Δευτέρα, 10 Μαρτίου, 2025
Modern Reviews

Avowed – Multi Review

Το Avowed είναι ένα παιχνίδι ρόλων φαντασίας που αναπτύχθηκε από την Obsidian Entertainment και κυκλοφόρησε στις 18 Φεβρουαρίου 2025. Τοποθετημένο στον κόσμο της Eora, συγκεκριμένα στις μυστηριώδεις “Ζωντανές Χώρες” (Living Lands), το παιχνίδι προσφέρει ένα πλούσιο σύμπαν γεμάτο μυστήρια, κινδύνους και περιπέτειες. Το “Living Lands” είναι ένα μυστηριώδες νησί γεμάτο περιπέτεια και κίνδυνο. Ως απεσταλμένος από την Aedyr, μια μακρινή χώρα, οι παίκτες καλούνται να διερευνήσουν φήμες για μια επιδημία που εξαπλώνεται στο νησί. Το νησί φιλοξενεί πολλά διαφορετικά περιβάλλοντα και τοπία, το καθένα με το δικό του μοναδικό οικοσύστημα.

Ιστορία και Κόσμος

Ο παίκτης στο Avowed αναλαμβάνει τον ρόλο ενός απεσταλμένου της αυτοκρατορίας Aedyr, ο οποίος φτάνει στις Ζωντανές Χώρες για να ερευνήσει μια επικίνδυνη επιδημία, όμως σύντομα βρίσκεται μπλεγμένος σε ένα περίπλοκο δίκτυο φατριών, τοπικών πληθυσμών και ισχυρών δυνάμεων με δικά τους συμφέροντα. Το παιχνίδι εστιάζει στην εξερεύνηση και ανακάλυψη, καθώς οι παίκτες περιηγούνται σε άγνωστες τοποθεσίες, αρχαία ερείπια και μυστικιστικά φαινόμενα, ενώ οι ηθικές επιλογές τους διαμορφώνουν την ιστορία, τις σχέσεις και την εξέλιξη του κόσμου. Παράλληλα, η διαμάχη εξουσίας μεταξύ φατριών και σημαντικών προσωπικοτήτων επηρεάζει άμεσα τη μοίρα των Ζωντανών Χωρών, καθιστώντας κάθε απόφαση καθοριστική για την πορεία της περιπέτειας.

Δημιουργία Χαρακτήρα

Στο Avowed, η δημιουργία του χαρακτήρα σας αποτελεί ένα σημαντικό και ευέλικτο μέρος του παιχνιδιού, επιτρέποντάς σας να διαμορφώσετε την εμφάνιση, το υπόβαθρο και τις ικανότητές του. Μπορείτε να προσαρμόσετε την εμφάνιση του χαρακτήρα σας, επιλέγοντας χαρακτηριστικά όπως η σωματοδομή και τα χαρακτηριστικά του προσώπου. Επιπλέον, έχετε τη δυνατότητα να προσθέσετε μοναδικά στοιχεία, γνωστά ως “godlike” χαρακτηριστικά, όπως κοραλλιοειδείς σχηματισμούς ή ξύλινα μοτίβα στο πρόσωπο. Αυτά τα χαρακτηριστικά, αν και έχουν κυρίως αισθητικό ρόλο, επηρεάζουν τις αντιδράσεις των NPC κατά τις συνομιλίες σας.

Υπόβαθρο (Background)

Η επιλογή του υποβάθρου καθορίζει την αρχική ιστορία του χαρακτήρα σας και επηρεάζει τις διαθέσιμες επιλογές διαλόγου. Υπάρχουν πέντε διαθέσιμα υπόβαθρα:

  • Arcane Scholar: Ξεκινά με ράβδο και έχει υψηλή ευφυΐα.
  • Court Augur: Ξεκινά με στιλέτο και έχει ισορροπημένα χαρακτηριστικά.
  • Noble Scion: Ξεκινά με ξίφος και έχει υψηλή αντίληψη.
  • Vanguard Scout: Ξεκινά με τόξο και έχει υψηλή δεξιότητα.
  • War Hero: Ξεκινά με σφυρί και έχει υψηλή δύναμη.

Αν και το υπόβαθρο επηρεάζει το αρχικό σας όπλο και την κατανομή των χαρακτηριστικών, μπορείτε να αναδιανείμετε τα χαρακτηριστικά πριν ξεκινήσετε το παιχνίδι.

Κατά τη δημιουργία του χαρακτήρα, έχετε δέκα πόντους για να διανείμετε σε έξι χαρακτηριστικά:

  • Δύναμη (Might): Επηρεάζει τη ζημιά και τη μεταφορική ικανότητα.
  • Συνταγμα (Constitution): Επηρεάζει την υγεία και την αντοχή.
  • Δεξιότητα (Dexterity): Επηρεάζει την ταχύτητα και την ακρίβεια.
  • Αντίληψη (Perception): Επηρεάζει την ευστοχία και τις επιλογές διαλόγου.
  • Ευφυΐα (Intellect): Επηρεάζει τις μαγικές ικανότητες.
  • Αποφασιστικότητα (Resolve): Επηρεάζει την αντοχή σε επιθέσεις και την ηγεσία.

Συνιστάται να επενδύσετε αρχικά σε Δύναμη, Αντίληψη και Αποφασιστικότητα, καθώς είναι γενικά χρήσιμα. Τα χαρακτηριστικά μπορούν να αυξηθούν με την άνοδο επιπέδων, λαμβάνοντας έναν πόντο ανά επίπεδο για τα πρώτα δέκα επίπεδα και στη συνέχεια κάθε δεύτερο επίπεδο. Επιπλέον, μπορείτε να ανακατανείμετε τα χαρακτηριστικά σας με κόστος σε χρυσό.

Αφού ολοκληρώσετε τη δημιουργία του χαρακτήρα, δεν μπορείτε να αλλάξετε την εξωτερική του εμφάνιση. Ωστόσο, υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της εμφάνισης της πανοπλίας μέσω του συστήματος “transmog”, επιτρέποντάς σας να προσαρμόσετε την εμφάνιση του εξοπλισμού σας χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργικότητά του.

Η δημιουργία του χαρακτήρα στο Avowed σας προσφέρει την ευκαιρία να διαμορφώσετε έναν ήρωα που αντανακλά το προσωπικό σας στυλ παιχνιδιού, με επιλογές που επηρεάζουν τόσο την αφήγηση όσο και την εμπειρία σας στον κόσμο της Eora.

Σύστημα Μάχης και Εξερεύνηση

Το Avowed προσφέρει ένα ευέλικτο σύστημα μάχης πρώτου προσώπου, επιτρέποντας στους παίκτες να συνδυάζουν επιθέσεις σώμα με σώμα, μαγεία και όπλα από απόσταση. Η μάχη δίνει έμφαση στη διαχείριση της αντοχής (stamina), καθώς κάθε χτύπημα, άμυνα ή αποφυγή την καταναλώνει, προσθέτοντας στρατηγικό βάθος στις συγκρούσεις. Η εξερεύνηση διαδραματίζει κεντρικό ρόλο, με τον κόσμο να ενσωματώνει καθετότητα, επιτρέποντας στους παίκτες να σκαρφαλώνουν σε επιφάνειες και να ανακαλύπτουν κρυμμένους θησαυρούς και μυστικά. Αυτή η σχεδιαστική επιλογή ενθαρρύνει την περιπέτεια, καθώς κάθε κτίσμα ή τοποθεσία μπορεί να κρύβει ενδιαφέροντα αντικείμενα ή πληροφορίες που εμπλουτίζουν την αφήγηση.

Τεχνικός Τομέας

Το Avowed προσφέρει μια εντυπωσιακή τεχνική εμπειρία, προσαρμοσμένη στις δυνατότητες των σύγχρονων συστημάτων. Στο Xbox Series X, το παιχνίδι διαθέτει τρεις ρυθμίσεις γραφικών: Performance, Balanced και Quality. Η ρύθμιση Performance επιτυγχάνει ανάλυση 1080p στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο (fps), προσφέροντας ομαλή εμπειρία παιχνιδιού. Ωστόσο, έχουν παρατηρηθεί ορισμένα προβλήματα με τις σκιάσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα οποία αναμένεται να διορθωθούν με μελλοντικές ενημερώσεις.

Στο Xbox Series S, οι διαθέσιμες ρυθμίσεις είναι δύο: Performance και Quality. Η ρύθμιση Quality στοχεύει σε ανάλυση 4K στα 30 fps, ενώ η Performance προσφέρει χαμηλότερη ανάλυση με υψηλότερο ρυθμό καρέ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ομάδα ανάπτυξης έχει δώσει έμφαση στη βελτιστοποίηση του παιχνιδιού για τις κονσόλες Xbox, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Matt Hansen, να δηλώνει ότι σε αρκετές περιπτώσεις το παιχνίδι αποδίδει καλύτερα στο Xbox Series X σε σχέση με έναν υπολογιστή μέσων προδιαγραφών.

Για τους χρήστες PC με ισχυρό hardware, το Avowed μπορεί να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις. Σε συστήματα υψηλών προδιαγραφών, όπως με επεξεργαστή AMD Ryzen 9 7950X3D και κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce RTX 5090, το παιχνίδι μπορεί να τρέξει σε ανάλυση 8K με ενεργοποιημένο DLSS 4 Multi-Frame Generation, επιτυγχάνοντας ρυθμούς καρέ που ξεπερνούν τα 130 fps.

Συνολικά, το Avowed προσφέρει ευέλικτες επιλογές γραφικών και απόδοσης, επιτρέποντας στους παίκτες να προσαρμόσουν την εμπειρία τους ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις δυνατότητες του συστήματός τους.

Συμπέρασμα

Το Avowed προσφέρει έναν πλούσιο και λεπτομερή κόσμο με ενδιαφέρουσα ιστορία και ποικιλία στο σύστημα μάχης. Ωστόσο, οι περιορισμοί στη δημιουργία χαρακτήρα, η επαναληψιμότητα στις μάχες και τα τεχνικά προβλήματα μειώνουν την συνολική εμπειρία. Ως εκ τούτου, το παιχνίδι αξιολογείται με βαθμολογία 7,5 με 8 στα 10.

Ευχαριστούμε την Obsidian Entertainment για την παροχή του Review code.


Μία δεύτερη γνώμη από τον Zapdim

 Το Avowed είναι το τελευταίο δημιούργημα της Obsidian. Καθαρόαιμο sci-fi action rpg παιχνίδι, με πλούσιο περιβάλλον από το κόσμο του Pillars of Eternity κι άκρως ενδιαφέρουσα θεματολογία. O παίχτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός απεσταλμένου του αυτοκράτορα της Aedyr, υποχρέωση του οποίου είναι να ξεκαθαρίσει τη μυστηριώδη ασθένεια Dreamscourge που βασανίζει τους υπηκόους των Living Lands. Συνάμα ο ήρωάς μας είναι και Godlike ως προς τη φύση του, επικοινωνεί δηλαδή με κάποια από τις θεότητες του κόσμου της Eora, κάτι που του προσδίδει μαγικές ιδιότητες. Μέσα από τους διαλόγους με τη μυστηριώδη θεϊκή υπόσταση, ο Envoy, τίτλος με τον οποίο του απευθύνονται οι κάτοικοι των Living Lands, θα προσπαθήσει να διαλευκάνει τα ερωτήματα που ανοίγονται στην πορεία της περιπέτειάς του.
   Ο παίχτης ξεκινά με μια άκρως λεπτομερή μηχανή δημιουργίας χαρακτήρα, παρά το γεγονός ότι το παιχνίδι είναι πρώτου προσώπου. Έτσι διαμορφώνουμε τον ήρωα, έχοντας τη δυνατότητα να προσθέσουμε και αρκετά φανταστικά μορφολογικά στοιχεία, κάτι που ταιριάζει με το περιβάλλον του κόσμου μας. Οι πρώτες ώρες είναι κατατοπιστικές και συνοδοιπόροι μας θα αποτελέσουν δύο npcs που θα μας βοηθήσουν στις πρώτες μάχες καθώς και στον τρόπο πρώιμης εξερεύνησης του περιβάλλοντος. Ο ήρωας θα έχει την τετραμελή ομάδα του και στη μάχη θα τον συντροφεύουν δύο npcs κάθε φορά, με διαφορετικές ικανότητες και skill tree καθείς εξ αυτών.
Η μάχη είναι μαζί με την ιστορία τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Ο ήρωάς μας έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τον τροοο μάχης μέσα από ένα πλούσιο skill tree που περιλαμβάνει μαγεία, ωμή δύναμη, δυνατότητες όπλων ενός ή δύο χεριών, ασπίδα και πολλαπλά χαρακτηριστικά ακόμα που σίγουρα θα δώσουν μια καλή αφορμή για ένα ακόμη πέρασμα μετά τον τερματισμό. Το θετικό της υπόθεσης είναι πως δεν υπάρχουν τροχοπέδες στην επιλογή τοποθέτησης των πόντων ικανότητας, επιτρέποντάς μας να κάνουμε ότι συνδυασμό μάχης μας ταιριάζει. Δεν είναι συνεπώς παράλογο στο ένα χέρι να βαστάμε ένα grimoire μαγείας, στο άλλο ένα σπαθί και να τα συνδυάζουμε με ένα ακόμη σετ όπλων, σπαθιών τόξων και μουσκέτων. Η ευχαρίστηση επομένως που θα λάβουμε από τις μάχες, ιδιαίτερά με τα bosses θα είναι ικανοποιητική. Ακόμη και σε σημεία πολλαπλών εχθρών η στρατηγική σύμπλευση με τους συντρόφους μας θα δώσει ευκταία αποτελέσματα με ωραίες κινήσεις μάχης.
Ο χάρτης μας χωρίζεται σε περιοχές open world χαρακτήρα, οι οποία μέσα από τις κύριες και δευτερεύουσες αποστολές θα καλέσουν τον παίχτη να τις εξερευνήσει διεξοδικά. Οι επιβραβεύσεις θα είναι είτε δυνατότερα και σπανιότερα όπλα είτε υλικά αναβάθμισης του υπάρχοντος εξοπλισμού μας. Η δομή είναι τέτοια που σε ωθεί να ολοκληρώσεις τόσο το main όσο και τα side quests, αφού στο normal επίπεδο που έπαιξα το παιχνίδι οι εχθροί είναι σχετικά απαιτητικοί και χρειάζεται ο ήρωας να δυναμώνει συνεχώς όπλα και χαρακτήρα. Τα γραφικά είναι μια περίεργη υπόθεση αφού σε κάποια σημεία είναι πανέμορφα, με έντονα χρώματα και καλοσχεδιασμένους εχθρούς κι npcs, σε άλλα όμως θα παρατηρήσουμε σχεδιαστικές ¨τσαπατσουλιές¨ και αστοχίες, καθώς και υπερκορεσμένα χρώματα. Το game παίχτηκε σε series X μέσα από το Game Pass την πρώτη μέρα κυκλοφορίας στην υπηρεσία κι ενδεχομένως σε ένα πιο δυνατό pc το οπτικό αποτέλεσμα να άγγιζε τελειότητα, μιας και ο κόσμος είναι τρομερά αποτυπωμένος κι όμορφος σχεδιαστικά. Πιστώνουμε το γεγονός ότι πέρα από κάποια frame rates, ειδικά σε κινήσεις npcs, δεν παρατηρήσαμε κάποιο άλλο πρόβλημα και η πορεία μας προς τον τερματισμό ήταν απρόσκοπτη.
Το έτερο δυνατό σημείο του παιχνιδιού είναι το story. Το lore είναι συνυφασμένο με τη μυθολογία των Pillars of Eternity, με την οποία την παραμικρή σχέση δεν έχω γι’ αυτό δε μπορώ να γνωρίζω τρομερές λεπτομέρειες. Είναι όμως το ¨κλείσιμο του ματιού” για τους θιασώτες των προηγούμενων παιχνιδιών του στούντιο που καταπιάστηκαν με τον εν λόγω κόσμο και θα αισθανθούν απευθείας οικεία. Παρόλαυτα κάποιος άσχετος, σα τον υπογράφων το άρθρο, δε θα νιώσει μειονεκτικά αφού σε σύντομο διάστημα θα αντιληφθεί το γενικό πλαίσιο της πολιτικής ίντριγκας της Eora καθώς και το παραφυσικό υποβόσκων επίπεδο. Η ένστασή μου είναι ο τρόπος που μας μεταλαμπαδεύεται η πληροφορία και γνώση. Ατέρμονοι διάλογοι με τους npcs με ατελείωτους όρους και χαρακτηρισμούς που ειδικά στην αρχή που ο παίχτης είναι αδαής για το περιβάλλον θα φανεί τρικυμιώδες. Δεν έχει πολλά προσεγμένα σινεμάτικς για να ελαφρύνουν κάπως την κατάσταση και να μας κάνουν κοινωνούς της κατάστασης ομαλότερα, θυμίζοντας έτσι τακτικές σκληροπυρηνικών rpgs’ που απαιτούν συνεχές διάβασμα και κατανόηση. Εν τούτοις είναι απαραίτητη η κατανόηση της κάθε κατάστασης αφού οι δικές μας ενέργειες και δηλώσεις θα επηρεάζουν άμεσα τις τύχες ατόμων καθώς και περιοχών. Σημεία των καιρών αφού έχουμε συνηθίσει σε εύπεπτα κινηματογραφικά παιχνίδια και η προαπαίτηση βαθιάς ανάγνωσης και προσοχής φαντάζει αγγαρεία σε κάποιο βαθμό.
Το επιμύθιο αυτής της περιπέτειας στο Avowed δε μπορεί πάρα να είναι θετικό με γλυκιά επίγευση ενός καλοστημένου και όμορφα δοσμένου παιχνιδιού. Όμορφος κόσμος, θέλγει τον παίχτη να τον εξερευνήσει και να μάθει τα μυστικά του, αξιομνημόνευτη ποικιλόμορφη μάχη που θα φέρει ένα γεμάτο 45ωρο διασκέδασης μέχρι τον τερματισμό και την ολοκλήρωση της μέγιστης πλειοψηφίας των side quests. Παράλληλα δίνει ένα καλογραμμένο σενάριο, με πολιτικές ίντριγκες και μεταφυσικές παραδοξότητες που αποτελούν το αλατοπίπερο ενός καλοσχεδιασμένου rpg. Το Avowed δε διεκδικεί δάφνες καινοτομίας και gaming εξελιξης. Είναι ένα πολύ ικανοποιητικό παιχνίδι για το μέσο gamer που δεν ψάχνει την υπέρμετρη δυσκολία και τις ατέλειωτες ώρες ενασχόλησης. Προσιδιάζει περισσότερο στο στυλ του Dragon Age πάρα του Skyrim, κάτι που με άφησε ευχαριστημένο κι αισιόδοξο πως θα δούμε κι άλλα παιχνίδια σε ένα τόσο πλούσιο περιβάλλον.
 Zf5b9R{D.