Captain Claw – Retro Review

Touche!
Όλοι μας μπήκαμε στον μαγικό κόσμο των video games με κάποιο παιχνίδι το οποίο μπορεί να ήταν το χειρότερο εκείνης της περιόδου ή
να ανήκε στο top 5 της γενιάς εκείνης, μπορεί και τίποτα από τα δύο.
Παρ’όλα αυτά βρίσκεται εκεί, καταχωνιασμένο στα dungeon ενός μυαλού που μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει μία βιβλιοθήκη αμέτρητων παιχνιδιών με ταξινόμηση από τα unplayable έως τα αριστουργήματα που διχάζουν και μπαίνουν στα χωράφια της τέχνης.
Αυτό το ¨ένα¨ όμως παραμένει εκεί…
Captain Claw λοιπόν, ένας τίτλος που αρκετοί φαντάζομαι δεν γνωρίζουν αλλά είχα την τύχη να παίξω στα τέλη της δεκαετίας του 90, την περίοδο που κυκλοφόρησε το 1998 δηλαδή και θεωρείται από τα καλύτερα 2D side-scroller platform για τους υπολογιστές,
δημιούργημα από την τότε γνωστή Monolith Productions η οποία ευθύνεται για πολλούς γνωστούς τίτλους της εποχής μερικοί από τους οποίους είναι, Blood, No one lives forever, Fear, Condemned και τα πιο πρόσφατα Middle Earth. Βέβαια οι δημιουργοί παρέδωσαν το
1999 τους κώδικες του παιχνιδιού σε μια πολωνική ομάδα και από τότε δυστυχώς δεν έχουμε δει κάποια συνέχεια αν και οι βλέψεις υπήρχαν.
΄΄Scallywag΄΄
Πρωταγωνιστής της ιστορίας μας είναι ο καπετάνιος γατοπειρατής Nathaniel Joseph Claw, μ’ένα σύντομο εισαγωγικό FMV scene μαθαίνουμε γιατί βρισκόμαστε πίσω από τα κάγκελα και έτσι η πρώτη πίστα αφορά την απόδραση μας και η συνέχεια της ιστορίας εξελίσεται σε όμορφα τοπία οπτικά για την εποχή και όχι μόνο, όπως το δάσος το λιμάνι και τοπία που ταιριάζουν σε μία πειρατική περιπέτεια. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Να ανακαλύψουμε τα 9 πετράδια ενός φυλαχτού το οποίο μας χαρίζει αθανασία. Κοινότυπο σαν ιστορία; Μπορεί, αλλά τέλεια δοσμένο με ένα όμορφο συνδυασμό όπως ανέφερα πιο πριν από εξαιρετικά FMV για την εποχή, ζωγραφισμένα στο χέρι animation, πληθώρα ανθρωπόμορφων εχθρών και bosses και ίσως αυτή η τάση του ανθρωπομορφισμού να είναι αυτή που προσδίδει ζωντάνια και ποικιλομορφία στον πειρατικό κόσμο του παιχνιδιού. (μιλάω για ανθρωπόμορφα ζώα το 2022 που έχουμε δει να εφαρμόζεται αρκετά η τάση αυτή εδώ και αρκετά χρόνια κυρίως σε indies και adventures, όμως για τότε ήταν κάτι που είχε αρχίσει να εφαρμόζεται σε αρκετά adventure games).
΄΄Chew on this΄΄
Μετά από 24 χρόνια κοιτάει στα μάτια αρκετά platform και δείχνει τα νύχια του κερδίζοντας την μονομαχία αν τολμούσε κάποιος να πετάξει το γάντι στον Claw…
Το διαθέσιμα όπλα του captain είναι το ξίφος του, σε πολύ κοντινή απόσταση χρησιμοποιεί την γροθιά ή την κλωτσιά ενώ για τις μακρινές αποστάσεις έχουμε την επιλογή για ρίψη δυναμίτη, στόχευση σε μπαρουτιασμένα βαρέλια ή εκτέλεση μαγείας ΄΄Magic Claw΄΄. Δεν γίνεται να ασχολούμαστε με παιχνίδι των 90’s πόσο μάλλον πειρατικής θεματολογίας και να μην μαζεύουμε χρυσά δουβλόνια, χρυσά δαχτυλίδια, χρυσά δισκοπότηρα, χρυσά σκήπτρα (όπως καταλάβατε έχουν καταφέρει να αδειάσουν το θησαυροφυλάκιο του Skroutz σε κάθε πίστα) τα οποία αυξάνουν την βαθμολογία μας όπως και τα γνωστά health items.
Όσο αφορά τον βαθμό δυσκολίας με κλίμακα από το 1 έως 5, το 3 αντιπροσωπεύει όλα τα κολλήματα με τα οποία θα βρεθείτε αντιμέτωποι και αυτά όχι τόσο σε μάχες με τα bosses όσο με δυσκολίες που έχουν να κάνουν με το σωστό timing στα jumps σε πλατφόρμες. Στο σύνολο έχουμε 14 πίστες και η διάρκεια καθεμίας μπορεί να βγει από 15’ έως 30’ ανάλογα με το πόσο θέλετε να μεγαλώσετε τη τελική βαθμολογία ή να βρείτε τις κρυφές πίστες οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις είναι εμφανής η τοποθεσία τους και σε άλλες χρειάζεται μια καλή μαντεψιά…
Οπότε όπως καταλαβαίνετε οι τελευταίες παρατηρήσεις μπορούν να θεωρηθούν ως αρνητικά για ορισμένους αλλά η δυσκολία στα παιχνίδια του τότε ήταν κάτι σύνηθες και μάλιστα οι speedrunners εκμεταλλεύονταν τέτοιου είδους παιχνίδια για να γίνουν καλύτεροι και το CLAW μετά από χρόνια έμαθα ότι βρίσκονταν και αυτό στις προτιμήσεις τους. Εν κατακλείδι το CLAW πέρα από τους συναισθηματικούς δεσμούς που μπορεί να υπάρχουν πιστεύω ότι στέκεται επάξια σε σημερινά σύγχρονα indie games στην κατηγορία των platformer για όλους τους λόγους που ανέφερα παραπάνω και καλό είναι ο καθένας μας να θυμάται και να αναδεικνύει διαμαντάκια του παρελθόντος γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το gaming δεν έχει ηλικία. Μπορούμε να περάσουμε απλά καλά παίζοντας 20 ώρες το καινούριο spiderman, assassin creed κτλ..αλλά να εκπλαγούμε πώς μπορεί να απογειώθει η εμπειρία παίζοντας αυτό το ένα του τότε έστω για μισή ώρα, αυτή πιστεύω πως είναι η μαγεία. Γι’αυτό λοιπόν πέρα από τα τέλεια παιχνίδια και σε ποιότητα και σε αριθμό που μας δίνει η σύγχρονη gaming βιομηχανία καλό είναι να ξεθάβουμε που και που από τα σεντούκια μας τη χρυσή μας δεκάρα και να της ρίχνουμε ένα γυαλισματάκι.

 

Βαθμός: 9/10 χρυσά δουβλόνια θα του έβαζα για όταν πρωτοκυκλοφόρησε και θα αφαιρούσα δύο για τωρινή βαθμολογία. Ίσως καταφέρει να ξαφνιάσει και εσάς πιο πολύ για το πόσο καλά μπόρεσε να κρατηθεί ένα πλούσιο αλλά όχι πολύ γνωστό platformer  εκείνης της εποχής έως σήμερα.

 

(Το παιχνίδι μπορείτε να το κατεβάσετε εντελώς δωρεάν και να το δοκιμάσετε από το site https://captainclaw.net/en/index.html που έχει δημιουργηθεί από fans του τίτλου και μπορείτε να βρείτε εκτός από το παιχνίδι, extra υλικό και πολλές πληροφορίες σχετικά με τον κόσμο του Captain Claw)

Θα χαρώ πολύ να του δώσετε μια ευκαιρία ή όσοι το έχετε κάνει ήδη στο παρελθόν να αφήσετε ένα σχόλιο και να μοιραστείτε τις εντυπώσεις σας με τη retropolis.


Κείμενο : Nik F