Wednesday, May 22, 2024
Retro Reviews

Lufia II: Rise of the Sinistrals – Retro review by Niotheripper Ioakeimidis

Lufia II: Rise of the Sinistrals (ή σκέτο Lufia στην Ευρώπη) στο Super Nintendo για τους retro jrpgakides. (παίζεται και σήμερα λόγω των καλών puzzle based dungeons, η ιστορία είναι τυπική δε)
Το παιχνίδι αν και δεύτερο, αποτελεί prequel του πρώτου Lufia που δεν κυκλοφόρησε εδώ στην Ευρώπη. Το Lufia II λοιπόν εξιστορεί το πώς οι Sinistrals εμφανίστηκαν στον κόσμο και πως εξελίχθηκαν οι μάχες με αυτούς ενενήντα-εννιά χρόνια πρίν!

Ο Maxim, είναι ένας χαρισματικός ξιφομάχος από την πόλη του Elcid, που δεν γνωρίζει πως εξελίχθηκε σε αυτό το σημείο αλλά ούτε και το παιχνίδι σου αποκαλύπτει. Όταν όμως φτάνουν στη Lufia υπεράνθρωποι κατακτητές, με ηγέτη τον Daos, τον Sinistral του Φόβου, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει αυτές του τις ικανότητες για να σώσει τον κόσμο. Ένα καστ μοναδικών χαρακτήρων συμπληρώνει τον ήρωα σε αυτήν την top-down αναζήτηση, από την παιδική φίλη του Tia η οποία τρέφει και ένα ρομαντικό ενδιαφέρον για τον ίδιο, τον Guy έναν περιπλανώμενο πολεμιστή που συμπληρώνει την ομάδα αφότου ο Maxim έσωσε την αδερφή του, τον Dekar έναν πολύ δυνατό σωματοφύλακα του Πρίγκιπα Alex από το Βασίλειο του Bound, τον Lexis, έναν φοβερό εφευρέτη, τον Arty, έναν Elf Τοξότη καθώς και τέλος την Selan, την αρχηγό του στρατού του Parcelyte που γίνεται και γυναίκα του ήρωα κάπου στη μέση του παιχνιδιού. Οι αλληλεπιδράσεις των χαρακτήρων είναι ένα μεγάλου ατού του παιχνιδιού έναντι άλλων αντίστοιχων, σε μια κατά τα άλλα παραδοσιακή ιστορία, όπως για παράδειγμα αυτή η φιλική αντιπαλότητα που αναπτύσσει ο Dekar με τον Guy.

Οι μάχες είναι turn-based, με τον παίκτη να επιλέγει να επιτεθεί, να πραγματοποιήσει ξόρκια, να χρησιμοποιήσει αντικείμενα, να ενεργοποιήσει δυνάμεις των αντικειμένων για να αμυνθεί απέναντι σε μυθολογικά πλάσματα, ζώα, πολεμιστές και πολλούς άλλους όμορφα σχεδιασμένους εχθρούς. Πολύ σημαντική προσθήκη στο gameplay είναι και οι ειδικές ικανότητες IP Skills που οι μετρητές τους «γεμίζουν» από τις επιθέσεις των εχθρών. Αυτά τα IP Skills προστίθενται σε Όπλα, Πανοπλίες και λοιπό εξοπλισμό πράγμα που προσθέτει ένα στρατηγικό στοιχείο στο build σου κάθε φορά.
Κατά την είσοδο σου σε ένα Dungeon, όλα τα τέρατα εμφανίζονται στον χάρτη και μπορούν να αποφευχθούν εφόσον ο παίκτης το επιθυμεί. Πραγματικά πόσα λίγα JRPG παιχνίδια επιτρέπουν αυτό? Είναι τρομερά εκνευριστικό κατά τη διαδικασία της εξερεύνησης καθώς λύνεις puzzles (και το παιχνίδι επικεντρώνεται σε Zelda-style puzzles) ή ψάχνεις θησαυρούς να αντιμετωπίζεις random ανούσιους εχθρούς. Μέσα σε ένα Dungeon όπως και στο Zelda μπορείς να χρησιμοποιήσεις ειδικά αντικείμενα όπως βέλη, βόμβες, άγκιστρο που θα φέρουν σε πέρας την εξερεύνηση στο μπουντρούμι. Random encounters συμβαίνουν μόνο στο world map ώστε να μπορείς να κάνεις περεταίρω grind και να μην παραπονιέσαι ότι θα χαλάσει η true jrpgιλα. Να σημειωθεί επίσης ότι εκτός από τους ανωτέρω χαρακτήρες που μπορείς να έχεις στο party σου, υπάρχουν κρυμμένα Capsule Monsters με θεματολογία των στοιχείων της φύσης (πχ Νερό, Φωτιά κτλ) που ανεβαίνουν και αυτά levels μέσω αντικειμένων που θα τους φοράς και μπορούν να πολεμούν δίπλα σου με καθοδήγηση όμως από την AI του παιχνιδιού (εμφανές οι επιρροές εδώ από το αντίστοιχο capture mechanic στο Dragon Quest)

Τέλος υπάρχουν σημαντικά side-quest που ως περισσότερο δυτικός RPG’ακιας τα απόλαυσα. Εκτός του χαβαλέ που μπορεί να προσφέρει η δοκιμασία της τύχης σου σε παιχνίδια καζίνο, παίζοντας Μπλακ Τζάκ, Ποκερ, Μπίνγκο κα. μπορείς να μπεις στο Ancient Cave, ένα randomly generated Dungeon από αποτελείται από ενενήντα-εννιά ορόφους το οποίο θα εντοπίσεις στη πόλη Gruberick. Σε αυτό το σπήλαιο λοιπόν, κάθε φορά που ο παίκτης μπαίνει δημιουργείται μια νέα διάταξη χώρων όπως ακριβώς συμβαίνει και σε ένα roguelike παιχνίδι καθώς και μηδενίζονται όλοι οι πόντοι εμπειρίας και αφαιρείται όλος ο εξοπλισμός και τα αντικείμενα. Για να βγεις από αυτό το σπήλαιο είτε πρέπει να πεθάνεις μέσα σε αυτό, είτε να φτάσεις το κατώτερο και τελικό επίπεδο, είτε να βρεις ένα ειδικό αντικείμενο, το περίφημο «providence». Μέσα στο σπήλαιο καθώς κάνεις progress θα βρίσκεις αντικείμενα είτε από μπλέ σεντούκια είτε από κόκκινα. Τα κόκκινα αντικείμενα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο εντός του σπηλαίου αυτού ενώ τα μπλε αντικείμενα μπορούν να χρησιμοποιούνται και εκτός, στο υπόλοιπο παιχνίδι. Επίσης αντικείμενα που βρίσκονται στα μπλε σεντούκια μπορούν να «πέσουν» και από τέρατα εκτός, συνεπώς μπορείς να τα φέρεις και μέσα στο Ancient Cave χωρίς να χαθούν.
Το παιχνίδι έβγαλε ένα Remake στο DS για αυτούς που βαριούνται τα Turn-Based RPG και το παιχνίδι μετασχηματίστηκε σε ένα Action RPG.