Backwards compatibility – απαραίτητη λειτουργία ή περιττή;

Πολύς ντόρος γίνεται τις τελευταίες μέρες για την λειτουργία backwards compatibility. Τι είναι όμως αυτή η λειτουργία, πότε την ξανά είδαμε και γιατί γίνεται ντόρος; BC είναι η δυνατότητα μίας κονσόλας τρέχουσας γενιάς να μπορεί να παίξει τίτλους της προηγούμενης ή των προηγούμενων γενεών.

Ξεκίνησε το 1986 με το Atari 7800 το οποίο είχε τη δυνατότητα να παίξει παιχνίδια του Atari 2600 με καλύτερο chip γραφικών αλλά ίδιο chip ήχου, συνεχίστηκε από την οικογένεια Gameboy της Nintendo, όπως και στα DS, 2DS, 3DS αλλά και από την Sony μέχρι το PS3, σύντομα στο PS5 και φυσικά η Microsoft με το XBOX 360 στο οποίο μπορούσαμε να παίξουμε 461 τίτλους του original XBOX έως σήμερα με το XBOX ONE που έχει πλήρη συμβατότητα με όλα τα προηγούμενα συστήματα και φυσικά την επόμενη κονσόλα της Series X/S που θα συνεχίσει την παράδοση.

Για να δούμε όμως αν όντως αυτό το χαρακτηριστικό είναι σημαντικό, πέρα από την προϊστορία που προφανώς δείχνει σε ένα βαθμό την αναγκαιότητα ύπαρξης αυτής της δυνατότητας, πρέπει να σκεφτούμε και τον σύγχρονο gamer που πλέον έχει να παίξει τίτλους με υπέρ ρεαλιστικά γραφικά και ήχο που ίσως δεν βίωσε ποτέ του μέχρι σήμερα. Το να βάλει κάποιος στο Playstation 5 να παίξει το πρώτο Silent Hill ή το πρώτο Crash Bandicoot το πιθανότερο είναι να ασχοληθεί για μισή ώρα και να το παρατήσει βγάζοντας μία ανάσα νοσταλγίας και λέγοντας “πω ρε φίλε, πώς τα παίζαμε αυτά τότε;”. Σίγουρα υπάρχουν και gamers όπως εγώ που θα παίξω ξανά και ξανά τίτλους με την ίδια όρεξη όπως τότε που είχαν κάτω από την τηλεόραση τους το Playstation 1. Δεν ξέρω όμως αν πλέον αυτοί οι gamers είμαστε αρκετοί για να ασχοληθούν οι εταιρίες με εμάς. Σίγουρα το να μπορεί η καινούρια μου κονσόλα, PS5 – XBOX Series X – Νintendo Switch 2 να παίζει τους τίτλους τουλάχιστον της προηγούμενης γενιάς, το θεωρώ απαραίτητο καθώς υπάρχουν τίτλοι που δεν πρόλαβαν να παιχτούν και φυσικά τίτλοι που θα ήθελα να μη λείπουν από την βιβλιοθήκη μου στην νέα γενιά.

Έτσι θεωρώ ότι τουλάχιστον στη νέα γενιά εκτός από την Microsoft που έχει το καλύτερο BC αυτή τη στιγμή, έτσι και η Sony θα μας καλύψει επιτρέποντας να παίξουμε τα παιχνίδια του PS4 στο PS5.

Υπάρχει όμως και ένας άλλος τύπος gamer που συνήθως για χάριν του εγωισμού μας τον αφήνουμε στην άκρη. Διαβάζω “εγώ δεν θέλω να παίξω τις παλιατζούρες”, “αν ήθελα να παίξω παιχνίδια του PS2 θα έβαζα να τα παίξω στο PS2” κτλ. Υπάρχει όμως και ο gamer που θέλει να καθαρίσει τις παλιές του κονσόλες, να μαζέψει τα καλώδια τους, να τις βάλει ευλαβικά στα κουτιά τους και να τις αποθηκεύσει, δίνοντας θέση στη νέα κονσόλα που του δίνει όμως τη δυνατότητα να γυρίσει πίσω στον χρόνο για να παίξει τα αγαπημένα του παιχνίδια χωρίς να ψάχνει τα παλιά του controllers, τα παλιά του scart καλώδια για μία τηλεόραση που δεν διαθέτει πλέον αυτή τη θύρα, ανά πάσα στιγμή. Πόσο όμορφα ήταν όταν στο PS2 έβαζες το cd-rom του Silent Hill και έπαιζες ξανά το παιχνίδι χωρίς να χρειάζεται να συνδέσεις το PS1! Πόσο όμορφο είναι τώρα στο XBOX που μπορείς να παίξεις από το πρώτο μέχρι το τελευταίο Halo και Forza χωρίς να χρειαστείς δεύτερη κονσόλα! Και όχι μόνο να τα παίξεις αλλά να τα δεις και πολύ βελτιωμένα σε σχέση με την αρχική του έκδοση, στην περίπτωση του XBOX One X.

Νιώθω ότι στην ανάγκη να υποστηρίξουμε την όποια απόφαση της SONY σαν τυφλά fanboys, ξαφνικά ισοπεδώνουμε μία λειτουργία που αν μας δίνονταν όχι μόνο θα την στηρίζαμε αλλά θα πανηγυρίζαμε κιόλας και ήδη θα είχαμε ξεθάψει τα παλιά μας παιχνίδια για να θυμηθούμε τις παιδικές μας στιγμές!

Είναι το BC μία δυνατότητα για να πουλήσει παραπάνω η νέα κονσόλα της κάθε εταιρίας; Και ναι και όχι. Ναι γιατί αυτόματα η βιβλιοθήκη τίτλων μεγαλώνει με το καλημέρα, όχι γιατί οι νέες κονσόλες κατά τη γνώμη μου επιβάλλεται να πωλούνται γιατί πρώτα από όλα αγκαλιάζουν τις νέες τεχνολογίες σε όλους τους τομείς, γραφικά – ήχο – χειριστήρια – συνολική εμπειρία και τελευταία για το αν μπορούν να αναπαράγουν του τίτλους των προηγούμενων ετών.

Mε τα επίσημα στοιχεία κάθε εταιρίας η Microsoft θα έχει full BC στη νέα της κονσόλα ενώ η SONY θα έχει BC μόνο με την προηγούμενη γενιά, δηλαδή με το PS4 αφήνοντας εκτός τα PS1, PS2, PS3 αρκετούς τίτλους των οποίων είδαμε να πωλούνται στο store της ως ψηφιακοί original ή remastered.

Εσείς τι λέτε; Θέλετε BC στην κονσόλα που θα επιλέξετε; Είναι κριτήριο αγοράς;

2 thoughts on “Backwards compatibility – απαραίτητη λειτουργία ή περιττή;

  • 01/09/2020 at 9:34 pm
    Permalink

    Πολύ ωραίο άρθρο Πάνο. Να προσθέσω κάτι που πίστεύω ξέχασες κυρίως γιατί δεν το έχεις βιώσει ακόμα επειδή δεν έχεις το X.
    Η Microsoft έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι όχι απλά θα μπορείς να παίξεις παλαιότερα παιχνίδια αλλά θα έχουν και μία ή περισσότερες από τις παρακάτω βελτιώσεις: αύξηση του framerate, αύξηση της ανάλυσης, προσθήκη ray-tracing και προσθήκη HDR. Προφανώς δε θα τα δούμε όλα ταυτόχρονα σε όλα τα παιχνίδια κι η λίστα με τις αναβαθμίσεις θα μεγαλώνει μήνα με το μήνα…
    Κι αν σε κάποιο αυτό ακούγεται φαμφάρα. Να τον ενημερώσω ότι όχι μόνο έχει δείξει πριν μήνες ως δείγμα την αναβάθμιση του gears 5 αλλά το κάνει ήδη εν μέρη από αυτή τη γενιά. Αρκεί να δει κανείς για παράδειγμα πως φαίνεται το Panzer Dragoon Orta σε xbox one x και 4k τηλεόραση. Μιλάμε για παιχνίδι 18 χρονών (και δεν είναι το μόνο). Α και η αναβάθμιση; Δωρεάν. Μάλιστα. Δωρεάν! Όχι να το ξαναπληρώνεις για remaster. Ντροπή στην MS που χαλάει την πιάτσα!

    Α και κάτι τελευταίο. Μόνο το πρώτο PS3 είχει υποστήριξη BC. Μετά εγκαταλήφθηκε καθώς κόστιζει ώστε να γίνει φθηνότερη η κονσόλα.

    Reply
  • 13/09/2020 at 3:47 pm
    Permalink

    Ναι είναι απαραίτητο. Και θα ήταν ακόμη καλύτερο αν έπαιζαν όλα τα παιχνίδια από όλες τις κονσόλες στην νέα κονσόλα. Δίνει περισσότερη πληθώρα επιλογών, μπορείς να παίξεις τίτλους που δεν έπαιξες τότε, και στην περίπτωση του Xbox αναβαθμίζει το παιχνίδι σε ανάλυση και ήχο. Τα ποιο παλιά παιχνίδια είναι δύσκολο να τρώνε αναβαθμίσεις αλλά καλό θα ήταν να υπάρχουν και αυτά στο πάρτι. Και όχι μόνο ψηφιακά εννοείτε… Και εννοείτε μην μας πουλάνε ένα remaster (παράδειγμα το Shenmue) για καινούριο παιχνίδι. Αν είναι να ξαναβγαίνουν παιχνίδια να βγαίνουν σε μοντέρνα γραφικά και όχι σε παλιά με απλή αναβάθμιση ανάλυσης…

    Υ.Γ) Το 2018 (αν δεν με απατά η μνήμη μου) σε ανακοίνωση της η Microsoft είχε πει ότι οι παίκτες ξόδεψαν 20 εκατομμύρια ώρες σε backwards compatibillity. Αυτό πιστεύω δείχνει ότι το θέλει και ο καταναλωτής…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *