Η Retropolis στην Gamescom 2023
“Μια Ημέρα στην Gamescom: Προσωπικές Εντυπώσεις και Συναντήσεις”
Η Gamescom αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές εκθέσεις παιχνιδιών παγκοσμίως, λαμβάνοντας χώρα κάθε χρόνο στην πόλη της Κολωνίας, στη Γερμανία. Πρόκειται για μία εξαιρετική συγκέντρωση εκδοτών παιχνιδιών, προγραμματιστών, gamers και επαγγελματιών της βιομηχανίας, προσφέροντας μια μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψουμε πρώτοι τις νέες τάσεις και καινοτομίες στον κόσμο των παιχνιδιών.
Κατά τη διάρκεια της Gamescom, οι εταιρείες παρουσιάζουν τα τελευταία τους προϊόντα, ανακοινώνουν νέα παιχνίδια και προσφέρουν demos για το κοινό. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν αυτά τα παιχνίδια, να συναντήσουν τους προγραμματιστές και τους δημιουργούς τους, και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και διαγωνισμούς που σχετίζονται με τον κόσμο του gaming.
Η ατμόσφαιρα στη Gamescom είναι φορτισμένη με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον. Επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη συγκεντρώνονται για να μοιραστούν το κοινό πάθος τους για τα παιχνίδια, να συναντήσουν αγαπημένους games designers και streamers, και να ζήσουν μια αξέχαστη εμπειρία που αφορά τον κόσμο της ψυχαγωγίας.
Πέρα από τα παιχνίδια και τις εκθέσεις, η Gamescom συνήθως προσφέρει μια ποικιλία άλλων αξιοθέατων και δραστηριοτήτων για τους επισκέπτες. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν:
- Cosplay: Πολλοί επισκέπτες στην Gamescom φορούν cosplay κοστούμια που απεικονίζουν αγαπημένους χαρακτήρες από βιντεοπαιχνίδια, ταινίες και άλλα. Υπάρχουν συχνά διαγωνισμοί cosplay, καθώς και περιοχές όπου οι επισκέπτες μπορούν να φωτογραφηθούν. Για παράδειγμα, υπήρχε ένα σκηνικό από το Witcher, όπου οι επισκέπτες μπορούσαν να τραβήξουν φωτογραφίες δίπλα στον Geralt και την Yennefer, δημιουργώντας μια διαδραστική εμπειρία.
- Συναντήσεις με Streamers και YouTubers: Πολλοί δημοφιλείς streamers και YouTubers στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών συμμετέχουν στη Gamescom. Οι επισκέπτες μπορούν να συναντήσουν τους αγαπημένους τους δημιουργούς και να συζητήσουν μαζί τους.
- Δραστηριότητες eSports: Υπάρχουν συχνά τουρνουά eSports όπου επαγγελματίες και ερασιτέχνες παίκτες ανταγωνίζονται σε διάφορα παιχνίδια. Οι επισκέπτες μπορούν να παρακολουθήσουν τις αγώνες και να αισθανθούν τον αγωνιστικό παλμό του eSports.
- Εκθέσεις τέχνης και συλλεκτικά αντικείμενα: Κάποιες εκθέσεις παρουσιάζουν τέχνη που είναι εμπνευσμένη από τα παιχνίδια, καθώς και συλλεκτικά αντικείμενα (merchandise) που συνδέονται με τη gaming κουλτούρα.
- Επίσης, περιλαμβάνει και φυσικές δραστηριότητες όπως πάρκουρ, lasergame, περιοχή με “lego” και μεγάλες δημιουργίες που αντανακλούν τον κόσμο του gaming.
Αυτές είναι μερικές από τις δραστηριότητες και αξιοθέατα που μπορείτε να αντικρύσετε στην Gamescom. Η εκδήλωση δημιουργεί μια δυναμική και πολυδιάστατη εμπειρία για όλους τους λάτρεις του gaming.
Βρέθηκα στην Gamescom την Πέμπτη 24 Αυγούστου 2023, στις 8:20 π.μ. Παρόλο που η είσοδος για τους ιδιώτες επισκέπτες ήταν προγραμματισμένη για τις 10:00 π.μ. και για τους δημοσιογράφους ξεκινούσε στις 9:00 π.μ., ήμουν εκεί εγκαίρως. Εισήλθα από τη νότια πύλη, η οποία προσέφερε γρήγορη πρόσβαση προς την Αίθουσα 8, όπου βρισκόταν το περίπτερο του Xbox. Η παρουσία του Xbox στη Gamescom αναδεικνύει τη σημασία που δίνει η εταιρεία στην αλληλεπίδραση με την gaming κοινότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενδιαφέρον παρουσίασε επίσης το στούντιο της IGN (Imagine Games Network), μία από τις μεγαλύτερες και πιο αναγνωρίσιμες ιστοσελίδες για βιντεοπαιχνίδια και ψυχαγωγία.
Η συμμετοχή του Xbox ως σημαντικού εκθέτη στην Gamescom ειναι εμφανής. Η πρώτη στάση μου ήταν στο παιχνίδι “Starfield”, όπου βρέθηκα στις 10:05 π.μ. Το “Starfield” αποτελεί την πρώτη νέα δημιουργία (Intellectual Property) της Bethesda Game Studios μετά από 25 χρόνια. Η εταιρεία είναι γνωστή για τις επιτυχημένες σειρές παιχνιδιών όπως τα “The Elder Scrolls” και “Fallout”.
Είδαμε τον πρόλογο, την εισαγωγή του παιχνιδιού με το όνομα “One Small Step”, μια ωραία νύξη στην NASA, διάρκειας 15 έως 20 λεπτών. Φαίνεται ότι ήταν μια μεγάλη αποστολή συμπυκνωμένη. Υπήρχε μετάβαση μεταξύ σκηνών και επιτάχυνση τών σκηνών. Ήταν έξυπνο να την παρουσιάσουν σε ένα τόσο μεγάλο και καλά διαμορφωμένο αμφιθέατρο, με χωρητικότητα για 300 άτομα. Η μουσική και οι εντυπωσιακές εικόνες ήταν εξαιρετικές, και αυτό που είδαμε μας έδειξε ότι υπάρχει μεγάλη ποικιλία στο παιχνίδι. Ο συνδυασμός του ενδιαφέροντος κόσμου, των διαλόγων με χιούμορ και των διαφορετικών πτυχών του παιχνιδιού (εξερεύνηση, μάχες, διάστημα κ.λπ.) φαίνεται ότι δημιουργεί μια πολύ ελκυστική εμπειρία για τους παίκτες. Επίσης είχαμε και μία live ανακοίνωση από τον Steve Meister για την σειρά και trailer peak για το Fallout της Amazon Prime.
Η δεύτερη στάση μου ήταν στην SEGA. Like a Dragon Gaiden: Ο Άνθρωπος που Διέγραψε το Όνομά Του. Η ώρα είναι 11:05 και περίμενα περίπου 1:20 λεπτά.” Ο Kazuma Kiryu μπορεί να έκανε ψεύτικο τον θάνατό του και να αποσύρθηκε ήσυχα από μια ζωή γεμάτη μάχες στους δρόμους, αλλά ένας εμβληματικός χαρακτήρας όπως αυτός δεν θα μείνει ποτέ ανενεργός για πολύ καιρό. Με το “Yakuza: Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name” ο ήρωας μας κλήθηκε για μια τελευταία απλή αποστολή. Όλοι όμως γνωρίζουμε πόσο καλά συνήθως πηγαίνουν οι απλές αποστολές.
Yakuza: Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name”: το κλασικό στύλ Yakuza, όπου κυριαρχούν οι δυνατές γροθιές και ξυλοδαρμοί. Ο χρόνος που πέρασα στο Castle ήταν διασκεδαστικός, χωρίς αμφιβολία, αλλά με έκανε να θέλω περισσότερα, και αυτό ήταν θετικό. Ειναι ανάμιξη Yakuza με Spiderman λόγω τα gadgets που έχεις. Με έκανε να ανυπομονώ για τον κύριο κλοιό της ιστορίας, ιδιαίτερα αφού παρακολούθησα το δράμα να ξετυλίγεται στο trailer που η Sega έχει ήδη δημοσιεύσει. Μου έκανε εντύπωση ότι ο κύριος παραγωγός Hiroyuki Sakamoto ήταν στο booth μαζί μας.
Αισθάνθηκα απογοήτευση που δεν είχα την ευκαιρία να παίξω παιχνίδια όπως το Cyberpunk:Phantom Liberty, Lord of the Fallen και το Stalker 2, Forza Motosport που βρίσκονταν στο ίδιο εκθεσιακό περίπτερο. Αυτός ήταν και ο λόγος που αποφάσισα να αλλάξω την προσέγγισή μου. Κάθε φορά που έβλεπα μια σχετικά μικρότερη ουρά, επέλεγα να περιμένω εκεί. Αν είχα επιλέξει να περιμένω για κάθε παιχνίδι που ήθελα, θα χρειαζόταν περίπου 4 ώρες για το καθένα.
Τρίτη στάση, “Immortals of Avium”. Περίμενα μόλις 15 λεπτά.
Immortals of Avium ένα παιχνίδι πρώτου προσώπου με μια πινελιά πρωτοτυπίας. Είναι ένας κόσμος όπου η μαγεία είναι πανταχού παρούσα και η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε υψηλό βαθμό για πολεμικές κοινωνίες που ζουν ακόμα με μεσαιωνικά επηρεασμένο τρόπο ζωής. Είναι μια ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση. Παίζουμε ως ο Jack, ο οποίος σε ένα στιγμιαίο στρες στην αρχική φάση της ιστορίας αποκαλύπτεται απότομα ότι διαθέτει τη δύναμη ενός τριάρχη, μιας εξαιρετικά σπάνιας προσωπικότητας που μπορεί να χειριστεί τις τρεις μορφές μαγείας του κόσμου του Avium ταυτόχρονα. Πολιτική και ιδεολογίες, παίζουν κάποιο ρόλο.
Η ώρα έχει πάει 13:00. Τέταρτη στάση “Enotria: The Last Song” που ανήκει στην κατηγορία Soulslike. Το παιχνίδι που βρίσκεται υπό ανάπτυξη από το ιταλοαρμενικό στούντιο Jyamma Games στοχεύει να δημιουργήσει, με τα λόγια τους, ένα καλοκαιρινό soulslike, με φωτεινά χρώματα και ηλιόλουστα τοπία που βασίζονται στο ιταλικό λαϊκό παραμύθι. Η εταιρεία απαρτίζεται από πρώην υπαλλήλους της CD Projekt Red που εργάστηκαν στο “Cyberpunk 2077” και το “Witcher 3: Wild Hunt”. Εκεί ήταν και ο games designer Roberto Pavan. Πολύ θετικό ότι ζητούσαν feedback, έχει επιρροές από Assassins creed στα μενού και ιδιαίτερα στο inventory και στο skills tree αλλα παραμένει ένα soul. Το παιχνίδι φαινόταν οτι ήταν early access.
Επόμενη στάση Mortal Kombat 1. Το Mortal Kombat 1 ειχε παρουσία σε δύο αίθουσες στην Gamescom 2023. Μία από αυτές ήταν η Αίθουσα 6, που ήταν ή εντυπωσιακή παρουσία κι η οποία κυριαρχούταν από πολλά booth της Bandai Namco για το Tekken 8, Naruto, και άλλα. Εγώ είμαι ακόμα στην Αίθουσα 8, η οποία είχε μια διακριτική παρουσία το Mortal Kombat 1. . Η αναμονή μου διήρκεσε μόλις 15 λεπτά, και ενώ η πλειονότητα των επισκεπτών προτιμούσε ή έβρισκε στον δρόμο της την Αίθουσα 6, όπου βρίσκονταν η παρουσίαση του Tekken και του Mortal Kombat 1 η μία απέναντί από την άλλη. Για να γίνει πιο κατανοητό, είχα αποφασίσει να ξεκινήσω την περιήγησή μου από το τέλος της έκθεσης και να προχωρήσω προς την αρχή. Σε αντίθεση, οι περισσότεροι επισκέπτες προτίμησαν να ξεκινήσουν από την αρχή της Αίθουσας 2 και 3, καθώς αυτές ήταν πιο εύκολα προσβάσιμες από τα τράμ και τα τρένα.
Δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω κάποια απόσπασμα από την ιστορία του παιχνιδιού. Οι επιλογές μου σε χαρακτήρες ήταν περιορισμένες, και επέλεξα τον Sub-Zero ως κύριο χαρακτήρα και την Sonia ως βοηθητικό. Για όσους είχαν παίξει την έκδοση 11 του παιχνιδιού, δεν θα υπήρχαν ιδιαίτερες εκπλήξεις στο gameplay. Ήθελα προφανώς να δοκιμάσω το campaign mode, αλλά δυστυχώς αυτή η ευκαιρία μου αφαιρέθηκε. Επαιξα το Challenge. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, κατάφερα να εκτελέσω την κίνηση “Fatality”, μια από τις εμβληματικές κινήσεις του παιχνιδιού. Είχα επίσης την ανυποχώρητη επιθυμία να δοκιμάσω την κίνηση “Barbarity”, αλλά λόγω περιορισμένου χρόνου, κατάφερα να εκτελέσω μόνο μία κλωτσιά προτού ο χρόνος λήξει.
Η ώρα έχει φτάσει στις 14:15 και έχω αποχωρήσει από την αίθουσα 8. Αναζητώ μια ουρά με ανεκτικό χρόνο αναμονής, με τελικό αποτέλεσμα να βρίσκομαι στην αίθουσα 6. Εκεί, έχω την ευκαιρία να απολαύσω το “Granblue Fantasy Relink”. Αυτό που με ευχάριστα εκπλήσσει είναι ότι μου εξηγούν τους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Το “Granblue Fantasy Relink” βασίζεται στη δημοφιλή σειρά “Granblue”, η οποία περιλαμβάνει anime, και πολλά άλλα. Προσωπικά, δεν είχα γνώση γι’ αυτή τη σειρά και ήμουν ανοικτός στις εκπλήξεις. Το “Granblue” το είχα ακούσει από τη σειρά/ταινία/anime “One Piece”. Έτσι, το παιχνίδι μεταφέρει μια εντελώς νέα ιστορία, ανεξάρτητη από τα προηγούμενα παιχνίδια, προσφέροντας μια ιδανική αφετηρία για νέους παίκτες, ενώ παράλληλα αποτελεί φόρο τιμής στο σύμπαν του “Granblue”, με πλούσιες αναφορές και στοιχεία που θα ενθουσιάσουν τους οπαδούς της σειράς. Στο demo του Granblue Fantasy Relink, είχα πρόσβαση σε επτά διαφορετικούς χαρακτήρες. Έχει μια περισσότερο γραμμική δομή με μονοπάτια που οδηγούσαν σε αντιπαραθέσεις με εχθρούς, καταλήγοντας σε μια αναμέτρηση με ένα boss στο τέλος. Εάν κατάφερνες να νικήσεις το boss εντός ενός μυστικού χρονικού περιθωρίου, τότε μπορούσες να ενεργοποιήσεις ένα δεύτερο boss να εμφανιστεί. Πέρασαμε πολύ καλά παίζοντας το. Είχε μια απλή, αλλά καλά δομημένη προσέγγιση στη μάχη, απίστευτη μουσική και εξαιρετικά οπτικά εφέ. Είναι ένα action RPG που αναπτύσσεται από την PSY Games και εμένα με κέρδισε. Δεν είχα εμπειρία με τέτοια παιχνίδια.
Τελευταία εμπειρία της ημέρας το Warhammer 40K Rogue Trader. Πραγματικά είναι παράξενο που παρά τα σχεδόν 30 χρόνια των παιχνιδιών Warhammer, δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω ούτε ένα από αυτά, ούτε καν το επιτραπέζιο παιχνίδι. Με το Warhammer 40K Rogue Trader, επιτέλους, είχα την ευκαιρία να ανακαλύψω το σύστημα μάχης του, τις πλούσιες επιλογές διαλόγου και τον έλεγχο των κοινωνικών δεξιοτήτων. Αν και βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και η έκδοση που έπαιξα ήταν υποδειγματική, ενδιαφέρομαι ιδιαίτερα να παρακολουθήσω την πορεία του παιχνιδιού. Αποδίδεται έμφαση σε έναν κόσμο γεμάτο λεπτομέρειες, ενδιαφέροντα χάρτες, στρατηγικές μάχες και βαθιά συναισθήματα. Το παιχνίδι έχει πολύ διάβασμα και θα ήθελα πού και πού ενα voice over για να με ξεκουράσει.
Συνοψίζοντας, η εμπειρία μου στην Gamescom φέτος ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω πρώτος πολλά αναμενόμενα παιχνίδια, να συναντήσω άλλους gamers με παρόμοια ενδιαφέροντα και να νιώσω τον παλμό της βιομηχανίας των παιχνιδιών. Τι θα αλλαζα για του χρόνου; Αμα γινόταν να μπορούσα να μείνω παραπάνω. Έτσι για του χρόνου έχω ήδη κλείσει ένα δωμάτιο για τρεις ημερες. Να μιλήσω με τους developers. Δέν ήξερα ότι τόσα μεγάλα ονόματα στόν κόσμο του gaming βρίσκονται στα booth μαζί μας. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Η καλή οργάνωση ειναι σημαντική με ένα σκαμνί να αποδεικνύεται χρήσιμο. Απαραιτήτως υπομονή. Όσοι έχουν πάει στην ΔΕΘ θα εχουν καταλάβει. Παρ’ όλα αυτά, πάντα υπάρχει η πιθανότητα απρόβλεπτων γεγονότων. Αντί να απογοητευόμαστε, μπορούμε να αντιληφθούμε την ευκαιρία που ανοίγεται μπροστά μας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η εμπειρία μου στη Gamescom αποκτά ανεκτίμητη αξία . Η ενέργεια και η δημιουργικότητα που διαπνέουν την εκδήλωση είναι πραγματικά μοναδικές, και ανυπομονώ να ζήσω ξανά αυτήν την εμπειρία του χρόνου. Η Gamescom αποτελεί μία πύλη προς τον συναρπαστικό κόσμο των παιχνιδιών και της τεχνολογίας, που μας επιτρέπει να ενωθούμε με ομοίους μας και να ανακαλύψουμε το μέλλον του gaming.
Από την Κολωνία και την Gamescom 2023 για την Retropolis, Σταύρος Ιπεκτσίδης