Η αρχή του τέλους; | Tango Gameworks
Μία ακόμη δυσάρεστη είδηση από τη πλευρά της Microsoft και του ΧΒΟΧ. Η MS κλείνει τη Tango Gameworks όπως διαβάσαμε παντού την Τρίτη 7 Απριλίου. Ας το δούμε όμως λίγο διαφορετικά. Αρχικά κλέινει ένα Ιαπωνικό στούντιο τη στιγμή που υποτίθεται θέλουν να κάνουν άνοιγμα στο Ιαπωνικό κοινό. Ίσως να τους έρχεται φθηνότερα να μπαίνουν ιαπωνικά παιχνίδια κράχτες στο gamepass απο το να δημιουργούν δικά τους αμφιβόλου επιτυχίας. Έτσι όμως χάνεις έστω και ένα μικρό ποσοστό παιχνιδιών που θα μπορούσαν να σου δώσουν μία ταυτότητα. Ανάλογα είχαμε δει το κλείσιμο των Japan Studios από τη SONY. Τελικά μήπως τα ιαπωνικά παιχνίδια που κάνουν επιτυχία είναι ελάχιστα και τα έχουμε γιγαντώσει μόνο στη σκέψη μας;
Από την άλλη είναι αρνητικό για την εικόνα της MS να υπάρχουν δηλώσεις του Spencer για το στούντιο οι οποίες ανατρέπονται 3 χρονιά μετά.
“I’m ready to go to Tokyo, to go see Tango [Gameworks], a studio which I have such respect for [and] the history of the creations there. I’ve talked for a long time about our desire to have more of a first-party presence in Japan. This is a great step there. Thinking about the map of where these teams are, and talking about all the games they’re working on… I can’t wait to speak to the Tango team and get to know them.”
Είναι απο τις περιπτώσεις του καλύτερα να μασάς, παρά να μιλάς. Ας δούμε λίγο τα παιχνίδια. Όχι αναλυτικά αλλά ας πιάσουμε τα πρόσφατα. Tokyo Ghostwire, το παιχνίδι κέρδισε το κοινό που ασχολήθηκε μαζί του τόσο στο PS5 όπου ήταν αποκλειστικό για ένα χρόνο, όσο και στο XBOX. Δεν ήταν όμως τόσο μεγάλη η επιτυχία του ώστε να μιλάμε για must have τίτλο. Από την άλλη θυμόμαστε όλοι το Hi-Fi Rush. Ένα παιχνίδι ρυθμού που δόθηκε στους κατόχους Gamepass ως shadow drop και σχεδόν στιγμιαία όλοι πάτησαν download για να δουν τι είναι αυτό το μέχρι πρότεινος αποκλειστικό παιχνίδι από το στούντιο του θρυλικού Shinji Mikami γνωστός κυρίως για τη δημιουργία των Resident Evil και The Evil Within. Το παιχνίδι διαβάσαμε ότι έκανε επιτυχία. Στο μερίδιο της επιτυχίας ήταν και τα συνολικά downloads. Θα με συγχωρέσετε αλλά αν μετράμε έτσι την επιτυχία, δηλαδή με το ας κατεβάσουμε το παιχνίδι να το δούμε μιας που είναι και μικρό σε μέγεθος, τότε σε λίγο θα αρχίσουμε να μετράμε και τις προβολές στο youtube. Η επιτυχία μετριέται καλώς η κακώς με νούμερα. Πόσες πωλήσεις έκανε στο XBOX και πλέον και στο PS5; Πόσο ήταν το ποσοστό ολοκλήρωσης του τίτλου από όσους το έπαιξαν είτε με συνδρομή είτε χωρίς; Πόσοι στρίμαραν το παιχνίδι; Όλα αυτά καθορίζουν την επιτυχία. Και αν αυτά τα νούμερα δεν ήταν ικανοποιητικά για κανένα πρόσφατο παιχνίδι του στούντιο, τότε το τέλος ήταν κάτι παραπάνω από βέβαιο.
Ο Mikami διάβασα ότι ουσιαστικά ήθελε να φύγει από τότε που δημιούργησε το στούντιο και έμεινε λόγω της εξαγοράς για να βοηθήσει. Βαρέθηκε να δημιουργεί horror τίτλους όπως δήλωσε; Ήθελε να κάνει ένα διάλλειμα ; Δεν μας νοιάζει είναι η αλήθεια. Οταν ανήκεις στην MS με τα άπειρα χρήματα και δεν βρίσκει τρόπο να σου αλλάξει γνώμη και να σου δώσει κίνητρο να γίνεις ξανά δημιουργικός, υπάρχει πρόβλημα. Δεν πιάνω καν το Redfall της Arcane Austin που κυκλοφόρησε ενώ δεν ήταν έτοιμο και με λάθος προσανατολισμό σαν παιχνίδι.
Η MS αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι τα χρήματα μπορεί να σε κάνουν δυνατό αλλά όχι πάντα ικανό. Δεν ξέρω αν μπορεί να αναστρέψει όλο αυτό το αρνητικό κλίμα γύρω από το XBOX αλλά δυστυχώς κάνει πραγματικά ότι μπορεί για να μη το κάνει. Αν ήμουν συνωμοσιολόγος θα σκεφτόμουν ότι το κάνει επίτηδες για να πάει full publisher και να αφήσει το XBOX ως console brand. Ή μήπως είμαι;