Saturday, June 15, 2024
Modern Reviews

Tales of Arise – Review by Zapdim

Η σειρά Tales of της Banda Namco χρονολογείται από το 1995, δίνοντας πολλαπλούς τίτλους βιντεοπαιχνιδιών, άνιμε και μάνγκα. Η δράση των λαμβάνει χώρα σε φανταστικούς κι εξωτικούς κόσμους όπου οι ήρωες σε συνεργασία με τους συμπολεμιστές και φίλους τους, πολεμούν το κακό κάνοντας χρήση μαγείας και αδιανόητων όπλων. Γνωστότεροι τίτλοι Tales of Vesperia, Tales of Bersersia, Tales of Symphonia κι άλλοι πολλοί ακόμη, δημιουργώντας έτσι μια πλειάδα μυθικών ιστοριών σε ονειρικούς κόσμους.
Το Tales of Arise είναι ο τελευταίος τίτλος της σειράς που δημοσιεύθηκε στα τέλη του 2021. Ο ήρωας μας εμφανίζεται ως σκλάβος που πάσχει από αμνησία και έχει αναισθησία στον πόνο. Γρήγορα θα συναντήσει και τη σύντροφό του στην περιπέτεια, τη Shionne και μαζί θα επιχειρήσουν να ξεδιαλύνουν αφενός το μυστήριο που τους επικαλύπτει, αφετέρου να σώσουν τον κόσμο. Με την εξέλιξη του παιχνιδιού, στην παρέα θα ενσωματωθούν κι άλλοι ήρωες, σύντροφοι και συμπολεμιστές στη μακρά πορεία προς εξιλέωση και δικαίωση. Σε γενικές γραμμές η ιστορία του Tales of Arise είναι ενδιαφέρουσα και πολύπλευρη. Η εξέλιξη επιτυγχάνεται τόσο μέσα από την αυτοεπίγνωση των ηρώων της συντροφιάς όσο και από τη διάδραση με τους npc’s του παιχνιδιού. Δε λείπουν βεβαίως κάποια στερεότυπα κλισέ, σε μια τόσο μεγάλη όμως πορεία, το πρόσημο είναι σαφώς πολύ θετικό. Οι προσωπικές ιστορίες των χαρακτήρων είναι άκρως ενδιαφέρουσες και ιντριγκαδόρικες και λαμβάνουν αρκετό χρόνο για να αναπτυχθούν πλήρως.
Η μάχη είναι κλασική jrpg με action χαρακτήρα. Ο παίχτης έχει στη διάθεσή του ένα σύνολο τεσσάρων μαχητών και δύο αναπληρωματικών που έχουν την καινοτομία να μπορούν να βοηθούν κατά τη διάρκεια των απαιτητικών μαχών. Δυνατά όπλα και μαγεία είναι στη φαρέτρα μας, μαζί με ειδικές κινήσεις των ηρώων. Ο συνδυασμός όλων αυτών σε συνάρτηση με τις κατάλληλες στιγμές αποφυγής, θα κάνει τις διενέξεις με τους δύσκολους εχθρούς ακόμα πιο βατές. Γι’ αυτό το λόγο, θα πρέπει να εξελίξουμε το rpg στοιχείο των ηρώων μας, βελτιώνοντας φυσικά και μαγικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα θα μπορούμε να αναπτύξουμε τα όπλα μας και τις πανοπλίες που φοράμε στους χαρακτήρες, κάνοντας χρήση στοιχείων που θα συλλέγουμε στις περιπέτειές μας. Επιπροσθέτως έχουμε πληθώρα φίλτρων και βοηθημάτων όπως ελιξίρια που ενδυναμώνουν τον ήρωα ή ακόμα και τον “ανασταίνουν” στη διάρκεια μιας μάχης. Στο νορμάλ επίπεδο που έπαιξα το παιχνίδι θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι είναι αρκετά απαιτητικό και ¨μπελαλίδικο” πολλές φορές, ειδικότερα στα μεγάλα bosses που απαιτούν τεράστιο αριθμό χτυπημάτων. Συνεπώς το φαινόμενο του θανάτου των ηρώων μας θα είναι σύνηθες. Επίσης οφείλουμε να επισημάνουμε ότι ο παίχτης μπορεί να επιλέξει τόσο το στυλ μάχης της ομάδας, αν θα επικεντρώνεται στη ζημιά ή στην άμυνα από τις επιθέσεις του εχθρού όσο και το βαθμό αυτονομίας των συμπολεμιστών μας. Έτσι θα μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα τα φίλτρα που έχουμε στο πουγκί μας ή θα είναι αποκλειστικό μας προνόμιο.
Τα γραφικά είναι πανέμορφα, anime style φυσικά, με έντονα χρώματα. Τα περιβάλλοντα των διαφορετικών κόσμων που θα εξερευνήσουμε είναι αξιόλογα και αποτυπωμένα με μαεστρία. Υπάρχει πληθώρα διαφορετικών εχθρών, οι οποίοι θα απαιτούν και διαφορετικές κινήσεις από μέρους μας για να τους “καταφέρουμε”. Ειδικότερα στις μάχες η γραφική αποτύπωση είναι εκπληκτική, με τους συνδυασμούς να δημιουργούν στιγμές ενθουσιασμού στον παίχτη.  Τα μεγάλα bosses είναι επίσης καλοσχεδιασμένα, δίνοντας μια εντύπωση υποβλητική, αυξάνοντας την απελπισία του παίχτη, ειδικότερα όταν είναι στα πρώιμα στάδια εξέλιξης του χαρακτήρα και σχετικά αδύναμος.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι είναι στην ευχέρεια του παίχτη να ελέγξει όποιον από τους χαρακτήρες επιθυμεί, κάτι που αυξάνει το ενδιαφέρον μιας και θα μπορούμε να εντρυφήσουμε σε πολλά είδη μάχης και ικανοτήτων. Οι “πίστες” στους διάφορους κόσμους που θα περιπλανηθούμε είναι ευθύγραμμες, με συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος. Είναι ενδεικτικό ότι θα επανέλθουμε σε πολλές από αυτές αρκετές φορές είτε προς χάριν των side quests που θα μας αναθέσουν οι εκάστοτε npc’s είτε για κύριες αποστολές.
Η μουσική επένδυση με την οποία είναι συραμμένα τα περιβάλλοντα των κόσμων του παιχνιδιού είναι αξιόλογη. Ειδικότερα σε στιγμές κορύφωσης είτε σε μάχες είτε σε συναισθηματικές καταστάσεις ο ήχος παίζει κύριο ρόλο στο να αντιληφθεί ο παίχτης την κρισιμότητα της εκάστοτε στιγμής. Οι διάλογοι, ειδικότερα στα ιαπωνικά όπου και παίχθηκε το παιχνίδι, είναι αρκετά καλογραμμένοι, με αρκετή δόση χιούμορ μέσα και φυσικά πολλές άνιμε κοινοτυπίες, που τόσο αρέσουν στους μύστες του είδους. Ο υποψήφιος παίχτης θα πρέπει να είναι έτοιμος για αρκετές ώρες συζήτησης και αλληλεπίδρασης τόσο με τρίτους χαρακτήρες όσο κυρίως με τους συμπολεμιστές μας. Μέσα δε από αυτή τη διάδραση, θίγονται ζητήματα κοινωνικής και οικονομικής υφής, στα πλαίσια πάντα της αναγωγής με το δικό μας κόσμο. Ρατσισμός, φυλετικές ανισότητες, σεξισμός και προκαταλήψεις είναι προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ήρωές μας.
Συνοψίζοντας μπορούμε να πούμε ότι το Tales of Arise είναι ένας πολύ ενδιαφέρον τίτλος μιας θρυλικής σειράς, με πολλούς θαυμαστές, ειδικότερα στη Δύση. Η ενασχόληση μαζί του διήρκησε κοντά στις 50 ώρες, με πολλά ολοκληρωμένα side quests, τα οποία παρεμπιπτόντως δε διεκδικούν δάφνες καινοτομίας και πλήρη εξερεύνηση των κόσμων του παιχνιδιού. Προτείνεται αναφανδόν για τους λάτρεις των jrpg τίτλων και ιδιαίτερα της ανιμε κουλτούρας αλλά και για κάποιον που επιθυμεί να πρωτασχοληθεί με το είδος, καθώς δίνει τη δυνατότητα για εύκολη και ανεμπόδιστη εξερεύνηση σε μειωμένη δυσκολία μάχης, απολαμβάνοντας απλά το παραμύθι.