Πως φτάσαμε στο XBOX Series X – Κίνηση 1
Η ιστορία της Microsoft στο χώρο του gaming ξεκινάει με το παιχνίδι Microsoft Adventure από τον προγραμματιστή Gordon Letwin και το εκδίδει το 1979 για τις πλατφόρμες TRS-80 και Apple II. Ήταν παιχνίδι περιπέτειας κειμένου με εξερεύνηση σπηλαίων και ανακάλυψη θησαυρών.
Τον επόμενο χρόνο εκδίδει το παιχνίδι Olympic Decathlon του Timothy Smith. Ένα αθλητικό παιχνίδι που είχε 10 διαφορετικά αγωνίσματα και για την εποχή του ήταν ότι καλύτερο υπήρχε σε ήχο και γραφικά.
Περίπου στα 1981 με 1982 η Microsoft αγοράζει τα δικαιώματα για το Flight Simulator για τα συμβατά IBM οικιακούς υπολογιστές και ήταν το λογισμικό αξιολόγησης αν ήταν πραγματικά IBM συμβατός ή όχι.
Στο χώρο του hardware εκείνη την περίοδο επικρατεί πολυφωνία προτάσεων όπου αρκετές εταιρίες παραθέτουν τις λύσεις τους για οικιακούς υπολογιστές. Το φαινόμενο αυτό το βλέπει και το συλλαμβάνει ο Kazuhiko Nishi ο τότε αντιπρόεδρος της Microsoft και διευθυντής της ASCII. Η πρόταση του ήταν απλή, μια ενιαία πλατφόρμα οικιακών υπολογιστών. Η φιλία του με τον Bill Gates φέρνει στις 16 Ιουνίου του 1983 την ανακοίνωση του MSX.
Κύρια τμήματα των MSX αποτελούσαν από έναν επεξεργαστή Zilog Z80 και τον TMS9918 της Texas Instruments για επεξεργασία γραφικών. Για λειτουργικό σύστημα είχε φτιαχτεί ειδικά για τα MSX το MSX-DOS και είχε για περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών την MSX BASIC. Η ονομασία ενώ πολλοί πιστεύανε ότι ήταν “Microsoft eΧtended” στην πραγματικότητα η σημασία του ονόματος ήταν “Machines with Software eXchangeability”.
Τα χρόνια περνάνε και τα βήματα είναι αργά αλλά σταθερά για την Microsoft στο τομέα του gaming. Παιχνίδια όπως Microsoft Entertainment Pack (1990), Microsoft Golf (1992), Microsoft Chess(1996), όλες οι εκδόσεις του Microsoft Flight Simulator, Monster Truck Madness(1996), Age of Empires (1997) δημιουργούν την μαγιά για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.
Δεν σταματάει όμως στον τομέα του λογισμικού αφού κάνει ένα δυναμικό παρόν και στο τομέα του hardware και ήδη από το 1995 φέρνει στο καταναλωτικό κοινό την οικογένεια SideWinder.
To χειριστήριο της Microsoft SideWinder δανείζετε εμφανώς από αντίστοιχα χειριστήρια της εποχής και πιο συγκεκριμένα το σχεδιασμό του χειριστηρίου του Sega Saturn. Το joystick Microsoft SideWinder Force Feedback Pro μας κάνει πιλότους στους εξομοιωτές αεροπλάνων ενώ το αντίστοιχο τιμόνι Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel μας έφερε την οδήγηση στην άνεση του σπιτιού μας.
Το 1998 μια από τις μεγάλες εταιρίες του gaming η SEGA συνάπτει συμφωνία με την Microsoft για ένα ειδικό λειτουργικό των Windows CE με τις βιβλιοθήκες του DirectX. Το φιλόδοξο αυτό σενάριο για την κονσόλα Dreamcast δεν ευδοκίμησε αφού λίγα studio μπόρεσαν να υλοποιήσουν παιχνίδια με αυτό το συνδυασμό.
Με μια τόσο μεγάλη φαρέτρα λύσεων τόσο σε λειτουργικά συστήματα, σε γλώσσες προγραμματισμού, σε παιχνίδια για τους οικιακούς υπολογιστές και σε περιφερειακά δεν θα αργήσει άλλο η Microsoft και θα δράσει άμεσα. Το 2001 φέρνει μια νέα λύση για κονσόλα παιχνιδιών και θα το ονομάσει XBOX.