Modern Reviews

Borderlands 4 Review by Raphael

Υπάρχει ελπίδα για τα Borderlands

Είναι το Borderlands 4 η σωτηρία της σειράς; Κατάφερε η Gearbox να διορθώσει τις αδυναμίες του Borderlands 3; Αξίζει να αγοράσεις το Borderlands 4; Στη συνέχεια αυτού του review θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις. Πριν ξεκινήσουμε θα ήθελα να σας πω πως οι πρώτες ώρες του παιχνιδιού είναι οι χειρότερες και χρειάζεται αρκετός χρόνος για να δείξει τα δόντια του!

Ας δούμε τι κάνει σωστά και τι όχι το Borderlands 4 (κυρίως σε σχέση με το προηγούμενο μέρος της σειράς):

Τι κάνει σωστά ✅

Χαρακτήρες & τάξεις (Vault Hunters)

Υπάρχει καλή ποικιλία χαρακτήρων κι ο καθένας έχει πολλές επιλογές για διαφορετικά builds. Επίσης υπάρχουν νέες κλάσεις Vault Hunters όπως η Vex (Siren) και ο Rafa (Exo-Soldier). Μαντέψτε ποιον χαρακτήρα διάλεξα… Η Vex έχει δυνατότητες να καλέσει στοιχειώδεις συμπαίκτες (“Phase Clones”), ή το φιλικό “Phamiliar” (μια γάτα) που πολεμά στο πλευρό της. Ο Rafa φοράει έναν εξωσκελετό (exosuit), και μπορεί να χρησιμοποιεί όπλα και σε πολύ κοντινή μάχη, όπως τα “Arc-Knives”, αλλά και πιο μακρινής εμβέλειας π.χ. να βγάλει turrets στους ώμους του τα οποία πυροβολούν τους εχθρούς χωρίς καν να τους στοχεύσεις.

Κάθε Vault Hunter έχει τρία (branching) skill trees + ειδικά augmentations & capstone abilites. Επιπλέον, κάθε χαρακτήρας έχει ιδιότητες που επηρεάζουν το πώς παίζει — π.χ. η Vex έχει trait που “συντονίζει” τα Action Skills της με το στοιχείο του όπλου που κρατάς (αν αυτό είναι π.χ. φωτιάς, ηλεκτρικό κλπ). Αυτό ενθαρρύνει να έχεις ποικιλία όπλων και να αλλάζεις τακτικές.

Εξέλιξη στους μηχανισμούς gameplay και στη κίνηση του χαρακτήρα

Μεγαλύτερη ευελιξία στο πεδίο της μάχης: διπλό άλμα, gliding, point-grappling, και dash κάνουν τη μάχη αρκετά πιο γρήγορη και ζωντανή. Ωραίοι μηχανισμοί αλλά τίποτα που δεν έχουμε ξαναδεί σε άλλα παιχνίδια. Υπάρχει όχημα (κάτι σαν μηχανή) που μπορείς να το

καλέσεις ώστε να ταξιδεύεις πιο γρήγορα στην “ανοιχτή” περιοχή του πλανήτη Kairos. Χρήσιμο αλλά 13 χρόνια πριν στο Borderlands 2 ήδη υπήρχε μεγαλύτερη ποικιλία οχημάτων. Τέλος, ο κόσμος του Kairos είναι πιο συνδεδεμένος με διάφορετικές περιοχές, πολλά σημεία για fast travel, αρκετά side quests, world bosses και “Silοs” που μπορείς να καταλάβεις, ώστε να ξεκλειδώνεις Vault Key Fragments. Όπως καταλαβαίνει κανείς παίζουν ρόλο οι μικρές δραστηριότητες στον ανοιχτό κόσμο.

Σύστημα όπλων και ενδυνάμωσης (Loot & Gear Systems)

Το σύστημα όπλων θα είναι γνώριμο σε όσους έχουν παίξει προηγούμενα Borderlands. Όμως έχει αρκετές αλλαγές και προσθήκες. Πλέον μπορείς να δημιουργήσεις συνδυασμούς μεταξύ χαρακτηριστικών διαφορετικών κατασκευαστών (manufacturers) στο ίδιο όπλο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να φτιάχνεις πιο “ειδικά” όπλα που “συνεργάζονται” με το στυλ παιχνιδιού σου. Επίσης υπάρχουν νέες επιλογές ενίσχυσης των όπλων (Enhancements gear slot) που αυξάνουν την ισχύ με βάση τον κατασκευαστή του όπλου. Τέλος, υπάρχει ένα extra slot στο οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις συστήματα όπως το Rep Kit (που προσφέρει buffs ή θεραπεία) και το Ordnance (που σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις βαριά όπλα ή ρουκέτες. Αυτά ενεργοποιούνται με cooldown κι είναι ένα στοιχείο που προσθέτει στρατηγική: π.χ. πότε θα τα χρησιμοποιείσεις για μέγιστο αποτέλεσμα. Πραγματικά ένα καλό ordnance μπορεί να σου αλλάξει την εμπειρία.

Δομή περιβάλλοντος & περιεχόμενο

Ο πλανήτης Kairos είναι μεγαλύτερος και πιο «ανοιχτός» στις επιλογές του παίκτη όσον αφορά εξερεύνηση: world events, bosses στον κόσμο, μικρά “Silo” κτίρια που “καταλαμβάνεις” ως μέρος της αφηγηματικής προόδου, κρυμμένα Vaults που ξεκλειδώνεις με συλλογή των Fragment. Πάρα πολλά fast Travel σημεία έχουν ενσωματωθεί με σκοπό να μειώσουν τον χρόνο μετακίνησης.

Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί solo αλλά θα σας πρότεινα να παίξετε με φίλους σας. Η co-op εμπειρία έχει σχεδιαστεί από την αρχή με έμφαση στο “drop-in/drop-out”, στη διασταύρωση παικτών με διαφορετικές δυσκολίες, στη διαμοιρασμένη πρόοδο αλλά και με ατομικό loot για τον καθένα, ώστε να μην ανταγωνίζεσαι ή να “κλέβεις” πράγματα.


Αφήγηση & αίσθηση

Το σενάριο προσπαθεί να είναι πιο συγκεντρωμένο με λιγότερες υπερβολές στα αστεία, πιο “σοβαρές” ή τουλάχιστον πιο σταθερές οι στιγμές αφήγησης, χωρίς να χάνει τελείως το χιούμορ που έκαναν τα Borderlands διασκεδαστικά. Σε στιγμές όμως είναι λίγο αδιάφορο. Οι χαρακτήρες που επιστρέφουν (π.χ.Claptrap, Amara, Zane, Lilith) παρέχουν συνέχεια, αλλά οι νέοι χαρακτήρες, στο ρόλο των κακώνδεν έχουν τόσο έντονη παρουσία ή βάθος, όσο θα ήθελα. Το παιχνίδι έχει έναν τόνο “αναδόμησης” (soft-reboot): καινούριος πλανήτης, νέοι Vault Hunters, νέεοι μηχανισμοί, αλλά την ίδια στιγμή με σεβασμό στην παράδοση της σειράς. Δεν ψάχνει να ανατρέψει τα πάντα, αλλά να εξελιχθεί. Υπάρχει εξέλιξη, όμως είναι μικρή.

Ποιοι θα το απολαύσουν περισσότερο

· Οι οπαδοί των looter-shooters που τους αρέσει να πειραματίζονται με builds, να δοκιμάζουν διάφορα όπλα/υποκατηγορίες/traits.

· Όσοι έχουν καλή παρέα για co-op παιχνίδια.

· Όσοι αρέσκονται στην εξερεύνηση και θέλουν έναν ανοιχτό κόσμο με πολλά side activities, κόσμο που αισθάνεται μεγάλο αλλά όχι σα να πάσχει από “άδειες ζώνες”.

Αρνητικά / Περιορισμοί

· Το pacing της ιστορίας δεν είναι σταθερό — με μέρη που “τρέχουν” καλά, και άλλες περιοχές που μπορεί να νιώσεις ότι απλώς διασχίζεις χώρους με μικρό ενδιαφέρον. Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα έλεγα πως είναι η τεράστια πτώση αδρεναλίνης όταν τελειώνεις κάποια μεγάλη μάχη και δε βρίσκεις από που να πας για να συνεχίσεις την αποστολή. Σε μια περίπτωση μάλιστα έκοβα βόλτες αρκετά λεπτά, γιατί είχε ξεμείνει σε έναν ξεκάρφωτο διάδρομο ένας εχθρός και το παιχνίδι δε με άφηνε να προχωρήσω αν δε τον σκότωνα.

· Ορισμένοι κακοί χαρακτήρες ή NPCs δεν αξιοποιούνται πλήρως. Δυνατότητες για πιο δυναμικά side stories υπάρχουν, αλλά μερικά από αυτά μένουν επιφανειακά.

· Οι περιοχές του κόσμου αν και ποικίλες, σε ορισμένα σημεία η αίσθηση της επανάληψης είναι παρούσα — εικόνες, εχθροί, αποστολές που νιώθεις ότι έχεις δει ξανά.
Υπάρχουν πολλά παράπονα για το πως τρέχει το παιχνίδι, ειδικά σε υπολογιστές. Στην κονσόλα πάντως το παιχνίδι έτρεχε ικανοποιητικά (για κονσόλα πάντα), ενώ δόθηκαν κι αρκετά updates από τη κυκλοφορία του παιχνιδιού. Θετική εντύπωση μου έκανε πως το παιχνίδι κατέβαζε μικρά updates/patches όταν το εκκινούσα.

· Θα ήθελα καλύτερα tutorials. Για παράδειγμα το παιχνίδι δεν εξηγεί καθόλου βασικούς μηχανισμούς όπως τα elements στα όπλα. Αν δεν είχα παίξει προηγούμενα Borderlands θα ένιωθα χαμένος.

· Το τελευταίο αρνητικό που θα αναφέρω κόντεψε να μου χαλάσει όλη την εμπειρία του παιχνιδιού. Ο χάρτης είναι πολύ μεγάλος και μπορείς να μείνεις για πολλές ώρες στην πρώτη περιοχή του παιχνιδιού με αποτέλεσμα να παλεύεις συνέχεια τους ίδιους εχθρούς. Στη δική μου περίπτωση τελείωσα όλες τις αποστολές της πρώτης περιοχής και ύστερα συνειδητοποίησα πως υπάρχουν κι άλλες περιοχές. Μέχρι εκείνο το σημείο του παιχνιδιού ήταν τεράστιο παράπονο μου πως υπάρχει μικρή ποικιλία εχθρών.

Συμπέρασμα

Το Borderlands 4 καταφέρνει να εξελίξει τη σειρά, προσφέροντας:

· Πολύ πιο “ζωντανό” και διαδραστικό gameplay.

· Μεγαλύτερη ελευθερία και βάθος στα builds.

· Πιο ώριμη αλλά ακόμη διασκεδαστική αφήγηση.

· Έναν πλανήτη που λειτουργεί σαν πραγματικό sandbox, κι όχι σαν λίστα αποστολών.

Αξιολόγηση: 8/10 Αν το Borderlands 3 ήταν ένα “εξελιγμένο sequel”, το Borderlands 4 είναι ένα πραγματικό reboot της εμπειρίας, χωρίς να χάνει την ταυτότητα που αγαπούν οι fans. Σίγουρα δεν είναι τέλειο, αλλά μου άρεσε περισσότερο από το Borderlands 3.

Κυκλοφορεί από την 2Κ
Επίσημη σελίδα : https://borderlands.2k.com/borderlands-4/
Διανομή στην Ελλάδα : CDMedia
Αγόρασε το εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 Zf5b9R{D.