Fire Emblem Engage | Review από τον NikoVSL
Εισαγωγή
Μετά από 30 χρόνια ιστορίας η Intelligent Systems έρχεται με μία μίξη της γνωστής συνταγής και φέρνει στο πιάτο πολλούς πρωταγωνιστές από όλα αυτά τα παιχνίδια της σειράς που απολαύσαμε όλα αυτά τα χρόνια. Το Fire Emblem Engage σχεδιάστηκε για να είναι μια σύγχρονη γιορτή της σειράς. Οι προγραμματιστές του ανέφεραν σκόπιμα κάθε άλλο παιχνίδι της σειράς με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μέσω του μηχανικού του Emblem.
Ξεκίνησα να παίζω αυτή τη σειρά τυχαία, απ’ το Nintendo Switch Online, ξεκινώντας με το blazing blade. Κάπου εκεί έφαγα τρελό κόλλημα και ξεκίνησε το ταξίδι. Στη συνέχεια έπαιξα το υπερπαίχνιδο που ακούει στο όνομα Awakening (3ds), που ίσως να’ναι και το καλύτερο παιχνίδι του franchise και για μισό χρόνο έπαιξα σχεδόν κάθε τίτλο της σειράς. Πολλά μπράβο αξίζουν να αναφερθούν και για το Three houses που πραγματικά και εκεί η IS ξεπέρασε κάθε εαυτό και έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει, όπως κάνει με τα περισσότερα στούντιο της η Nintendo και κρατάει το προσωπικό της.
Τα Fire Emblem είναι turn based strategy RPGs με κίνηση σε πλέγμα όπου τα όπλα του κάθε χαρακτήρα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε αυτά των αντιπάλων.
Το Engage είχε τη τύχη και την ατυχία να κυκλοφορήσει μετά το Three houses. Και αυτό επιτρέψτε μου να το πω διότι το three houses ήταν πλούσιο σε ιστορία και πλοκή σε αντίθεση με το Engage, το οποίο όμως δεν έχει τίποτα να ζηλέψει απ’ το σύστημα μάχης του, το οποίο εγώ το βρήκα άψογο.
Ιστορία
Η πλοκή της ιστορίας του Engage είναι πολύ απλοϊκή και ξεκινάει με τον/την πρωταγωνιστή/στρια Alear, να ξυπνά μετά από κόμμα μετά από μια σκληρή μάχη και έχοντας αμνησία. Στη συνέχεια και χωρίς να κάνω κάποιο spoiler ο πρωταγωνιστής προσπαθεί να σώζει το κόσμο από αυτή την αδικία και τη κακία που αναπτύσσεται γύρω του, ταξιδεύοντας από ένα βασίλειο σε άλλο κάνοντας συμμαχίες και επιστρατεύει πολεμιστές. Μέσα σ’ αυτό έρχεται να προστεθεί και ο μηχανισμός του δαχτυλιδιού Emblem. Πολύ ευφάνταστο mechanic που βοηθά το παίκτη να πάρει πλεονεκτήματα στη μάχη και ταυτόχρονα παίζει πολύ στη νοσταλγία με τους παλιούς τίτλους.
Σύστημα Μάχης
Το Engage, αν έχει ένα πράγμα που όμοιο του δεν υπάρχει, είναι το σύστημα μάχης. Ακολουθεί τη βασική συνταγή του franchise όπου τα όπλα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα έναντι των όπλων των αντιπάλων και πλέον τα όπλα προκαλούν «break» στον αντίπαλο, το οποίο του απαγορεύει να επιτεθεί στον γύρο. Ένα σημαντικό mechanic που αφαιρέθηκε είναι το «δέσιμο» μεταξύ των χαρακτήρων που υπήρχε στα προγενέστερα παιχνίδια. Ωστόσο με το Emblem αυτή η αλλαγή δε γινεται αισθητή και το πλεονέκτημα ίσως να είναι και μεγαλύτερο.
Οι μάχες απαιτούν σκέψη και οργάνωση προτού τοποθετήσεις τον κάθε παίκτη, καθώς μπορεί να έχει πλεονέκτημα έναντι σε κάποιον αντίπαλο, αλλά μπορεί να είναι σε απόσταση βολής από άλλους αντιπάλους και να του κάνουν breaking και κατεπέκταση perma death. Εδώ να αναφέρουμε ότι πέραν του επιπέδου δυσκολίας υπάρχει και το Mode, classic or normal, όπου απ’ αυτό που θα επιλέξεις θα εξαρτηθεί αν ο χαρακτήρας αφού πέσει στο 0 hp θα χαθεί οριστικά για το υπόλοιπο της ιστορίας ή όχι. Ωστόσο με έναν κρύσταλλο που αποκτά ο παίκτης σχετικά νωρίς στο παιχνίδι, μπορεί να γυρίσει πίσω κάποιους γύρους ώστε να αλλάξει στρατηγική και το στήσιμο της ομάδας στο πεδίο και να συνεχίσει το επίπεδο ώστε να περατωθεί χωρίς απώλειες.
Χαρακτήρες
Οι χαρακτήρες είναι πολλοί σε αριθμό και κάθε φορά που έπαιξα το παιχνίδι απ’ την αρχή, δοκίμαζα να χρησιμοποιώ και κάποιον που τη προηγούμενη φορά τον είχα αφήσει μετά από ένα σημείο, ώστε να δεθώ λίγο μαζί του. Εδώ θα ήθελα με κάποιον τρόπο να μπορούσα να χρησιμοποιήσω και παραπάνω χαρακτήρες πέραν των 12-14 που σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις.
Το leveling των χαρακτήρων και το κάθε δακτυλίδι (Emblem) είναι το σημαντικότερο σημείο (προφανώς) και σ’ αυτό θα πρέπει να επικεντρωθεί ο παίκτης γιατί προς το τέλος της ιστορίας το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει και θα ναι δύσκολο να ολοκληρωθεί χωρίς απώλειες. Αυτό το συνειδητοποίησα τη 2η φορά που ξεκίνησα την ιστορία απ’ την αρχή στη προσπάθεια μου να το τερματίσω στο μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας και στη τελευταία μάχη και μετά από 40 γύρους, είδα ότι για να τερματίσω θα πρέπει να χάσω ένα παίκτη μου οπωσδήποτε ή να ξανά ξεκινήσω απ’ την αρχή τη μάχη.
Στο διάστημα μεταξύ των μαχών, ο παίκτης επιστρέφει στο κάστρο αν επιθυμεί ώστε να κάνει προπόνηση, να αγοράσει αντικείμενα, να αγοράσει ή να αναβαθμίσει τα όπλα του.
Τέλος, να αναφερθεί ότι σε κάθε παιχνίδι της σειράς η μουσική είναι ένα κομμάτι που δίνεται πολύ έμφαση και σου μένει. Το art style και τα animations είναι αρκετά όμορφα και πολλές φορές δεν έκανα skip ώστε να το δω και να το ξαναδώ.
Σύνοψη
Άψογο από πλευράς gameplay, animation, μουσικής. Πολύ λακωνικό στην ιστορία του.
Άποψη για το μέλλον είναι ότι η Intelligent Systems θα πρέπει να παντρέψει τον μηχανισμό μάχης με την ιστορία και πλοκή του προκατόχου ώστε να ‘χει το άριστο αποτέλεσμα που του αξίζει. Για μένα η σειρά είναι πολύ ψηλά σε εκτίμηση και ελπίζω η IS να με βοηθήσει και να παραμείνει εκεί.
Βαθμός 8/10