Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025
Modern Reviews

Zelda Breath Of The Wild Μια Οδύσσεια Χωρίς Ιθάκη

Αναρωτηθήκατε ποτέ πως θα ήταν το έπος της Οδύσσειας, με τις φοβερές περιπέτειες ,τους πολλούς προορισμούς και όλα αυτά, χωρίς την Ιθάκη για τελικό προορισμό; Μια μικρογραφία αυτής της οξύμωρης εικόνας ,είναι ο πυρήνας του Review του παιχνιδιού που ακολουθεί.

Γραφικά: πριν παίξω και μπω ο ίδιος στον κόσμο του Breath of the wild χαρακτήριζα τα γραφικά του ως παιδικά ,cartoon. Λοιπόν έφτασε η ώρα που βάζοντας το cartridge μέσα, είδα τα πρώτα cinematics, οι χαρακτήρες συνέχιζαν να μου φαίνονται σαν καρικατούρες και δε μου έμοιαζε τίποτα κοντά στο δικό μου γούστο. Μετά από 2 ωρες playthrough όμως , χωρίς να έχω καταλάβει ακόμα τι ακριβώς έγινε ,άρχισαν όλα να μου φαίνονται ότι όχι μόνο είναι ταιριαστά ,αλλά αποτελούν κομμάτι ενός κόσμου ,που τυχαίνει να είμαι μέσα όχι σαν κεντρικός χαρακτήρας αλλά σαν ένας passenger που απλά τον παρατηρεί και θαυμάζει το κάθε τι που συμβαίνει γύρω του. Ανεβαίνοντας σε μια βουνοπλαγιά και κοιτώντας τον κόσμο του breath of the wild ,το έδαφος ,τα ζώα, τον καιρό, τα ποτάμια, όλα μέσα στην απλότητα τους, έχουν κάτι το ζωντανό που κανένα παιχνίδι δε το έχει καταφέρει έως σήμερα ούτε με 4Κ αναλύσεις. Όμως υπάρχουν και κάποια μελανά σημεία που πρέπει να αναφέρουμε.Οι εχθροί που θα δεις τις πρώτες 15 ώρες παιχνιδιού , θα είναι οι ίδιοι που θα βλέπεις σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού απλά με χρωματικές αλλαγές. Αυτό όχι μόνο δίνει μια νότα προχειρότητας από τους δημιουργούς , όπου βαρέθηκαν; ή δεν είχαν χρόνο να προσθέσουν άλλα 10-15 είδη εχθρών ,αλλά μειώνει και την μοναδικότητα κάθε μέρους που επισκέπτεσαι , αφού τους ίδιους εχθρούς θα βρεις και σε περιοχή με χιόνια και σε γρασίδι αλλά και πάνω σε ένα ηφαίστειο.

Βαθμολογία: 9/10

Ήχος: ερχόμενος από RPGs με ιστορικά soundtracks (FF7,Chrono Trigger) και μιας και είμαι σκληρό καρύδι σε ότι αφορά τον ήχο σε ένα παιχνίδι, το Breath of the Wild κατάφερε να με κερδίσει και να με παρασύρει στον κόσμο του με την φυσικότητα από τους ήχους του, η Βροχή, ο ήχος από τα χόρτα που τα παρασύρει ο άνεμος, του ορμητικού νερού ,τα πλάσματα γύρω σου , μια πανδαισία ήχων που δίνει την αίσθηση ενός ζωντανού οικοσυστήματος. Περνώντας στο κομμάτι της μουσικής , εκεί δε μιλάμε για ένα αριστούργημα,ούτε για κάποιο μυθικό soundtrack του Nobue Ouematsu αλλά για μουσικά θέματα τα οποία ναι μεν είναι ταιριαστά με την ροή του παιχνιδιού , αλλά πολλές φορές επαναλαμβανόμενα που υπάρχουν για να “τυλίξουν” την εμπειρία αλλά όχι να την ολοκληρώνουν.

Βαθμολογία: 9/10

Gameplay: Το gameplay του παιχνιδιού είναι ένα μάθημα , όπου θέλεις γύρω στις 5 ώρες για να το μάθεις (Patramanis was right). Αν προσέξεις αυτό το μάθημα και “κρατήσεις σημειώσεις” το παιχνίδι πολύ έξυπνα χωρίς βαρετά tutorials ,θα σε ανταμείψει με μια εκπληκτική εμπειρία χειρισμού ,που θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις σκέψη και ικανότητες για να επιβιώσεις και να περιπλανηθείς, όπως και ενός μετρημένου combat system που συναντάς μόνο σε Souls παιχνίδια.
Το AI (Artificial intelligence) τον εχθρών που θα συναντήσετε και αυτό είναι σε υψηλό επίπεδο , όπου αν τύχει και σας πάρουν χαμπάρι να ξέρετε ότι οι εχθροί θα σας κυνηγήσουν όσο μπορούν κ με ότι τρόπο μπορούν ,  χωρίς απλά να κάθονται και να περιμένουν τον θάνατο τους (όπως είπε ένας σοφός καλός φίλος VincentGR).
Εχθρός επίσης στον κόσμο του ΒΟTW είναι το ίδιο το περιβάλλον ,όπου όλα τα φυσικά φαινόμενα (κεραυνοί ,βροχή ,ανεμοστρόβιλοι,λάβα,χιόνι) θα είναι εκεί για να σου θυμίζουν ότι για να επιβιώσεις πρέπει να προσεχείς και να σέβεσαι τον κόσμο γύρω σου.
Πάμε τώρα στα αρνητικά. Στην πορεία του ταξιδιού σου για το Hyrule Castle , τον τελικό προορισμό σου ,θα βρεθείς αντιμέτωπος με πολλούς εχθρούς και πολλές φορές ένα μπούγιο από αυτούς να σε περιμένει. Αυτο που μου έκανε κακή εντύπωση είναι πως κάποιοι τυχαίοι εχθροί που θα βρίσκεις στο δρόμο σου (βλέπε Κενταύρους)  είναι πολύ πιο δύσκολοι από τα bosses που θα βρεις μέσα στα Divine Beasts , δηλαδή τα πραγματικά bosses του παιχνιδιού. Και το κερασάκι αυτής της κακής εντύπωσης βρίσκεται βαθιά μέσα στο Hyrule Castle .

**Spoilers Ahead** Φτάνοντας (καλά φορτωμένος με όπλα και herbs) στο τελευταίο boss του παιχνιδιού και βλέποντας αυτό το θεόρατο τέρας να στέκεται απέναντι στον φορτωμένο με όπλα αλλά και μικρο πολεμιστή Link , φαντάστηκα ότι θα μπω σε μια επική δύσκολη μάχη που θα έριχνα ιδρώτα , προμήθειες και ότι ικανότητα έμαθα έως τότε στο playthrough μου , για να μπορέσω να τον νικήσω. Αντιθέτως όμως,  ήρθα αντιμέτωπος με μια απλή μάχη , που κέρδισα με σχετική ευκολία , όπου σε κάποιο άλλο παιχνίδι θα ήταν το boss της δεύτερης πίστας. Αλλά τι να δω , το boss είχε και δεύτερη μορφή. κάθομαι πιο πίσω και λέω ότι ήμουν λάθος , ότι το παιχνίδι κράτησε το challenging κομμάτι στο αποκορύφωμα του πριν το τέλος. Αμ δε ! Η δεύτερη μορφή είναι μια στημένη μάχη που θες δε θες θα βγει, όχι γιατί μπορείς αλλά γιατί πρέπει. Όσο για τον τερματισμό , θυμήθηκα τα παιχνίδια του SNES όπου κάθονταν οι χαρακτήρες σε ένα ηλιοβασίλεμα λέγανε 2 σειρές γράμματα ο καθένας και εμφανίζονταν το γνωστό τότε σε όλους μας Fin με άσπρη γραμματοσειρά σε μαύρο φόντο. Στην περίπτωση μας εμφανίστηκε το The End.
Βαθμολογία 8/10

Αντοχή στο Χρόνο
Εδώ τα πράγματα είναι οξύμωρα ,η προηγούμενη παράγραφος ήδη “μαυρίζει” την αντοχή στο χρόνο στο ένα playthrough που θα γίνει , στο ένα (σε αυτό επιστρέφω στο τέλος ) . Το παιχνίδι προσφέρει πραγματικά έναν τεράστιο κόσμο με αμέτρητα μικρά και μεγάλα side quests, πολλά όπλα και μαγευτικές ώρες περιήγησης με άπειρες επιλογές για τα σημεία εκκίνησης σε αυτό το ταξίδι.
Όμως όπως κάθε ιστορία έτσι και αυτή έχει και ένα τέλος. Έτσι δεν είναι; Σωστά! Εδώ όμως ο ποιητής το εννοεί το ένας τέλος. Ολοκληρώνοντας με χαρά το παιχνίδι ,φορτωμένος με προμήθειες , μυθικά όπλα που δεν δέχονται φθορά ,πανοπλίες που αποκτήθηκαν με εργατοώρες παιχνιδιού ,μπαίνω έπειτα από τα credits του τερματισμού να δω τι με περιμένει ,για ένα δεύτερο playthrough. Με έκπληξη όμως βλέπω ότι δεν υφίσταται καμία επιλογή για new game plus αλλά το μοναδικό που μπορώ να κάνω είναι να επιστρέψω στον κόσμο και τον χαρακτήρα που είχα χτίσει με τόσες ώρες παιχνιδιού και να κάνω load ένα save file πριν την τελική μάχη. Αυτό αγαπημένη μας Nintendo δε λέγεται απλά φάουλ για ένα τέτοιο μεγαλειώδες παιχνίδι αλλά τρικλοποδιά στον ίδιο σας τον εαυτό ,για έναν άνθρωπο που δε τελείωσε το παιχνίδι για να πει ότι το τελείωσε,αλλά για να φτάσει να πει ότι επένδυσε πραγματικά τον χρόνο του  στον κόσμο του παιχνιδιού.
Μετά από mini έρευνα είδα ότι υπάρχει ένα DLC με την ονομασία Master Mode όπου κατόπιν πληρωμής υπάρχει ένα καινούργιο playthrough ,όπου αρχίζεις ένα new game με πιο δύσκολους εχθρούς και κάποια αλλά μικρά extras. Και γιατί αγαπημένη Nintendo, άλλο να κάνεις ένα σφάλμα και άλλο να το κάνεις και μετά να προσπαθείς να το διορθώσεις με έναν τέτοιον άγαρμπο και κερδοσκοπικό τρόπο ,σερβίροντας στο στον πελάτη σου που διέθεσε 70€ για αυτή την εμπειρία.
Βαθμολογία 7/10

Κλείνω λακωνικά γιατί θέλω το review να μην είναι μια έκθεση ιδεών όπως συχνά βλέπουμε πλέον ,αλλά χωρισμένο σε τομείς με βαθμολογία από πραγματικές εμπειρίες! Το Zelda Breath of The Wild είναι ένα μοναδικό παιχνίδι , ξεχωριστό σε πολλά σημεία του , όπου θα σας χαρίσει ένα παραμυθένιο ταξίδι ,με ένα άγαρμπο τελείωμα στον τελικό προορισμό του.

Συνολική βαθμολογία 8/10

Κείμενο: Δημήτρης

Μια σκέψη για το “Zelda Breath Of The Wild Μια Οδύσσεια Χωρίς Ιθάκη

  • To καθε review αντικατοπριζει το πως βλεπει ο reviewer το παιχνιδι και οπως ειναι λογικο η καθε αποψη ειναι απολυτα σεβαστη ομως φιλος τα πραγματα ειναι καπως διαφορετικα απο αυτα που γραφεις και το παιχνιδι και της περιπετειες του οδυσσεα εχει αλλα και την ιθακη του.

    Στα γραφικα και στον ηχο δεν εχω να πω κατι και συμφωνω με αυτα που γραφεις.Για τα γραφικα δεν υπηρχε περιπτωση 3D γραφικα να αποδωσουν με τετοιο τροπο εναν τοσο ζωντανο κοσμο οπως γινετε με τα γραφικα του Breath of the wild και κλασσικο παραδειγμα ειναι το Horizon Zero Dawn που ειναι εξαιρετικο παιχνιδι φυσικα αλλα στην κοντρα με το Zelda παρα τα εντυπωσιακα γραφικα του δεν μπορει να δωσει στον παικτη το αισθημα του αληθινου κοσμου οπως γινετε στο Zelda.To ιδιο και για τον ηχο του παιχνιδιου που μπορει στην ουσια να κυριαρχουν οι μαγικοι ηχοι της φυσης αλλα υπαρχουν και φανταστικα κομματια οπως στο Hyrule castle για παραδειγμα.

    Παμε τωρα σε αυτο που εχει σημασια και ειναι τα αρνητικα οπως λες της υποθεσης.To παιχνιδι για να δημιουργηθει στηθηκε η μεγαλυτερη ομαδα ανθρωπων στην ιστορια της Nintendo με τον αριθμο να φτανει τα 300 ατομα και τα 4 χρονια αναπτυξης οπως ειπε ο ιδιος ο Aonuma οποτε ακουγεται λιγο αστειο να λεμε για το γεγονος πως οι εχθροι που οπως λες ειναι ιδιοι απλα με αλλο χρωμα μπορει να φταιει πως δεν τους εφτασε ο χρονος η πως βαρεθηκαν και πως ολο αυτο ειναι προχειροτητα.Οι εχθροι φυσικα και δεν ειναι ιδιοι απλα με αλλο χρωμα γιαυτους τους λογους αλλα ολο αυτο εγινε εννοειται βαση σχεδιου.Για παραδειγμα τον ice wizzrobe,τον fire wizzrobe η τον electric wiizrobe και σε διαφορετικα μερη τους συνανταμε και διαφορετικη αντιπετωπιση χρειαζονται αλλα και μιλαμε για αλλου ειδους εχθρους ασχετα αν ανηκουν στην ιδια οικογενεια.Το ιδιο συμβαινει και με ολους τους εχθρους γενικοτερα που εχουν αλλο χρωμα και φυσικα αλλη ιδιοτητα και που δεν χρειαζεται να κατσω να τους αραδιασω ολους τωρα το παραδειγμα με τον wizzrobe αρκει.

    Για την τελικη μαχη τωρα αλλα και για τους κενταυρους (lynel) και εδω τα πραγματα ειναι πολυ απλα και δεν υπαρχει κατι το περιεργο.Εχθρους ποιο δυνατους ακομα και απο την τελικη μαχη εχουμε συναντησει και σε αλλα παιχνιδια οπως τα emerald weapon και Ruby weapon για παραδειγμα στο FF VII και αναφερω αυτο επειδη με το θυμησες στο review σου σε καποιο σημειο που το γραφεις και αυτοι οι εχθροι ειναι δυνατοτεροι απο ολες της μορφες του Sephiroth στο παιχνιδι κυριως το emerald weapon με το 1 Μυριο HP.Ετσι λοιπον και οι lynels οταν τους συνανταμε στο παιχνιδι και δεν ημαστε δυνατοι αυτο που θελουν να μας πουνε στην ουσια ειναι ”κοιτα να δυναμωσεις μαλακα γιατι αλλιως βρωμα η δουλεια” για παρακατω στο παιχνιδι.Ετσι λοιπον και η τελικη μαχη με τον Gannon που σε φανηκε οπως σε φανηκε γιατι ολο αυτο ειναι μια επιβραβευση για την δουλεια που εριξες στο παιχνιδι να δυναμωσεις τον παικτη σου τον εξοπλισμο κλπ ωστε να σε φανει ευκολη η τελικη μαχη.Γιαυτο αλωστε μπορεις να πας στο hyrule castle Οποτε θες αλλα για να καταφερεις να πλησιασεις η να μπεις η να πολεμησεις τον Gannon πρεπει να εισαι σωστα προετοιμασμενος γιαυτο λοιπον η ευκολη μαχη ειναι απλα και μονο επιβραβευση και οχι τιποτα αλλο περιεργο.Οσο για τον τερματισμο δεν ξερω τι περιμενες να δεις αλλα αν μετα την τελικη μαχη πριν το The End ενοεις που μιλανε ο Link με την Zelda με αυτη να φοραει ενα ασπρο φορεμα τοτε ξαναπαιξε το παιχνιδι γιατι μετα το The End υπαρχει και συνεχεια για κανα δυο λεπτα ομως για να το δεις αυτο πρεπει να κανεις καποια πραγματα μεσα στο παιχνιδι που δεν θα τα αναφερω για να μην κανω spoiler.

    Παμε λοιπον και στην αντοχη στο χρονο που εχει το παιχνιδι γιατι το Zelda breath of the wild εχει την μεγαλυτερη αντοχη στο χρονο απο καθε Zelda game και μιλαω για τα Ζelda παιχνιδια γιατι αυτα ειναι το θεμα μας και οχι καποιο αλλο παιχνιδι γιατι αν πιασω αλλο παιχνιδι και αναφερω πχ το Crono trigger Που επισης με το θυμησες στο review σου θα χαθει η μπαλα με τα 13 endings Που εχει.Απο ολα τα παιχνιδια Zelda ελαχιστα εχουν αντοχη στο χρονο και δεν μιλαω για καποιον που γουσταρει να τερματισει 20 φορες στα καπακια το Zelda II: The adventure of link επειδη του αρεσε πολυ η καποιο αλλο Zelda για παραδειγμα αλλα μιλαω για τα Zelda που οντως δεινουν το εναυσμα μετα τον τερματισμο να συνεχισουμε να παιζουμε και στην ουσια τα περισσοτερα η αντοχη στο χρονο που εχουν ειναι για να βρουμε πραγματα που δεν εχουμε βρει αυτη ειναι η ουσια τους.Ακομα και το ocarina of time για παραδειγμα το μοναδικο διαφορετικο που εδεινε αν μπορω να το πω ετσι ειναι η διαφορετικη σειρα των dungeons γιατι και η master quest δεν υπηρχε στο παιχνιδι αλλα την αποκτησαμε χρονια μετα οσοι μπορεσαμε με την αγορα του Zelda the wind waker για το Game Cube και την προσθεσαν μεσα στο παιχνιδι μονο το 2011 στο ocarina of time 3D για το 3DS.Kατι Skyward sword,twilight princess κλπ εχουν μηδενικη αντοχη στο χρονο ειδικα στο Skyward sword αλλα ολα μα ολα τα Zelda η κυρια αντοχη τους στο χρονο οπως ειπα ειναι να βρουμε οτι δεν βρηκαμε στον πρωτο μας τερματισμο με τον βασιλεια του ειδους να ειναι το breath of the wild.

    Φυσικα επειδη οι Gamers σημερα ειναι κλαιν μαιν και δεν θελουν κουραστουν υπαρχει παρα πολυς κοσμος που το Breath of the wild το τερματισε αγκαλια με το youtube και καθως επαιζε οπου ζοριζοταν εβλεπε τι επρεπε να κανει και παμε παρακατω οποτε για ολους αυτους που μπορει να βρηκαν με αυτο τον τροπο τα παντα στο πρωτο τους playthrough φυσικα και δεν υπαρχει αντοχη στο χρονο γιατι πολυ απλα δεν εμεινε και τιποτα να κανουν μετα την τελικη μαχη με τον gannon.

    Αν λοιπον δεν ανηκεις στην παραπανω κατηγορια των gamers και ανηκεις στην κατηγορια που ημαστε ολοι οι υπολοιποι που μαμηθηκαμε να βρουμε τα παντα μεσα στο παιχνιδι τοτε δεν επρεπε καν να γραφεις για την κακια Nintendo και τα φαουλ και σφαλματα που εκανε και τα 70 ευρω που κοστισε ενα παιχνιδι 200+++ ωρων την στιγμη που με αυτα τα λεφτα αντε λιγο πιο κατω εχουμε παιξει σαβουρες και σαβουρες που δεν φτανουν ουτε στο μικρο δαχτυλακι το συγκεκριμενο Zelda.Το Save πριν τον τερματισμο λοιπον ειναι σωτηριο γιατι προσωπικα δεν εχω δει ανθρωπο στο πρωτο playthrough να εχει βρει τα παντα μεσα στο παιχνιδι οποτε παμε παρακατω.

    120 Shrines να βγαλουμε.13 memories να βρουμε.76 side quests να ολοκληρωσουμε.900 korok seeds να βρουμε,Να βρουμε και να σκοτωσουμε τους 3 δρακους.Να βρουμε και να σκοτωσουμε ολα τα προαιρετικα bosses (Hinox,lynel,Talos,Molduga).Να βγαλουμε το Eventide island και τα Thyphlo Ruins.Να βρουμε και να καβαλησουμε τα διαφορα αλογα που υπαρχουν οπως τα giant horse,spotted horse και αλλα αλογα οπως και διαφορα αλλα ζωα οπως αρκουδες,ελαφια και lynels ακομα.Να βρουμε και να αποκτησουμε το Master sword ασχετα αν μπορουμε να νικησουμε τον gannon και χωρις αυτο.Να αγορασουμε σπιτι μεσα στο παιχνιδι.Να βγαλουμε τους λαβυρινθους σε Akkala,Hebra και Gerudo desert.Nα εξερευνησουμε ολο το Hyrule castle σπιθαμη προς σπιθαμη γιατι υπαρχουν πολλα πραγματα να βρουμε και κυριως την hylian shield.Nα ολοκληρωσουμε το Hyrule compendium.Nα βρουμε ολα τα κομματια απο της πανοπλιες και να τα ενδυναμωσουμε στο max.Nα παρουμε τα monster medals απο τον Kilton σκοτωνοντας Ηinox,talos κλπ αλλα και να βρουμε τους θησαυρους υπαρχουν διασκορπισμενοι σχεδον σε καθε σημειο του τεραστιου αυτου παιχνιδιου.

    Φυσικα δεν ξεχναω και τα dlc που δεν ειναι διορθωση σε σφαλμα απο μερους της Ν και ουτε ενα απλο Master mode αλλα αντιθετα με 20 ευρω αποκτουμε και τα δυο DLC και κυριως αλλες 20 ωρες παιχνιδου πανω κατω,το trial of sword των 45 δωματιων,το πολυ χρησιμο Hero’s path mode,το επισης πολυ χρησιμο travel medallion αλλα και την korok mask για να βρισκουμε πιο ευκολα τα korok seeds οταν βρισκομαστε κοντα σε καποιο αλλα και 8 κρυμμενα σεντουκια που περιεχουν στολες απο προηγουμενα zelda games.Aυτα στο πρωτο dlc γιατι στο δευτερο εχουμε νεο dungeon,νεα shrines,νεα quests,μπορουμε να βρουμε το κρυμμενο ancient bridle and saddle το οποιο δινει εξτρα δυνατοτητες στο αλογο οπως για παραδειγμα περισσοτερα σπιρουνια για την ταχυτητα.Επισης υπαρχουν και εδω κρυμμενα σεντουκια με στολες απο προηγουμενα zelda 9 αυτη την φορα αλλα και το καλυτερο που ειναι το Master cycle zero που στην ουσια ειναι μια μηχανη και πραγματικα ειναι και μαμω της φασης εστω και μετα απο χρονια που εχω βρει τα παντα στο παιχνιδι να μπαινω ετσι απλα για να κοβω βολτες στον κοσμο του με το XT 600 τον παπαγαλο που ειχα καποτε χαχαχαχαχαχαχαχα.

    Για να τελειωνω επειδη πολλα εγραψα ολα τα παραπανω θελουν δεκαδες ωρες για να ολοκληρωθουν και πρσωπικα την πρωτη φορα που νικησα τον gannon αντε το πολυ να ειχα βρει και να ειχα ολοκληρωσει τα μισα.Ολα τα υπολοιπα τα εκανα μετα τον πρωτο μου τερματισμο και με πηρε πανω απο 300 ωρες για να τα καταφερω 100%.Ετσι λοιπον το παιχνιδι δεν ειναι απλα μια οδυσσεια αλλα ειναι ενα επος μια απιστευτη περιπετεια που φυσικα και εχει την ιθακη της αλλα με την διαφορα πως η ουσια ειναι στο ταξιδι και στην περιπετεια και λιγοτερο στην ιθακη γιατι οπως και να το κανουμε η ιθακη χωρις το ταξιδι και την περιπετεια των δεκαδων/εκατονταδων ωρων θα ηταν απλα ενας ανουσιος τελικος προορισμος και τιποτα παραπανω.

    Σχολιάστε

Γράψτε απάντηση στο metalcandyman Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 Zf5b9R{D.