Shinobi – Το παιχνίδι που αγάπησα

Shinobi,arcade

 

Τι να πει κανείς για το Shinobi, που όντας πιτσιρικάς στα τέλη της δεκαετίας του 80, είχε πρωτοεμφανισθεί στα “ηλεκτρονικά” της γειτονιάς μου στην Ηλιούπολη της Θεσσαλονίκης και από τότε μια μεγάλη αγάπη γεννήθηκε.
Αμέτρητα 10δραχμα αλλά και 20δραχμα μερικά χρόνια αργότερα, “τάιζαν” τους κερματοδέκτες των τεράστιων (στα μάτια ενός πιτσιρικά) Arcade καμπινών του καταστήματος του Κυριάκου.

Ο Κυριάκος, ιδιοκτήτης του καταστήματος με τα ηλεκτρονικά ονόματι «Lora», ήταν ένας μεγαλόσωμος κύριος -τα είχε τα κιλάκια του- αλλά αρκετά συμπονετικός με εμάς τους πιτσιρικάδες, αφού όταν μας τελείωνε το χαρτζιλίκι και τον βρίσκαμε στις καλές του, μπορεί να μας κέρναγε ένα ή δύο coins.

Βέβαια εγώ, είχα κολλήσει με το Shinobi. Για μήνες, όλα μου τα χρήματα έφευγαν σε αυτό το παιχνίδι. Ήθελα διακαώς να είμαι από τους πρώτους που θα το τερματίσουν. Ναι, με πήρε αρκετούς μήνες αλλά τελικά τα κατάφερα. Απίστευτη η στιγμή που έβλεπα το τελικό Boss να πετάγεται στον αέρα νεκρός από την τελευταία μου κλωτσιά, και μετά οι τίτλοι τέλους με το επιβλητικό βλέμμα του νίντζα να με κοιτάει ώσπου να γράψει….The End.

Αυτή ήταν περιληπτικά η γνωριμία μου με το Shinobi και μετά από όλα αυτά τα χρόνια, μου δόθηκε η ευκαιρία να κάτσω να γράψω γι’αυτόν τον έρωτα. Ήθελα πολύ να γράψω γι’ αυτό. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε καλύτερα το παιχνίδι.

 

ουφάδικα,20δραχμα

Γνωριμία με το Shinobi και ο σκοπός του παιχνιδιού

Το Shinobi είναι ένα Platform παιχνίδι δράσης, αυτό που λέμε side-scrolling. Κυκλοφόρησε από την τεράστια Sega, αρχικά για Arcades κάπου το 1987. Στο Shinobi, ο παίκτης ελέγχει έναν ninja ονόματι Joe Musashi, ο οποίος πρέπει να σταματήσει μια τρομοκρατική οργάνωση που ονομάζεται Zeed και έχει απαγάγει τους μαθητές του.

Shinobi το πολυπλατφορμικό

Το Shinobi, από τον πρώτο καιρό της κυκλοφορίας του, γνώρισε μεγάλη επιτυχία και αυτό “ανάγκασε” την Sega αργότερα να το προσαρμόσει στην κονσόλα παιχνιδιών Master System.

Στη συνέχεια, ακολούθησαν κι’ άλλες πλατφόρμες, όπως το Nintendo Entertainment System (NES), το PC Engine αλλά και σε διάφορους οικιακούς υπολογιστές όπως η Amiga, Amstrad κτλ, καθώς και νεότερες εκδόσεις του αρχικού παιχνιδιού Arcade για το Wii και το Xbox 360. Η επιτυχία του Shinobi ενέπνευσε την ανάπτυξη διαφόρων sequels και spin-offs της σειράς Shinobi.

Χαρακτηριστικά του παιχνιδιού και χειρισμός

Ο χειρισμός του Shinobi πραγματοποιείται από ένα joystick όπου μπορούμε να κινηθούμε σε οκτώ κατευθύνσεις. Υπάρχουν τρία κουμπιά δράσης, ένα για επίθεση, ένα για άλμα και το τρίτο για χρήση τεχνικών ninjutsu, που αλλιώς ονομάζεται “magic ninja” ή στη γειτονιά μου το λέγαμε “προσευχή”.

Εκτός από το κλασικό γρήγορο βάδισμα του ninja, ο παίκτης μπορεί να κινηθεί σκυφτός, χρησιμοποιώντας το joystick διαγώνια προς τα κάτω. Επίσης, μπορεί να πηδήξει σε υψηλότερα ή χαμηλότερα επίπεδα πατώντας το κουμπί άλματος ενώ κατευθύνει τον μοχλό πάνω ή κάτω.

Τα κλασικά όπλα του πρωταγωνιστή Joe Musashi είναι τα απεριόριστα shurikens (αστεράκια) που ρίχνει, μαζί με τις γροθιές και κλωτσιές όταν επιτίθεται στους εχθρούς από κοντινή απόσταση.

Καθώς διασχίζει την πίστα, καλείται να διασώσει τους μαθητές του που βρίσκονται σε ομηρία και υπάρχουν σε διάφορα σημεία. Μετά από μερικές διασώσεις, κάποιοι από τους ομήρους δίνουν στον πρωταγωνιστή μας αναβάθμιση στα όπλα του. Τα Shurikens αντικαθίστανται από ένα πολυβόλο όπλο και η επίθεση από κοντινή απόσταση πραγματοποιείται πλέον από ένα σπαθί katana.

Οι τεχνικές ninjutsu (προσευχές) του Musashi μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μία φορά ανά πίστα αλλά είναι αποτελεσματικές και μπορούν να καταστρέψουν τα πάντα στο διάβα τους. Στην περίπτωση των αφεντικών (bosses), οι προσευχές, τους κάνουν μεγάλο damage.
Υπάρχουν τρεις τεχνικές ninjutsu στο παιχνίδι (μια καταιγίδα, ένας ανεμοστρόβιλος και μια επίθεση doppelganger) που ποικίλλουν ανάλογα με την πίστα, αν και το αποτέλεσμα είναι το ίδιο ανεξάρτητα από την τεχνική που χρησιμοποιεί ο Musashi. Να διευκρινίσουμε, ότι η επίθεση Doppelganger, είναι η κλωνοποίηση του Musashi σε πολλούς εαυτούς του, σαν φαντάσματα ένα πράμα.

 

Οι εχθροί του παιχνιδιού

Οι χαρακτήρες των εχθρών του Musashi, περιλαμβάνουν κάποιους τύπους πανκ, μισθοφόρους, διάφορους νίντζα ​​σε διαφορετικά χρώματα με διαφορετικές κινήσεις ο καθένας, και τους Μογγόλους με τα μεγάλα σπαθιά, οι οποίοι παίζουν τον ρόλο της φύλαξης των ομήρων, αφού τους βλέπουμε πάντα δίπλα τους.

Ο Musashi, μπορεί να σκοτωθεί με ένα μόνο χτύπημα του εχθρού. Όταν συμβαίνει αυτό, ο παίκτης ξεκινάει από την αρχή της πίστας. Βέβαια, σε αυτό το σημείο, αν έχουμε σώσει ομήρους, δεν θα τους ξαναδούμε στην πίστα διότι με κάποιον τρόπο έχει αποθηκευτεί η πρόοδός μας.

Επιπλέον δυσκολίες και Bonus

Ο παίκτης, έχει προθεσμία τριών λεπτών για να ολοκληρώσει κάθε πίστα. Το σκορ ανεβαίνει ανάλογα με το πόσο γρήγορα τελειώνουμε την πίστα, μαζί με κάποια πρόσθετα μπόνους. Αν για παράδειγμα βγάλουμε την πίστα χωρίς να χρησιμοποιήσουμε προσευχή (εκτός από το πέμπτο επίπεδο / αποστολή) ή χρησιμοποιώντας μόνο επιθέσεις με το σώμα (κοντά) δηλαδή σπαθί, γροθιές ή κλωτσιές, αλλά όχι αστέρια ή σφαίρες.

Οι επιπλέον ζωές απονέμονται με την επίτευξη συγκεκριμένων βαθμολογιών, ή με την επιτυχή ολοκλήρωση του γύρου μπόνους.

Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι μεταξύ των αποστολών (συνολικά πέντε), συμμετέχουμε σε ένα γύρο μπόνους (Bonus Stage) που παίζουμε από μια προοπτική πρώτου προσώπου και πρέπει να ρίξουμε shurikens στους εχθρικούς νίντζα ​​που έρχονται κατά πάνω μας. Εάν ο παίκτης ολοκληρώσει επιτυχώς ένα γύρο μπόνους, θα του απονεμηθεί μια επιπλέον ζωή.

 

Τα πέντε “αφεντικά”

Όπως αναφέραμε πιο πάνω, υπάρχουν 5 αποστολές, αποτελούμενες από τρία στάδια για την πρώτη αποστολή και τέσσερα στάδια στις υπόλοιπες. Στην αρχή κάθε αποστολής, εμφανίζεται μια φωτογραφία του Boss που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στο τέλος.

  • Το πρώτο boss είναι ένας μεγαλόσωμος νίντζα ονόματι Ken Oh που μας πετάει φλογόμπαλες. Με συγχρονισμένες κινήσεις μπορούμε να τον καταφέρουμε σχετικά εύκολα.
  • Το δεύτερο Boss είναι ένα ελικόπτερο (Black Turtle) που πρέπει να το καταρρίψουμε αφού πρώτα εξοντώσουμε τους νίντζα που εμφανίζονται μπροστά μας.
  • Το τρίτο boss ονομάζεται Mandara, και έχει να κάνει με έναν μηχανισμό με περιστρεφόμενες πέτρες που πρέπει να καταστρέψουμε πριν μας εγκλωβίσουν και μας ρίξουν σε μια ηλεκτροφόρα στήλη. Αν καταφέρουμε και ξεπεράσουμε αυτό το εμπόδιο, συνεχίζεται το μαρτύριο με ένα πέτρινο κεφάλι που ανεβοκατεβαίνει και μας πετάει φλόγες.
  • Το τέταρτο αφεντικό είναι ακόμα ένας τεράστιος κόκκινος Νιντζα, ο Lobster, που πρέπει να του καταφέρεις χτυπήματα ακριβείας στο κεφάλι με τα Shurikens.
  • Το πέμπτο και τελικό boss είναι ο Masked Ninja. Είναι και ο πιο δύσκολος απ’ όλους, αφού αλλάζει μορφές και ιδιότητες μέχρι να τον εξοντώσεις.

Επίλογος

Ελπίζω να ξύπνησα αναμνήσεις στους παλιούς και να έδωσα κάποιο έναυσμα στους νεότερους να ψάξουν και να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο παιχνίδι. Εξάλλου, ο Mάριος ξεκίνησε να μας μυεί στον θαυμαστό κόσμο του Emulation, οπότε μπορείτε μέσα από τους εξομοιωτές μπορούμε να ζήσετε την εμπειρία του μοναδικού Shinobi.