Saturday, May 18, 2024
Modern Reviews

Elden Ring Retropolis Review

To Elden ring είναι ένα από τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια των τελευταίων ετών. Είναι το παιχνίδι που μου κράτησε συντροφιά τον τελευταίο ενάμιση μήνα. Ήταν ένα συναρπαστικό ταξίδι που μου προξένησε διάφορα συναισθήματα. Δεν θα το κρύψω ότι αρχικά τις πρώτες μέρες είχα ψιλοαπογοητευτεί. Λίγο η δυσκολία του να συνηθίσεις από την δομή ενός κλασσικού souls στην νέα open world δομή του παιχνιδιού, λίγο το Limgrave (πρώτη περιοχή του παιχνιδιού) που είναι αρκετά generic, είχα το συναίσθημα ότι το παιχνίδι είναι ένας generic open world αχταρμάς. Αυτό άλλαζε όσο προχωρούσα στο παιχνίδι. Από την Liurnia στο Caelid και από εκεί στο Volcano Manor και το Altus plateau. Συνεχώς ανέβαινε στην εκτίμησή μου. Τελικά μπορεί να θεωρώ ότι δεν φτάνει στο επίπεδο του Bloodborne, στο τέλος όμως στενοχωρήθηκα που τελείωσε και πλέον ανυπομονώ για το ng+.

Ξεκινώντας από τα τεχνικά, το αδύναμο σημείο του παιχνιδιού είναι τα γραφικά του. Ξεκάθαρα last gen γραφικά ίδια με το Sekiro και το Dark souls 3 του 2016. Και όσο όμορφα και να είναι και όσο καταπληκτικό και αν είναι το art direction δεν παύει το 2022 αυτά τα γραφικά πλέον να είναι παρωχημένα. Ειδικά έχοντας παίξει πολύ πρόσφατα το Demons souls remake, η διαφορά είναι τεράστια. Η μετάβαση από το ένα παιχνίδι στο άλλο σου προκαλεί ένα σοκ. Είναι επιβεβλημένη πλέον μια αλλαγή στη μηχανή γραφικών της From software. Κατά τα άλλα τα όποια θέματα υπήρχαν τις πρώτες 2-3 ημέρες διορθώθηκαν όλα πολύ γρήγορα και εγώ δεν συνάντησα κανένα τεχνικό πρόβλημα στο παιχνίδι.

Ο ήχος τώρα και οι μουσικές του παιχνιδιού είναι καλές, αλλά εκτός από τα τελευταία bosses δεν θεωρώ ότι φτάνουν τα επίπεδα του Bloodborne σε επικότητα. Ενώ ας πούμε στο μενού της εισαγωγής του παιχνιδιού έχει μια καταπληκτική επική μουσική και το ίδιο συμβαίνει και στα τελευταία 2-3 bosses, στο υπόλοιπο κομμάτι είναι πολύ πιο χλιαρή θα έλεγα.

Πάμε τώρα στο gameplay που είναι ο πυρήνας των souls παιχνιδιών. Στον πυρήνα του το παιχνίδι είναι μια συνέχεια των dark souls. Όλα θα σας φανούν πολύ γνώριμα απλά με αλλαγμένα ονόματα. Τα bonfires έγιναν sites of grace, τα estus flasks έγιναν flasks of sacred tears, τα δαχτυλίδια έχουν γίνει talismans και ούτω καθεξής. Ένας παίκτης που έχει παίξει όλα τα souls παιχνίδια θα αισθανθεί αμέσως πολύ οικεία στο παιχνίδι. Η μεγαλύτερη διαφορά που υπάρχει είναι το open world στοιχείο. Ο παίκτης προχωρώντας μαζεύει διάφορα κομμάτια του χάρτη μέχρι ως το τέλος να τον ανοίξει ολόκληρο. Το θέμα όμως είναι ότι η πυκνότητα του υλικού που υπάρχει στον χάρτη και το μέγεθός του είναι κάτι ασύλληπτο για ένα σχετικά μικρό studio όπως είναι η From software. Τους αξίζουν συγχαρητήρια πραγματικά για το πώς έφτιαξαν ένα τόσο τεράστιο παιχνίδι. Υπάρχουν ολόκληρες πόλεις οι οποίες βρίσκονται υπόγεια του χάρτη. Υπάρχουν περιοχές που χωρίς την βοήθεια ενός οδηγού μπορεί και να μην ανακαλύψετε ποτέ. Και εδώ βρίσκεται η κύρια διαφορά του παιχνιδιού από τα υπόλοιπα open world. Το παιχνίδι αφήνει τον παίκτη να εξερευνήσει και να ανακαλύψει μόνος του τα πάντα. Δεν υπάρχουν markers επάνω στον χάρτη που απλά πηγαίνεις εκεί πέρα και προχωράει το παιχνίδι όπως γίνεται σε όλα τα υπόλοιπα open world. Ο παίκτης έχει την απόλυτη ελευθερία να πάει σε όποιο σημείο θέλει και να εξερευνήσει μόνος του τα πάντα. Και οι λάτρεις αυτής της εξερεύνησης έχουν άπειρο υλικό μπροστά τους.

Σε αυτό το σημείο βέβαια έρχεται να κολλήσει και ένα αρνητικό στοιχείο που είναι χαρακτηριστικό των open world games και είναι η επαναληψιμότητα. Παρόλο που υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε εχθρούς και bosses, ταυτόχρονα υπάρχει και μεγάλη επαναληψιμότητα ειδικά στα mini bosses. Πχ θα συναντήσετε ένα mini boss σε δύο και τρεις και τέσσερεις παραλλαγές καθώς και δύο μαζί από αυτά. Κάτι βέβαια που σκεφτόμενος το μέγεθος και την τεράστια πυκνότητα του παιχνιδιού μοιάζει αναπόφευκτο αλλά δεν παύει να είναι ένα αρνητικό στοιχείο. Υπάρχουν επίσης διάσπαρτες στον χάρτη πολλές σπηλιές, κατακόμβες και τούνελ που παρόλη την διαφοροποίηση ως προς το είδος των εχθρών που υπάρχουν μέσα και του loot που μπορεί να βρει ο παίκτης, το setting τους είναι παρόμοιο. Διαφέρουν απλά λίγο στο πως θα προχωρήσεις (πχ κάποιες σπηλιές έχουν hidden walls μέσα ή σε κάποιες κατακόμβες θα βρεις την έξοδο μέσο κάποιου είδους παζλ).

Είναι πάντως γεγονός ότι τις καλύτερες περιοχές τις κρατάει το παιχνίδι για το τέλος. Η έστω από τα μισά και μετά. Περιοχές όπως πχ Leyndell Capital, Volcano Manor, Altus plateau, Farum Azula, Miquella’s Haligtree είναι από τις καλύτερες που θα συναντήσετε σε souls παιχνίδι. Και φυσικά τοποθεσίες όπως το Dominula village που μόνο σε παιχνίδι του Μιγιαζάκι θα μπορούσατε να δείτε.

Η μάχη του παιχνιδιού είναι καταπληκτική. Ότι καλύτερο υπάρχει σε hack n slash. Με την προσθήκη του άλματος και των ashes of war η φόρμουλα μάχης των Dark souls έχει απογειωθεί. Μπορείτε να πάτε και σε stealth καταστάσεις αν θέλετε, μπορείτε να πάτε σε range, σε melee γενικά ότι τραβάει η ψυχή του παίκτη στη μάχη θα το βρει. Υπάρχουν όλα τα κλασσικά όπλα των dark souls συν πολλά καινούργια και οι αναβαθμίσεις τους επίσης είναι πολύ απλές. Επίσης μπορείτε να επιλέξετε τον χαρακτήρα σας μέσα από μία μεγάλη ποικιλία builds. Και πάντα ανάλογα με το ποια στοιχεία του χαρακτήρα θα αναβαθμίσετε μπορείτε να κάνετε strength build, dexterity, arcane, bleed κλπ. Υπάρχουν πάμπολλες επιλογές και πάμπολλοι συνδυασμοί.

Σημαντική είναι επίσης η προσθήκη του Torrent, του αλόγου σας. Ο οποίος πέρα από την γρήγορη περιπλάνηση στον χάρτη μπορεί να σας φανεί χρήσιμος και σε κάποιες μάχες. Το τελευταίο νέο στοιχείο είναι τα summons. Μαζεύοντας διάφορα ashes μπορείτε να κάνετε summon έναν χαρακτήρα για να σας βοηθάει στις μάχες και στα boss fights. Το κορυφαίο φυσικά όπως θα γνωρίζετε ήδη όλοι είναι το Mimic tear αλλά υπάρχει γενικά μία πληθώρα από summons τα οποία αναβαθμίζονται και αυτά ως το +10.

Το μεγάλο ερώτημα όπως πάντα είναι το πόσο βατό είναι το παιχνίδι. Είναι το Elden ring το καταλληλότερο για να μπει ένας νέος παίκτης στον κόσμο των souls; Ξεκάθαρα θα πω πως ναι. Το Elden ring σε γενικές γραμμές και με την εξαίρεση 1-2 bosses δεν θα σας δυσκολέψει πολύ για να το τερματίσετε. Η προσθήκη δε των summons είναι κάτι που διευκολύνει πάρα πολύ την ζωή των παικτών όπως και των πολύ συχνών sites of grace και state of marika. Αν χάσετε σε κάποιο boss θα ξεκινήσετε αμέσως δίπλα από αυτό σε αντίθεση με τα παλαιότερα παιχνίδια που υπήρχε μια κάποια απόσταση να διανύσει ο παίκτης. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι είναι μια βόλτα στο πάρκο ή ότι δεν έχει challenge. Σε γενικές γραμμές όπως το θεωρώ πιο βατό από τα υπόλοιπα και ξεκάθαρα είναι ένα άνοιγμα της From software σε ένα πιο ευρύ κοινό.

Και τα boss fights; Τι γίνεται με τα boss fights; Σε γενικές γραμμές είναι πολύ καλά (να πούμε εδώ ότι τα βασικά boss fights είναι αυτά που έχουν trophy) αλλά και πάλι θα πω ότι είναι ένα κλικ πιο κάτω από αυτά του Bloodborne. Δεν υπάρχει αυτή η ατμόσφαιρα και η ιδιαιτερότητα που είχαν τα bosses του Bloodborne. Με εξαίρεση φυσικά την Malenia που την θεωρώ το καλύτερο boss όλων των souls παιχνιδιών με εκπληκτικό σχεδιασμό και γραφή. Το Elden beast πχ που είναι το τελικό boss του παιχνιδιού το λες και ανέμπνευστο για το επίπεδο του Μιγιαζάκι.

Φτάνοντας στο κλείσιμο, μεγάλος ντόρος έγινε και για το αν αξίζει το παιχνίδι τις τόσο υψηλές βαθμολογίες που πήρε. Η άποψη μου είναι ότι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς souls παραμένει το Bloodborne. Είναι δύσκολο η ατμόσφαιρα και το art style αυτού του παιχνιδιού να ξεπεραστεί εύκολα. Το Elden ring μου άρεσε πάρα πολύ, τόσο όσο μου άρεσε και το Dark souls 3 και το 1. Από το Sekiro το θεωρώ ασυζητητί καλύτερο. Το Demons souls remake μπορεί να έχει πολύ καλύτερα γραφικά αλλά πραγματικά σαν μέγεθος και διάρκεια δεν είναι ούτε το 1/10 του Elden ring. Προσωπικά μου πήρε 72 ώρες να τελειώσω το παιχνίδι φτάνοντας στο 175 level. Να πω εδώ ότι το παιχνίδι έχει τρία διαφορετικά endings. Και το κυριότερο είναι και αυτό που μετράει πάνω από όλα για μένα, ότι το Elden ring είναι ένα από τα παιχνίδια που μου έμειναν. Και το σκέφτομαι ακόμα στο μυαλό μου μετά τον τερματισμό του. Ο βαθμός που βάζω είναι 9,5/10

Μερικά tips

-Ξεκινώντας την αναβάθμιση του χαρακτήρα σας καλό θα ήταν να δώσετε μεγαλύτερη προτεραιότητα στο Vigor. Όσο πιο γρήγορα το πάτε πάνω από 40 τόσο πιο εύκολη θα γίνει η ζωή σας. Αντιθέτως δεν βρήκα ιδιαίτερο νόημα στο να πάει το endurance πάνω από 30. Στο 30 είναι πολύ καλά εκτός αν θέλετε να φορέσετε πάρα πολύ βαριές πανοπλίες.

-Η Malenia είναι πολύ αδύναμη στο bleed και ειδικά στο frost. Ένας συνδυασμός αυτών των δύο θα σας διευκολύνει πάρα πολύ στην αντιμετώπισή της.

-Το Elden beast αντιθέτως είναι πάρα πολύ ανθεκτικό στο bleed αλλά αδύναμο στο frost. Βάζοντας σε ένα όπλο ash of war με frost damage επίσης θα σας διευκολύνει πάρα πολύ.

-Καλό θα είναι μετά το Limgrave, την Liurnia και το Caelid να πάτε στις υπόγειες περιοχές του παιχνιδιού. Εκεί θα βρείτε πάρα πολλά υλικά αναβάθμισης τόσο των όπλων σας όσο και τον summons σας. Και εκεί θα βρείτε και το Mimic tear.

-Στις μάχες με δράκους προτιμήστε να είστε επάνω στο άλογο όπου αυτό επιτρέπεται. Προσωπικά επάνω στο άλογο με διευκόλυνε πολύ περισσότερο η μάχη μαζί τους.

 

Στράτος Κοντεκάκης

Στο παρακάτω Link μπορείτε να διαβάσετε τις απόψεις των Ρετροπολιτών για το Elden Ring

Το απόλυτο multi review του Elden Ring