανά περίπτωση μουσικές που τονώνουν όταν χρειάζεται το ενδιαφέρον του παίκτη και τον χαλαρώνουν όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Το AC Shadows συνεχίζει την παράδοση της σειράς και μιας και το παιχνίδι δεν τρέχει σε συστήματα προηγούμενης γενιάς, εκμεταλλεύεται πλήρως τις τωρινές κονσόλες.
Gameplay
Το παιχνίδι ξεκινά με έναν χάρτη γυμνό αλλά ικανό ως εικόνα για να καταλάβεις ότι είναι ένας ακόμη χάρτης παιχνιδιού της Ubisoft που θα γεμίσει με άπειρα εικονίδια και σηματάκια.
Μην ανησυχείτε όμως καθώς κάποια πράγματα ενώ φαίνονται ίδια, έχουν αλλάξει αρκετά και σε αυτό βοηθούν αρκετές νέες προσθήκες.
Πρώτα απ όλα στο AC Shadows έχουμε το δικό μας Hideout το οποίο και διαμορφώνουμε όπως επιθυμούμε. Είναι το σπίτι μας. Σε αυτό θα επιστρέφουμε ώστε να αναβαθμίζουμε τον εξοπλισμό μας, τους ανιχνευτές μας καθώς και να αναλαμβάνουμε συμβόλαια θανάτου. Η διαμόρφωση περιλαμβάνει από αναβάθμιση του κτιρίου έως και της εξωτερικής διακόσμησης, αυτή του κήπου δηλαδή με διαφορετικά δέντρα, υλικά για κατασκευή μονοπατιών, φράκτες κτλ.
Επειδή όμως σε έναν τεράστιο χάρτη, θα βρεθεί η στιγμή που θα είμαστε χλμ μακριά από το σπίτι μας, υπάρχει η δυνατότητα μέσω μίας μικρής πληρωμής με νομίσματα που μαζεύουμε στο παιχνίδι, να ξεκλειδώσουμε τα λεγόμενα Kakurega safe houses όπου και δρουν ως βοηθητικοί σταθμοί ώστε να μη χρειάζεται κάθε φορά να επιστρέφουμε στο Hideout.
Ανέφερα νωρίτερα την αναβάθμιση των ανιχνευτών μας. Στο παιχνίδι έχουμε στην διάθεσή μας τους δικούς μας scouters όπου συνήθως βρίσκονται κοντά σε κάστρα και λειτουργούν ως πρόσθετα σημεία για fast travels. Τα κανονικά fast travels πραγματοποιούνται όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια, όταν και φτάνουμε στην κορυφή εμβληματικών κτιρίων.
Οι μετακινήσεις μας αν δεν χρησιμοποιήσουμε fast travels, γίνονται είτε με τα πόδια φυσικά, είτε με το άλογο μας. Υπάρχει η επιλογή να βλέπουμε μία γραμμή στο έδαφος που θα μας οδηγήσει στο σημείο ενδιαφέροντος αλλά στο review code του παιχνιδιού, δεν υπήρχε η δυνατότητα να πατήσουμε ένα κουμπί και η πλοήγηση μέχρι το τέλος της διαδρομής να γίνεται αυτόματα ώστε να ξεκουραζόμαστε και να απολαμβάνουμε τη διαδρομή. Ίσως προστεθεί στην επίσημη κυκλοφορία. Τουλάχιστον εγώ θα το ήθελα.
Μία ακόμη προσθήκη είναι αυτή των allies. Σιγά σιγά θα φτιάξετε το δικό σας crew όπου θα σας παρέχει μικρές βοήθειες μέσα στις μάχες.
H αναβάθμιση των δεξιοτήτων σας και των γνώσεων σας πραγματοποιείται όταν ανεβαίνετε level ή σκοτώνετε κομβικούς στόχους. Καθώς κερδίζετε mastery πόντους, θα μπορείτε να τους ξοδέψετε στο skill tree ώστε να αποκτήσετε νέες δεξιότητες, νέες κινήσεις, και ολική αναβάθμιση του χαρακτήρα σας.
Η μάχη θυμίζει τα προηγούμενα παιχνίδια αλλά είναι πιο απολαυστική με νέα animations και χορογραφίες με combos που διασκεδάζουν όταν τα καταφέρετε. Το parry παίζει σημαντικό ρόλο καθώς αν το πετύχετε στο σωστό χρόνο κερδίζετε λίγα δευτερόλεπτα για αντεπίθεση με πολλές πιθανότητες επιτυχίας. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να μάχεστε με ελεύθερη κάμερα ή κάνοντας lock τον αντίπαλο με το πάτημα του δεξιού αναλογικού μοχλού.
Κάτι που είναι χειρότερο από το Valhalla αλλά καλύτερο από το Odyssey είναι το grinding. Η Ubisoft προσπάθησε να βρει τη χρυσή τομή σε αυτό το χαρακτηριστικό και εώς ένα βαθμό το κατάφερε. Χρειάζεται να καθαρίσετε αρκετά σημεία ενδιαφέροντος στον χάρτη ώστε να δυναμώσετε και να νικήσετε αντιπάλους με μεγαλύτερο level αλλά όχι σε κουραστικό και εξαντλητικό βαθμό.
Στα side quests μου έκανε θετική εντύπωση το γεγονός ότι τουλάχιστον με όσα ασχολήθηκα εγώ, δεν βρήκα κάποιο με μεγάλη δόση αφέλειας. Όλα είχαν ένα μικρό ή μεγάλο ενδιαφέρον και δεν σε έβγαζαν από το κλίμα του παιχνιδιού. Επίσης από την πρώτη ώρα μέχρι την τελευταία, το κεντρικό θέμα της ιστορίας παραμένει στο προσκήνιο και δεν ξεχνά ο παίκτης γιατί μάχεται όπως συνέβαινε σε αρκετές περιπτώσεις στα προηγούμενα παιχνίδια.
Επιπλέον, κάποια σημεία που θα σταθώ στο gameplay είναι η χρήση του Eagle vision για να βλέπουμε που βρίσκονται οι αντίπαλοι ακόμη και πίσω από τοίχους, δυνατότητα που έχει όμως μόνο η Naoe, της αδρεναλίνης που δίνει στιγμιαία πρόσθετη δύναμη στα χτυπήματά μας όπως επίσης και στα βοηθητικά όπλα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Τόξα, shurikens αστεράκια, βόμβες καπνού κ.α θα μας βοηθήσουν στις δύσκολες στιγμές ώστε να επιβιώσουμε. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν θα ήθελα να σας δώσω για να μη χαλάσω τις στιγμές έκπληξης που κρύβονται στο παιχνίδι.
Η ισχύς εν τη ενώσει
Σημαντικό στοιχείο του AC Shadows είναι η χρήση των δύο χαρακτήρων. Το βασικό ερώτημα από το πρώτο trailer ήταν αν θα μπορούμε να παίξουμε με έναν χαρακτήρα όλο το παιχνίδι όπως στο AC Odyssey και αν θα μπορούμε να αλλάζουμε κατά το δοκούν στη διάρκεια του παιχνιδιού. Η απάντηση είναι ότι θα παίξουμε σημαντικό τμήμα του παιχνιδιού με τη Naoe και εξίσου σημαντικό με τον Yasuke. Υπάρχουν αποστολές που η επιλογή χαρακτήρα είναι ελεύθερη και υπάρχουν και αποστολές που ολοκληρώνονται μόνο με έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα κυρίως όταν αυτές συμβάλλουν στην εξέλιξη της ιστορίας τους. Η ελευθερία στις κοινές αποστολές είναι και στρατηγικής σημασίας καθώς αν θέλετε να παιξετε stealth, η Naoe είναι αυτός ο χαρακτήρας που μπορεί να το κάνει. Θα χρειαστεί να κρύβεστε στις σκιές και να χτυπάτε αθόρυβα τους αντιπάλους σας. Προσοχή να μην σας δουν και ενεργοποιηθεί ο συναγερμός. Αν προνοήσετε θα κόψετε το σχοινί που κρατάει το κουδούνι του συναγερμού και μετά θα ξεκινήσετε τις επιθέσεις μέχρι να καθαρίσετε την περιοχή ενδιαφέροντος. Αν από την άλλη είστε πιο πολύ λάτρεις της ωμής επίθεσης, ο Yasuke διαθέτει τον σωματότυπο και τη δύναμη για να σας βοηθήσει. Προσοχή όμως γιατί σε άλλες δεξιότητες είναι λιγότερο χρήσιμος ενώ ο όγκος του δεν του επιτρέπει να κρύβεται εύκολα από το οπτικό πεδίο των αντιπάλων. Είναι δύσκολη αλλά σημαντική και διασκεδαστική η στιγμή που θα πάρετε την απόφαση με ποιον από τους δύο θα παίξετε.
Συνοψίζοντας, το νέο AC Shadows καταφέρνει να φέρει μία ενδιαφέρουσα ιστορία με αρχή, μέση και τέλος, να δείξει γιατί δεν πρέπει να κρίνουμε ένα παιχνίδι πριν ακόμη ασχοληθούμε μαζί του και κυρίως για λόγους που δεν έχουν να κάνουν με το gameplay και να επαναφέρει ως ένα βαθμό τα καλά στοιχεία του Assassin’s Creed νέας γενιάς.
Ομολογώ ότι έχει άπειρες ακόμη μικρές λεπτομέρειες που ίσως κάνουν τη διαφορά αλλά δεν θέλω να τα αποκαλύψω όλα.
Χάρηκα πολύ γιατί δεν κουράστηκα στιγμή στο παιχνίδι. Δεν ένιωσα ότι κάνω αγγαρεία παίζοντας το, όπως είχα νιώσει στο AC Odyssey και ανυπομονούσα να γυρίσω στο παιχνίδι με την πρώτη ευκαιρία.
Ο βαθμός μου είναι 8,5/10.
Ευχαριστώ θερμά τη Ubisoft και τη CDMedia για το Review code του παιχνιδιού και τη δυνατότητα να παίξω από νωρίς το παιχνίδι αφιερώνοντας τον απαραίτητο χρόνο σε αυτό.
Bonus : Για πρώτη φορά συναντούμε σε AC παιχνίδι το Animus Hub. Το Animus Hub είναι ένα hub όπου βλέπουμε όλα τα παιχνίδια της σειράς και εφόσον τα έχουμε στην κατοχή μας μπορούμε να επιλέξουμε ποιο θέλουμε να ξεκινήσουμε. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα για track live mission progress και συλλογής αποκλειστικών βραβείων.
Το Animus Hub έχει 4 κεντρικούς πυρήνες:
- Memories – Εξερεύνησε το timeline των AC παιχνιδιών αλλά και κάθε ήρωα χωριστά.
- Projects – Πρόσβαση σε συγκεκριμένες αποστολές , αποκλειστικά βραβεία και κέρδισε keys, το εσωτερικό νόμισμα του παιχνιδιού.
- Exchange – Αντάλλαξε keys για premium βραβεία.
- Vault – Αρχειοθέτησε τα data files, τα videos και keys από την συνεχιζόμενη ιστορία του franchise.