Shinobi – Το παιχνίδι που αγάπησα

Shinobi,arcade

 

Τι να πει κανείς για το Shinobi, που όντας πιτσιρικάς στα τέλη της δεκαετίας του 80, είχε πρωτοεμφανισθεί στα “ηλεκτρονικά” της γειτονιάς μου στην Ηλιούπολη της Θεσσαλονίκης και από τότε μια μεγάλη αγάπη γεννήθηκε.
Αμέτρητα 10δραχμα αλλά και 20δραχμα μερικά χρόνια αργότερα, “τάιζαν” τους κερματοδέκτες των τεράστιων (στα μάτια ενός πιτσιρικά) Arcade καμπινών του καταστήματος του Κυριάκου.

Ο Κυριάκος, ιδιοκτήτης του καταστήματος με τα ηλεκτρονικά ονόματι «Lora», ήταν ένας μεγαλόσωμος κύριος -τα είχε τα κιλάκια του- αλλά αρκετά συμπονετικός με εμάς τους πιτσιρικάδες, αφού όταν μας τελείωνε το χαρτζιλίκι και τον βρίσκαμε στις καλές του, μπορεί να μας κέρναγε ένα ή δύο coins.

Βέβαια εγώ, είχα κολλήσει με το Shinobi. Για μήνες, όλα μου τα χρήματα έφευγαν σε αυτό το παιχνίδι. Ήθελα διακαώς να είμαι από τους πρώτους που θα το τερματίσουν. Ναι, με πήρε αρκετούς μήνες αλλά τελικά τα κατάφερα. Απίστευτη η στιγμή που έβλεπα το τελικό Boss να πετάγεται στον αέρα νεκρός από την τελευταία μου κλωτσιά, και μετά οι τίτλοι τέλους με το επιβλητικό βλέμμα του νίντζα να με κοιτάει ώσπου να γράψει….The End.

Αυτή ήταν περιληπτικά η γνωριμία μου με το Shinobi και μετά από όλα αυτά τα χρόνια, μου δόθηκε η ευκαιρία να κάτσω να γράψω γι’αυτόν τον έρωτα. Ήθελα πολύ να γράψω γι’ αυτό. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε καλύτερα το παιχνίδι.

 

ουφάδικα,20δραχμα

Γνωριμία με το Shinobi και ο σκοπός του παιχνιδιού

Το Shinobi είναι ένα Platform παιχνίδι δράσης, αυτό που λέμε side-scrolling. Κυκλοφόρησε από την τεράστια Sega, αρχικά για Arcades κάπου το 1987. Στο Shinobi, ο παίκτης ελέγχει έναν ninja ονόματι Joe Musashi, ο οποίος πρέπει να σταματήσει μια τρομοκρατική οργάνωση που ονομάζεται Zeed και έχει απαγάγει τους μαθητές του.

Shinobi το πολυπλατφορμικό

Το Shinobi, από τον πρώτο καιρό της κυκλοφορίας του, γνώρισε μεγάλη επιτυχία και αυτό “ανάγκασε” την Sega αργότερα να το προσαρμόσει στην κονσόλα παιχνιδιών Master System.

Στη συνέχεια, ακολούθησαν κι’ άλλες πλατφόρμες, όπως το Nintendo Entertainment System (NES), το PC Engine αλλά και σε διάφορους οικιακούς υπολογιστές όπως η Amiga, Amstrad κτλ, καθώς και νεότερες εκδόσεις του αρχικού παιχνιδιού Arcade για το Wii και το Xbox 360. Η επιτυχία του Shinobi ενέπνευσε την ανάπτυξη διαφόρων sequels και spin-offs της σειράς Shinobi.

Χαρακτηριστικά του παιχνιδιού και χειρισμός

Ο χειρισμός του Shinobi πραγματοποιείται από ένα joystick όπου μπορούμε να κινηθούμε σε οκτώ κατευθύνσεις. Υπάρχουν τρία κουμπιά δράσης, ένα για επίθεση, ένα για άλμα και το τρίτο για χρήση τεχνικών ninjutsu, που αλλιώς ονομάζεται “magic ninja” ή στη γειτονιά μου το λέγαμε “προσευχή”.

Εκτός από το κλασικό γρήγορο βάδισμα του ninja, ο παίκτης μπορεί να κινηθεί σκυφτός, χρησιμοποιώντας το joystick διαγώνια προς τα κάτω. Επίσης, μπορεί να πηδήξει σε υψηλότερα ή χαμηλότερα επίπεδα πατώντας το κουμπί άλματος ενώ κατευθύνει τον μοχλό πάνω ή κάτω.

Τα κλασικά όπλα του πρωταγωνιστή Joe Musashi είναι τα απεριόριστα shurikens (αστεράκια) που ρίχνει, μαζί με τις γροθιές και κλωτσιές όταν επιτίθεται στους εχθρούς από κοντινή απόσταση.

Καθώς διασχίζει την πίστα, καλείται να διασώσει τους μαθητές του που βρίσκονται σε ομηρία και υπάρχουν σε διάφορα σημεία. Μετά από μερικές διασώσεις, κάποιοι από τους ομήρους δίνουν στον πρωταγωνιστή μας αναβάθμιση στα όπλα του. Τα Shurikens αντικαθίστανται από ένα πολυβόλο όπλο και η επίθεση από κοντινή απόσταση πραγματοποιείται πλέον από ένα σπαθί katana.

Οι τεχνικές ninjutsu (προσευχές) του Musashi μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μία φορά ανά πίστα αλλά είναι αποτελεσματικές και μπορούν να καταστρέψουν τα πάντα στο διάβα τους. Στην περίπτωση των αφεντικών (bosses), οι προσευχές, τους κάνουν μεγάλο damage.
Υπάρχουν τρεις τεχνικές ninjutsu στο παιχνίδι (μια καταιγίδα, ένας ανεμοστρόβιλος και μια επίθεση doppelganger) που ποικίλλουν ανάλογα με την πίστα, αν και το αποτέλεσμα είναι το ίδιο ανεξάρτητα από την τεχνική που χρησιμοποιεί ο Musashi. Να διευκρινίσουμε, ότι η επίθεση Doppelganger, είναι η κλωνοποίηση του Musashi σε πολλούς εαυτούς του, σαν φαντάσματα ένα πράμα.

 

Οι εχθροί του παιχνιδιού

Οι χαρακτήρες των εχθρών του Musashi, περιλαμβάνουν κάποιους τύπους πανκ, μισθοφόρους, διάφορους νίντζα ​​σε διαφορετικά χρώματα με διαφορετικές κινήσεις ο καθένας, και τους Μογγόλους με τα μεγάλα σπαθιά, οι οποίοι παίζουν τον ρόλο της φύλαξης των ομήρων, αφού τους βλέπουμε πάντα δίπλα τους.

Ο Musashi, μπορεί να σκοτωθεί με ένα μόνο χτύπημα του εχθρού. Όταν συμβαίνει αυτό, ο παίκτης ξεκινάει από την αρχή της πίστας. Βέβαια, σε αυτό το σημείο, αν έχουμε σώσει ομήρους, δεν θα τους ξαναδούμε στην πίστα διότι με κάποιον τρόπο έχει αποθηκευτεί η πρόοδός μας.

Επιπλέον δυσκολίες και Bonus

Ο παίκτης, έχει προθεσμία τριών λεπτών για να ολοκληρώσει κάθε πίστα. Το σκορ ανεβαίνει ανάλογα με το πόσο γρήγορα τελειώνουμε την πίστα, μαζί με κάποια πρόσθετα μπόνους. Αν για παράδειγμα βγάλουμε την πίστα χωρίς να χρησιμοποιήσουμε προσευχή (εκτός από το πέμπτο επίπεδο / αποστολή) ή χρησιμοποιώντας μόνο επιθέσεις με το σώμα (κοντά) δηλαδή σπαθί, γροθιές ή κλωτσιές, αλλά όχι αστέρια ή σφαίρες.

Οι επιπλέον ζωές απονέμονται με την επίτευξη συγκεκριμένων βαθμολογιών, ή με την επιτυχή ολοκλήρωση του γύρου μπόνους.

Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι μεταξύ των αποστολών (συνολικά πέντε), συμμετέχουμε σε ένα γύρο μπόνους (Bonus Stage) που παίζουμε από μια προοπτική πρώτου προσώπου και πρέπει να ρίξουμε shurikens στους εχθρικούς νίντζα ​​που έρχονται κατά πάνω μας. Εάν ο παίκτης ολοκληρώσει επιτυχώς ένα γύρο μπόνους, θα του απονεμηθεί μια επιπλέον ζωή.

 

Τα πέντε “αφεντικά”

Όπως αναφέραμε πιο πάνω, υπάρχουν 5 αποστολές, αποτελούμενες από τρία στάδια για την πρώτη αποστολή και τέσσερα στάδια στις υπόλοιπες. Στην αρχή κάθε αποστολής, εμφανίζεται μια φωτογραφία του Boss που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στο τέλος.

  • Το πρώτο boss είναι ένας μεγαλόσωμος νίντζα ονόματι Ken Oh που μας πετάει φλογόμπαλες. Με συγχρονισμένες κινήσεις μπορούμε να τον καταφέρουμε σχετικά εύκολα.
  • Το δεύτερο Boss είναι ένα ελικόπτερο (Black Turtle) που πρέπει να το καταρρίψουμε αφού πρώτα εξοντώσουμε τους νίντζα που εμφανίζονται μπροστά μας.
  • Το τρίτο boss ονομάζεται Mandara, και έχει να κάνει με έναν μηχανισμό με περιστρεφόμενες πέτρες που πρέπει να καταστρέψουμε πριν μας εγκλωβίσουν και μας ρίξουν σε μια ηλεκτροφόρα στήλη. Αν καταφέρουμε και ξεπεράσουμε αυτό το εμπόδιο, συνεχίζεται το μαρτύριο με ένα πέτρινο κεφάλι που ανεβοκατεβαίνει και μας πετάει φλόγες.
  • Το τέταρτο αφεντικό είναι ακόμα ένας τεράστιος κόκκινος Νιντζα, ο Lobster, που πρέπει να του καταφέρεις χτυπήματα ακριβείας στο κεφάλι με τα Shurikens.
  • Το πέμπτο και τελικό boss είναι ο Masked Ninja. Είναι και ο πιο δύσκολος απ’ όλους, αφού αλλάζει μορφές και ιδιότητες μέχρι να τον εξοντώσεις.

Επίλογος

Ελπίζω να ξύπνησα αναμνήσεις στους παλιούς και να έδωσα κάποιο έναυσμα στους νεότερους να ψάξουν και να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο παιχνίδι. Εξάλλου, ο Mάριος ξεκίνησε να μας μυεί στον θαυμαστό κόσμο του Emulation, οπότε μπορείτε μέσα από τους εξομοιωτές μπορούμε να ζήσετε την εμπειρία του μοναδικού Shinobi.

13 thoughts on “Shinobi – Το παιχνίδι που αγάπησα

  • 16/03/2019 at 6:57 pm
    Permalink

    Από τα must των coin-ops, στανταράκι σε κάθε τέτοιο κατάστημα, αν δεν κάνω λάθος υπήρχαν και συνέχειες του πρώτου παιχνιδιού..

    Reply
    • 16/03/2019 at 7:29 pm
      Permalink

      Ναι υπήρχαν και συνέχειες και όχι λίγες… Μέχρι και PS2 έχει φτάσει η χάρη του. Αλλά τον χαρακτήρα και το ύφος του 1ου παιχνιδιού είχε το δεύτερο που βγήκε με άλλη ονομασία Shadow Dancer.

      Reply
      • 17/03/2019 at 8:43 am
        Permalink

        Μπράβο το θυμάμαι το shadow dancer..

        Reply
  • 16/03/2019 at 8:02 pm
    Permalink

    Πρώτη φορά το είδα στα arcades.
    Η “δική” μου έκδοση πάντα ήταν εκείνη στον Amstrad.

    Reply
  • 26/03/2019 at 5:46 pm
    Permalink

    Kαθε μαγαζι με ηλεκτρονικα που σεβοταν τον εαυτο του επρεπε να εχει το Shinobi δεν γινοταν διαφορετικα.Ενα δεκαπενταλεπτο σφηνακι δρασης και πραγματικα ενα απο τα κορυφαια arcades της δεκαετιας του 80.Το Shadow Dancer απο την αλλη ηταν και παραμενει μεγαλη φολα και οπως εγραψα και σε review καποτε ακομα και η sega καταλαβε τι φολα ειχε φτιαξει και γιαυτο δεν του εδωσε το ονομα Shinobi 2 πχ για να μην αμαυρωσει το ονομα.Ποιο αργο απο το shinobi,πιστες χωρις φαντασια,μουσικη πολυ χειροτερη,εχθροι μια απο τα ιδια απλα με διαφορετικη εμφανιση,αρχηγοι για γελια και για κλαματα οπως και η ιστορια γενικοτερα και τελος ο βαθος δυσκολιας που ειναι πολυ μικρος.Shinobi Λοιπον και τα μυαλα στο μπλεντερ.

    Δυο κολπακια για οσους δεν τα ξερουν η για οσους τα ξερουν και μπορει να τα ξεχασαν.Το ενα ειναι στην πρωτη και στην δευτερη πιστα της τριτης αποστολης που αν κολησουμε στους κορμους τους τυπαδες με τα μπαζουκας η στης σωληνες και αρχισουμε και τους χτυπαμε εκει πανω σαν χταποδια μετα απο μερικα χτυπηματα ολοι οι εχθροι που εχουν οπλα δεν θα μπορουν να πυροβολουν οποτε για καποιον που δεν γνωριζει καλα το παιχνιδι θα γινουν πιο ευκολα τα πραγματα.

    Το δευτερο που θελει και μια δεξιοτεχνια και καποια εμπειρια ειναι στον αρχηγο της τριτης αποστολης στην αρχη και στης περιστρεφομενες πασχαλιστες οπως της ελεγα καποτε.Εκει λοιπον στην αρχη και επειδη ειναι δυσκολο πολλες φορες να της καταστρεψουμε ολες μπορουμε να κανουμε το εξης.Αν πλησιασουμε κανουμε αλμα και στο πεσιμο πατησουμε αυτοσυγκεντρωση (ninjutsu) στο σωστο σημειο ενα μερος του σωματος του χαρακτηρα μας θα φαινεται πως ειναι μεσα στης πασχαλιτσες.Ετσι λοιπον οταν αρχισουν να καταστρεφονται απο την αυτοσυγκεντρωση θα βρεθουμε μεσα τους οποτε κρατοντας τον μοχλο αριστερα και οχι δεξια θα αρχισουμε να χτυπαμε περα δωθε μεχρι που θα μας πεταξουν πισω και μετα με την ησυχια μας σκοτωνουμε τον κυριο αρχηγο το κεφαλι δηλαδη.

    H υπερτατη προκληση φυσικα ειναι τερματισμος του παιχνιδιου μονο με κατανα και κλωτσια χωρις ουτε ενα αστερακι για να παρουμε το 20χιλιαρο στο τελος και χωρις αυτοσυγκεντρωση για να παρουμε αλλα 5 χιλιαρικα και οι κοντρες πηγαιναν συνεφο εκεινα τα χρονια.

    Shinobi λεμε ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε!!!

    Reply
    • 27/03/2019 at 8:08 pm
      Permalink

      Σωστός σε όλα! Ευχαριστούμε για τα tips! Το πρώτο το έκανα σχεδόν πάντα. Το δεύτερο δεν το πετύχαινα πάντα και μάλλον γιατί κρατούσα τον μοχλό δεξιά…γκρρρρρρρ!!!!!!

      Reply
  • 27/03/2019 at 7:02 pm
    Permalink

    15 λεπτο σφηνάκι, αν το ήξερες, αν δεν το ήξερες καλά, δεν σου έφτανε μια ώρα. Κατά τ’ άλλα, ωραίες λεπτομέρειες μας έδωσες για το παιχνίδι.
    Εννοείται ότι τα εφαρμόζαμε στο παιχνίδι από τη στιγμή που τα είχαμε μάθει. Ειδικά αυτό με το boss της τρίτης αποστολής, έπρεπε να το κάνεις διότι έχανες στα σίγουρα μια ζωή.

    Reply
  • 27/03/2019 at 11:24 pm
    Permalink

    Ενοειται πως το 15λεπτο σφηνακι πηγαινε σε αυτους που γνωριζουν το παιχνιδι και το τερματιζουν ακομα και με κλειστα ματια.Αν δεν το ξερει καποιος οχι μια ωρα αλλα σε 5 λεπτα απο την πρωτη η την δευτερη πιστα μπορει να χασει ολες τους της ζωες.Φυσικα αυτο ισχυει για ολα τα παιχνιδια και οχι μονο για το shinobi.

    Παντως στο χωριο που το ειχαμε το παιχνιδι απο ενα σημειο και μετα το ειχαμε σκυλοβαρεθει που λεει ο λογος γιατι σαν χωριο που ημασταν και οχι καμια μεγαλη πολη σπανια εφερναν καινουργια ηλεκτρονικα οποτε ψαχναμε συνεχως τροπους να αντεξει στο χρονο το ενδιαφερον μας για τα παιχνιδια που τα ειχαμε για χρονια τα ιδια και τα ιδια.Ετσι και στο shinobi οπως και σε ολα σχεδον τα ηλεκτρονικα τα στοιχηματα επεφταν βροχη απο ενα σημειο και μετα για τα highscores μεχρι και τα παπια μας ειχαμε βαλει στοιχημα με εναν το 1995 90αρα Honda μαυρη εγω με Sebring εξατμιση 90αρα Honda κοκκινη ο αλλος με motorsport εξατμιση.

    Παντως οποιος παιζει σπιτι του και γουσταρει ετσι για την φαση να καταγραφει τα Highscore του στο shinobi υπαρχουν μερικα σημεια που ειναι καταληλα γιαυτο περα φυσικα απο της 25.000 σε καθε πιστα χωρις την χρηση αυτοσυγκεκντρωσης και χωρις να πεταξουμε κανενα αστερακι.

    Τα κυριοτερα σημεια ειναι στην πρωτη πιστα της δευτερης αποστολης λιγο πριν το τελος που ερχονται οι τυποι με τα μαχαιρια.Οταν φτασουμε εκει στεκομαστε λιγο μετα το σκαλοπατακι και χτυπαμε τους τυπους με τα μαχαιρια που ερχονται συνεχως.Αυτο το κανουμε με ολες της ζωες μας μεχρι να τελειωσει ο χρονος και με την τελευταια μας ζωη βγαζουμε την πιστα κανονικα χωρις αστερακια και αυτοσυγκεντρωση για να παρουμε την 25αρα.Το ιδιο πραγμα κανουμε και στην πρωτη πιστα της πεμπτης αποστολης που γυρναμε στην πιστα πισω μπρος σκοτωνοντας τους εχθρους που εμφανιζονται συνεχεια μεχρι να τελειωσει ο χρονος και μεχρι να τελειωσουν ολες μας οι ζωες και αν εχουμε παρει και της εξτρα ζωες απο τα Bonus τοσο το καλητερο γιατι θα εχουμε περισσοτερες ζωες για χασιμο αρα και περισσοτερους ποντους.Φυσικα ενοειται πως δεν αφηνουμε κανεναν εχθρο ζωντανο σε καμια πιστα και υπαρχουν και καποια αλλα σημεια που μπορουμε να παρουμε καποια πονταλακια αλλα δεν ειναι αξια αναφορας τα σημαντικοτερα ειναι αυτα που περιεγραψα.

    Οποιος τα γνωριζει τα παραπανω μαγκια του και πιστευω πως σιγουρα θα εχει ενα πλατυ χαμογελο τωρα φερνοντας τα στην μνημη του καθως διαβαζει αυτα που εγραψα.Οσοι δεν τα γνωριζετε παιξτε shinobi να γουσταρετε και δοκιμαστε τα αν εχετε την εμπειρια πχ να τερματισετε το παιχνιδι χωρις να χασετε καμια ζωη γιατι οι ποντοι που θα μαζεψετε θα ειναι περισσοτεροι.

    Reply
  • 07/04/2019 at 11:07 am
    Permalink

    Η λατρεία μου στα ρετρο games ξεκινάει από το λατρεμένο αυτό παιχνίδι.

    Reply
  • Pingback: Shinobi - ΤΡΑΓΙΚΟΣ παίκτης #14 - Retropolis

  • Pingback: Την εποχή που κατεβάζαμε Video Games από το ραδιόφωνο! - Retropolis

  • Pingback: SEGA Master System - 10 παιχνίδια διαμάντια! - Retropolis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *